Irigaţiile, la nivelul judeţului

Irigaţiile, la nivelul judeţului
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Filiala gălăţeană a Agenţiei Naţionale pentru Îmbunătăţiri Funciare (ANIF) informează că, de la începutul lunii mai şi până pe data de 1 octombrie, s-au aplicat udări pe o suprafaţă de 38.725 de hectare, iar cantitatea de apă folosită de ridică la 20.779 de mii de metri cubi. Evident, suprafaţa irigată, la nivel de judeţ, este de doar aproximativ 15.000 de hectare, dar numărul udărilor aplicate depinde de tipul de cultură, de precipitaţiile căzute în zonă şi de cât îşi permite fermierul să plătească. În ultima săptămână, tot potrivit datelor ANIF Galaţi, în ultima săptămâna nu s-au aplicat udări semnificative.

Campionii irigaţiilor în 2012

Cele mai multe udări aplicate pe terenuri agricole, folosind apă livrată de Agenţia Naţională pentru Îmbunătăţiri Funciare (ANIF) au fost raportate în judeţul Brăila. Agricultorii din judeţul vecin au contractat, iniţial, cu ANIF o suprafaţă de 103.385 de hectare pe care aveau de gând să aplice udări. Potrivit situaţiei statistice prezentate de ANIF pe 1 octombrie, în Brăila s-au aplicat udări, până în prezent, pe 244.707 hectare de teren. Şi aici putem vorbi, cel mai probabil, de fermieri care au aplicat mai multe udări pe aceeaşi suprafaţă. Volumul total de apă contractat de brăileni prin intermediul filialei locale a ANIF a fost de 148.313 mii de metri cubi. Mai mult decât gălăţenii au udat şi fermierii din Ialomiţa, care au contractat iniţial 34.276 de hectare în irigării, dar au aplicat udări, până la acest moment, pe 50.275 de hectare. Pământul ialomiţenilor a băut, din mai şi până la începutul lui octombrie, o cantitate de 98.472 de mii de metri cubi de apă.

