SFATUL NUTRIŢIONISTULUI: Alimente pentru a trece cu brio examenele

SFATUL NUTRIŢIONISTULUI: Alimente pentru a trece cu brio examenele
Evaluaţi acest articol
(4 voturi)

Există o strânsă legătură între randamentul cerebral şi calitatea alimentelor ingerate, în special în perioadele în care organismul este supus unui stres psihic suplimentar, susţin nutriţioniştii. Astfel de perioade sunt, de obicei, sfârşitul de an şcolar, perioadele cu teze, admiterea la facultate, sesiunea de examene etc.

"Nutriţia corespunzătoare şi somnul suficient sunt cei mai importanţi factori care favorizează acumularea de energie necesară procesului de învăţare. Tensiunea nervoasă se amplifică atunci când se lucrează după doar trei ore de somn, când alimentele pline de zahăr, grăsime şi sare sunt principala sursă de alimentaţie. Organismul are nevoie de timp să asimileze alimentele şi de aceea un mic dejun nutritiv, urmat de mese echilibrate pot susţine stresul psihic. Un somn liniştit şi odihnitor este influenţat de tipul de alimente pe care îl mâncăm şi, de aceea, cu o noapte înainte de examen, trebuie să se evite alimentele care îngreunează digestia", a explicat nutriţionistul Lygia Alexandrescu, citată de agenţia Agerpres.

Potrivit specialistului citat, există o serie de alimente care pot îmbunătăţi funcţiile creierului. Astfel, o dietă bogată în acizi graşi esenţiali Omega 3 poate ajuta la menţinerea vaselor de sânge de la nivel cerebral libere şi neobturate şi la o funcţionare corespunzătoare a celulei nervoase, acest lucru putându-se realiza foarte simplu mâncând, de două-trei ori pe săptămână, peşte. Printre alimentele care stimulează activitatea cerebrală se află avocado, banana, drojdia de bere, broccoli, pepenele galben, ouăle, carnea de pui, peştele (ton, somon), seminţele de in, germenii de grâu, portocala, orezul brun, legumele cu frunze verzi, soia, kefirul.

Citit 2237 ori Ultima modificare Miercuri, 13 Ianuarie 2016 00:44

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.