Citit 3710 ori Ultima modificare Miercuri, 03 Octombrie 2012 23:02

14 comentarii

  • postat de pensionara ANIF
    Miercuri, 10 Octombrie 2012 10:45
    ELA am trait sa-o vedem si pe asta Lefter director la ANIF,asta care din 10 probleme de rezolvat la 9 le trage muie, din 10 zile 11 cu bonus este beat manga si daca se incordeaza mai tare isi ia si-a cincea nevasta si mai are langa el un alt director pe hotul asta de Galbenu,blestem nu alta pe cei care vor sa irige.ANIF -ul si tot ce inseamna imbunatatirile funciare au ajuns te rasul lumii Eu nu am stiut ca ANIF-ul a cazut pe mana unor asemenea oameni.Mai sunt,din ce am auzit,panarame din acestea si la personal si la exploatare.
    Dar colegii ANIF sunt foarte vocali se lauda intre ei de parca ar fii doctori docenti in IF si irigatii.Ei vopsesc gardul dar lasa leoparzii inauntru.Buboiul asta este prea copt trebuie intepat de cineva sa se curete de puroiul din el infectat ce pute urat tare.Toti sunt nemultumiti de cum s-a irigat si cat de putin s-a irigat si mai ales de cum se v-a iriga anul care vine. De si Ministrul Constantin are planuri mari cu irigatiile cu omeni ca cei pe mana caror a ajuns ANIF-ul nu vad a bine.
    0
    0
    Raportează
  • postat de colega ANIF
    Miercuri, 10 Octombrie 2012 00:22
    Draga Ela R ,ca deobicei esti ramasa in urma , ca de altfel si STROILA. Ordonanta 82 a trecut de Camera Deputatilor si se pune in aplicare dupa publicarea in M.O.
    0
    0
    Raportează
  • postat de ela r
    Marți, 09 Octombrie 2012 20:14
    ARDEI Mihaita PE NEMERNICII ASTIA. NESIMTITUL ASTA DE coleg NU SPUNE CUM TE-A RESPINS Zamfir CU Dogaru DUPA CE AI CASTIGAT FELIA TA.SPUNE CA II DENIGREZI.EI SUNT DENIGRATI DE CE FAC EI SI SE BAGA SINGURI IN KAKAT. POATE SE SESIZEAZA CINEVA POATE dna-ul SAU directorii cei noi. MA TU VORBESTI DE irigatii SI EI O IAU PE ARATURA CU castravetii. IA AUZI TU VALERICA GALBENU -INGINER- cand toata lumea stie ca este subinginer facut la apelul de seara.IAR BETIVUL ASTA DE LEFTER da lectii de MORALA.
    Scrie despre CONCURSUL DE DIRECTORI DE LA ANIF si despre ORDONANTA 82 -DEZBATEREA DIN CAMERA DEPUTATILOR si despre ALTE NOUTATI referitoate la ANIF[ IMBUNATATIRI FUNCIARE ] lasa-i pe PROSTI , NU VEZI CA LE TREMURA CURUL DE FRICA LASII LUI PESTE.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Mihai Stroila
    Marți, 09 Octombrie 2012 19:20
    Sa-ti fie rusine LUCRATOR ANIF ! Caut un calificativ pentru DOBITOC ce bine te caracterizeaza.Si ,iata, cum gasesc " OM PROST SAU LIPSIT DE BUN SIMT " SAU "ANIMAL DOMNESTIC ORI ( MAI RAR) SALBATIC ". Curg din tine fara control, una dupa alta, vorbe prostesiti,nesocotite.Dar te cred ,este vremea mustului,si nu ti-ai stabilit masura.Nici tu nu crezi nimic din ceea ce spui.
    Nu am denigrat pe nimeni si nu am vorbit de niciun coleg de rau. Am vorbit doar de Zamfir ca director ANIF.Vorbesc de activitatea de IMBUNATATIRI FUNCIARE pentru ca este profesia mea si ma doare, am tristetile mele ca a devenit , iata , de ocara cu oameni ca tine. Am constiinta a ceea ce este bine sau rau domeniului meu de activitate profesionala , am constiinta bunului simt.
    Tu esti sigur unul din aia "ADMISI" prin " CONCURSUL" lui Zamfir sau unul "NUMIT " la " MASA VERDE" ,nu iti este rusine naparca, parazit ,fariseu,sa imprastii laturi mai mereu in jurul tau.
    Cat priveste activitatea mea profesionala de peste 30 de ani nu am remuscari, sunt a IV a generatie dintr-o familie de HIDROAMELIORATORI .Totdeauna m-am straduit sa fac lucruri bune, trainice, fara sa revin pentru refacere lor, ca un adevarat inginer, am tinut foarte mult si tin la lucrul acesta. Nu mi-a fost usor,sigur, am avut si de suferit, dar nu m-am plans nciodata si nu am dat vina pe nimeni. CV si realizarile mele pot sa le discut oricand cu tine, ticalos reusit. Te ascunzi dupa scaeti,lipsit de curaj si de sentimentul onoarei.
    Aici este loc pentru comentarii la obiect, cu legatura directa asupra textului si tu ma musti mereu de unde nu trebuie.
    Imi este si scarba si sila te tine.
    0
    0
    Raportează
  • postat de lucrator ANIF-pentru COCA-VERONICA
    Vineri, 05 Octombrie 2012 11:14
    De cateva luni se sustine o campanie de denigrare a unor colegi ,mai ales dupa reorganizarea ANIF-ului.Aceasta demigrare este sustinuta in presa de unii care NU au promovat examenul , cum ar fi ING. STROILA MIHAI - singurul ing. care nu a promovat examenul,care de peste 30 de ani de cand il cunosc doar critica nu propune nimic nu a realizat nimic ec. GHITAU VERONICA -singura economista care nu a promovat concursul( acum este prezenta destul de des la ANIF .SOLICITAND RE-ANGAJAREA,POSTURILE FIIND OCUPATE 100%) -care impreuna cu AMANTUL ei ec. CURDUMAN LAURENTIU -nu s-a prezentat la concurs- fost director economic - au condus serviciul de contabilitate mai multi ani intr-o teroare ,si mai multi fermieri care au datorii mai noi s-au mai vechi -RAU PLATNICI.Pentru corecta informare va spun ca sefii de servicii au fost numiti de ANIF BUCURESTI nu de ZAMFIR iar celelalte posturi au fost ocupate prin concurs singurii care nu au promovat acest concurs fiind, asa cum am mai mentionat, ing.STROILA MIHAI si ec. Ghitau Veronica din cele 65 de persoane prezente la concurs.Prin infiintarea a doua Unitati de Administrare din personalul existent au fost numiti de ANIF BUCURESTI pe perioada determinata,. doi DIRECTORI ,ing. GHE. LEFTER pt. unitatea Galati si ing. GALBEN V. pt. Unitatea Virlezi . ANIF Filiala GALATI nu avea competente in acest domeniu-resurse umane.Deasemeni ,draga fosta colega COCA poate ai uitat ,dar la GALATI a functionat si ANIF-SUCURSALA REGIONALA si Unitatea de Administrare GALATI SUD si U.A. GALATI NORD .Cele doua unitati stabileau -inpreuna cu beneficiarii- FERMIERII-tarifelele si necesarul de lucrari si paza ,NU cei din SUCURSALA asa cum afirmi.
    0
    0
    Raportează
  • postat de acelasi fermier
    Vineri, 05 Octombrie 2012 10:03
    Coca are perfecta dreptate dar cine o ia in seama. Sa ai firma de paza sa o platesti regeste si s-ati fure toate echipamentele de la sifoane a caror cheltuiala este prinsa in tarifele de irigatii pe care noi fermierii le-am platit prin contract.Dar ATENTIE furate si distruse si tot noi fermierii trebuie sa suportam cheltuielile pentru inlocuire reparare si punere in functiune si sunt utilaje si echipamente de zeci de tone si miliarde de lei. Curata magarie si furt pe fata. Noroc ca sa prins ministru c Constantin.
    0
    0
    Raportează
  • postat de fosta colega ANIF
    Vineri, 05 Octombrie 2012 08:51
    Bravo COCA ai pus punctul pe " I " .ZAMFIR a distrus notiunea de colegialitate, cei insirati de tine nu au fost nici pe departe buni colegi si nici profesionisti buni cu care sa lucrezi cu placere si nu din obligatie sau sa te faci ca muncesti .Tu sti multe despre furturi, contracte cu Scavi ,Chirita.Oancea, Dumitriu, lucrari care nu s-au facut si au fost platite pana a inceput sa se opuna DL Curduman etc .ANIF a uitat ca trebuie sa faca istalatiile sa irige.
    0
    0
    Raportează
  • postat de GICA P
    Vineri, 05 Octombrie 2012 08:28
    FELICITARI PETRULE SI SUCCES ! DAR CUM VAD EU O SA AI VIATA GREA CU OAMENI CA ACESTIA DIN VECHEA GARDA A anif-ului FA_TI CURAJ SI FA CURATENIE ACOLO UNDE TREBUIE.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Dorin
    Vineri, 05 Octombrie 2012 08:16
    Dogaru spirache nu este nepotul ala a lui POPA GHITA amandoi satrapii in epoca Ceausescu. NU este ala pe care l-au luat muncitorii la goana cu oua clocite si dupa ce i s-a facut mila domnului STAN de el si la angajat pe o functie buna la IEELIF a inceput sa-l sape ca in fabula cu scorpionul .I-a luat pana la urma locul cum si-a dorit dar pentru 2-3 luni timp ca sa se faca de kakat.
    Dorin
    0
    0
    Raportează
  • postat de BIRU
    Vineri, 05 Octombrie 2012 07:55
    CU ASA OAMENI ASA ACTIVITATE.
    RUSINE MAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!,LA PUSSSSSSSSSSSSSCARIE CU VOI!!!!!!!!!!!!!!!!!
    0
    0
    Raportează
  • postat de Ion Cetateanu
    Vineri, 05 Octombrie 2012 07:40
    IC Cetateanu nu sunt eu . Cat despre afirmatiile domnului Stroila cu privire la faptul ca banii pierduti ar fi fost suficienti pentru refacearea sistemului de irigatii Campia Covurlui , nu sunt de acord . Nici banii nu sunt suficienti si nici sistemul nu mai poate fi refacut ,doar daca sa ia totul de la inceput , conform tehnologiilor actuale de executie si udare,adaptate in principal la costul actual al energiei electrice .Dar cine sa-l refaca ,nu exista nici suportul tehnic si mai ales ,cu mici exceptii ,nu mai sunt nici specialistii ,dar nici vointa celor cocotati vremelnic la putere ,asa ca musai trebuie sa ne rugam sa ploaie
    0
    0
    Raportează
  • postat de coca
    Vineri, 05 Octombrie 2012 07:39
    Am lucrat mai multi ani la ANIF dar niciodata nu s-a irigat asa putin ca anul acesta cand a fost si seceta mare.Cauzele sunt diverse: contracte putine incheiate cu beneficiari datorita tarifelor foarte mari facute sa jecmaneasca contractantii cu lucrari si servicii care nu ereau facute niciodata .Dar bani ereau luati de firmele agreate de partidul PDL( luc de paza,intretinere si reparatii ).Datorita dezinteresului si prostiei angajatilor TESA.Anul acesta, ca niciodata, la ANIF s-a facut mai multa campanie electorala PDL condusa de insusi directorul Zamfir, decat activitate de irigatii.Si nu numai atat in aceasta VIATA DE PARTID PE BANII STATULUI ereau inplicati OAMENII DE CURTE AI LUI ZAMFIR i-a mai insirat si altii, o fac si eu :OPREA I,DOGARU S,GETA MANEA, contabila sefa SUMURDUC E,BUJOREANU DANA,directorii adj. LEFTER Gh si GALBEN Valerica,inspectori de zone ROMAN GAVRIL, SAVA I ,DIMACHE F,soferul VICLEANU F cu liderul de sindicat POPA MIHAI cine si cand sa mai munceasca pentru irigatii la ANIF.
    DOMNULE BARCEANU am aflat ca ati castigat CONCURSUL PENTRU DIRECTOR LA ANIF GALATI ma bucura faptul si va FELICIT CU SINCERITATE ! Stiu ca ati investit mult in agricultura si ca aveati contracte cu ANIF si ca vi se facea sicane ca nu faceati parte din partidul lor.Sunteti la curent cu obiceiurile lor.ACUM AVETI POSIBILITATEA SA SPARGETI ACEASTA GASCA DE NEMERNICI, DE LINGAI PROFITORI. FACETI ACEASTA TREABA CAT MAI REPEDE .DESFACETI-LE CONTRACTUL DE MUNCA CA MAJORITATEA SUNT PUSI IN FUNCTII NELEGAL.Cei din conducere au fost NUMITI de fostul director Zamfir,ei nu au dat CONCURS cum a dat marea majoritate ,cum ati dat si dumneavoastra.Altii au fost numiti dupa un concurs FACATURA falsificat in-totalitate cu teste la purtator cunoscute din inainte. Discutati cu Domnul Stroila sau cu Baltaga si o sa va minunati. Domnul STROILA dupa ce a luat testul (concursul) pt INSPECTOR DE SPECIALITATE ,dansul fiind INGINER asa se cerea pt acest post a fost RESPINS si angajat subinginerul GALBEN VALERICA, secretar la PDL Tg BUJOR, numit dupa aceea DIRECTOR TEHNIC ADJ.Altora nu li s-au primit dosarele pt concurs sa nu ingreuneze numirile lui OPREA Isau SUMURDUC E .MAESTRII ai acestei ceremoni nu au fost , DOMNULE DIRECTOR BARCEANU, nimeni altii decat ZAMFIR AUREL ,fostul director,SUMURDUC ELENA actuala contabila sef,DOGARU SPIRACHE SI GETA MANEA actualii sefi de servicii oameni cu care Zamfir a facut o multime de pot logori si furtisaguri serioase.Cu OAMENI de acest fel nu veti reusi DL DIR BARCEANU sa faceti treaba. CU LEGEA IN MANA scapati de ei. ADUCETI OAMENI SERIOSI SI COMPETENTI CA ANIF SA REDEVINA O UNITATE SERIOASA si cu profit prin munca serioasa.
    0
    0
    Raportează
  • postat de IC Cetateanu
    Joi, 04 Octombrie 2012 16:58
    Mai NEA STROILA paguba aia nu este prea mare, de unde o ai ? Daca esti asa priceput si vad si stiu ca esti priceput de ce domnule stai asa de o parte, critici pe altii ca nu se implica dar dumneata ce faci ? De ce nu ai participat la CONCURSUL PT DIRECTOR LA ANIF il luai la pas jucai tontoroiul cu ZAMFIR SI CU BARCEANU.Cu proiectele astea nu este asa de usor si de simplu cum zici, dar ai dreptate ca trebuie facute de unul care stie care are experienta si este de specialitate sa fie corecti in date exacte sa explice clar si la obiect si sa puna pe hartie scris si desenat toate detaliile necesare.Ai perfecta dreptate pe europenii astea nu-i mai poti duce cu zaharelul, cu minciuna ce mai. IMPLICATE NENE ! Nu-i mai lasa pe altii care ard gazul de pomana.
    Apropo te-am vazut la televizor,mi-ai placut, esti mare ce mai se vede meseriasul din dumneata.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Mihai STROILA
    Joi, 04 Octombrie 2012 14:23
    Incet , incet invatam ce sunt suprafetele udate si cele irigate..Trist este faptul ca nu am reusit sa irigam decat putin peste 10% din suprafata amenajata pentru IRIGATII.Putin ,foarte putin!

    Dar tristetea mare se naste din mentalitatea si perceptiile noastre despre IRIGATII din ultimi ani.
    Seceta care a facut ravagii anul acesta in agricultura galateana va aduce si o nota de plata pe masura.Numai pierderile cauzate de compromiterea culturilor si de recolta slaba,dupa o prima estimare, se ridica la cca 150 mil E .Este mult ,este putin?

    Oricum este de neiertat faptul ca banii pierduti numai in acest an ereau suficienti pentru reconstructia Amenajarii pentru IRIGATII "Campia Covurlui", care ar fi scos din marasml secetei pe termen lung si nu numai in 2012,peste 100 mii ha de teren agricol.

    Dar parca nu suntem capabili sa tragem invataminte!
    Parjolul,vara de foc au naruit campurile incat aproape nici cel mai optimist plugar sau fermier nu mai risca sa parieze pentru ce va sa fie.
    Fara APA, fara siguranta ei a trage brazda,a semana ogorul,a lua timpurile in piept egaleaza necugetatul gest al sinucigasului de ocazie.A indrazni asadar intr-ale lucrului pamantului inseamna acum,mai degraba,a-ti grabi sfarsitul.
    Este adevarat ,banii au devenit si rari si scumpi,dar in marea lor rotire anotimpurile,iata, incepand cu toamna adasta insa credinta si indrazneala, "Trebuie ! " spun oamenii. Un inceput, vedem cu totii, staruie in tot sfarsitul. Si asa va si fiind poate!

    De aici nedumerirea si mirarea mea. De ce ne miscam asa incet, de ce suntem lenesi si nepriceputi in a intocmi programe credibile,fezabile si pretabile pentru finantarea lucrarilor de IF-de IRIGATII.Si ma refer,in mod special la Masura 125 sub-componenta A1 " IRIGATII si alte lucrari de IMBUNATATIRI FUNCIARE" din PNDR unde noi , galatenii ,suntem masa codasilor , practic nu contam.De ce ? Pentru ca prin aprofundarea tehnico-profesionala a conceptului de " maxima necesitate " pot fi fnantate din afara:infrastructura (aductiunea-SPA,SRP ,CMT - canale de desecare, plantatii etc) din fonduri de coeziune si cele structurale, iar conectarea fermelor ,a ploturilor a Org si Fed la aductiune prin fonduri PAC.

    Trebuie doar colaborare serioasa intre ANIF si OUAI/FUAI pentru care se impune sa detina "instrumentul" cererii, al implicarii si seriozitatii.
    0
    0
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.