Repetent cu jalba-n proţap

Repetent cu jalba-n proţap
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Supărată că băiatul ei a rămas repetent în clasa a XIII-a şi că tânărul n-o să beneficieze, astfel, de ajutor de şomaj, mama unui elev din Târgu Bujor a venit cu jalba-n proţap la Inspectoratul Şcolar Judeţean (ISJ) Galaţi. Mama lui Marius Năstase (20 de ani) este intrigată că, deşi în anii anteriori, băiatul nu a fost niciodată în situaţie de corigenţă, în clasa a XIII-a (ruta progresivă), el nu a luat note de trecere nici la română, nici la matematică.

Elevul nu a trecut nici examenele de corigenţă, programate la începutul lunii august. Ca urmare, a fost declarat repetent, la fel ca alţi 12 colegi de clasă.

După note, elev aşa şi aşa

Elev al Grupului Şcolar „Eremia Grigorescu” din Tg. Bujor, la specializarea Tehnician în industria textilă, băiatul a avut o situaţie „călduţă” la învăţătură, după cum ne-a confirmat şi diriginta lui: medii de la 5-6-7 la română şi matematică, medii multianuale de 7, ba chiar a obţinut bursa „Bani de liceu”.

„Mă duceam mereu la şcoală, să văd cum merge. Iar acum, el trebuie să repete anul. Iar clasa a XIII-a pe ruta progresivă se mai organizează abia peste doi ani. El ce face, stă degeaba? Dacă nu termină, nu pot să-i cer ajutor de şomaj şi nici bani să-l ţin nu am, că sunt singură cu doi copii”, se plânge mama, cu o viziunea puţin diferită a zicalei „ai carte, ai parte”.

Tânărul de 20 de ani are o diplomă de calificare, obţinută la finalul clasei a XI-a, dar câteodată  o ajută pe mama lui muncind necalificat, ca zilier.

Bomboane versus pregătire

După ce recunoaşte că, în luna aprilie, a încercat să vadă care e situaţia băiatului ei mergând la profesoara de limba şi literatura română cu o cutie de bomboane, pentru că era chiar ziua numelui dumneaei, Roza Budescu se plânge de lipsa pregătirilor de la şcoală.

Şi mama, şi băiatul spun că, în clasa a XIII-a, profesoarele nu au făcut pregătire suplimentară, după ore, cu elevii aflaţi în situaţie de corigenţă, ci doar cu elevii care intrau în bacalaureat. Mama este intrigată şi că profesoarele, navetiste din Galaţi, nu au mai venit la şcoală, în vacanţă, ca să facă pregătire cu elevii.

Doar pe cuminţenie nu treci clasa

De cealaltă parte, conducerea Grupului Şcolar „Eremia Grigorescu” crede că supărarea mamei se trage din faptul că şcoala a organizat corect examenul de corigenţe.

„Într-adevăr, băiatul este cuminte, deşi face parte dintr-o clasă cu probleme. Dar putem să-l trecem doar pentru că este un elev liniştit? Dacă ştia de 5, atunci lua 5. Profesoarele au făcut pregătire în timpul anului pentru toţi elevii din anii terminali”.

„Dar nu au putut veni şi când au vrut ei, pentru că trebuie să facă naveta din Galaţi, iar primăria nu le decontează drumul”, declară directoarea Iolanda Bulgaru.

De la conducerea şcolii am mai aflat că băiatul nu trebuie să aştepte doi ani, ci poate repeta anul din septembrie, când se va organiza, la învăţământul seral, o clasă a XIII-a.

Reexaminări degeaba

După ce conducerea ISJ a aprobat solicitarea de a susţine din nou corigenţele, ieri, elevul a fost reexaminat la română, de alţi profesori decât cei din şcoală. Nu a obţinut, nici de data aceasta, notă de trecere.

Ca urmare, indiferent dacă ia peste 5 la reexaminarea la matematică, elevul Năstase tot va trebui să repete anul. La fel, şi ceilalţi foşti colegi. Ieri după-amiază am aflat că o altă elevă de la aceeaşi clasă a depus cerere de reexaminare pentru corigenţa la matematică, urmând să fie testată astăzi.

„S-au complăcut într-o anume situaţie şcolară”

Un inspector şcolar responsabil cu managementul unităţilor şcolare a analizat pe teren situaţia de la grupul şcolar din Târgu Bujor şi va preda un raport în următoarea perioadă.

Inspectorul şcolar general adjunct Onuţ Atanasiu, care a aprobat cererea de reexaminare, crede că problema a apărut deoarece profesorii şi elevii de la instituţia de învăţământ „…s-au complăcut, până în clasa a XIII-a, într-o anume situaţie şcolară”.

Onuţ Atanasiu mai spune că „ce i s-a întâmplat respectivului elev sau colegilor lui este, poate, şi o urmare a măsurilor impuse după rezultatele proaste de la bacalaureat: dacă nu ai promovabilitate bună, rezultă că managementul şcolar este prost, iar instituţia de învăţământ şi profesorul primesc un calificativ nesatisfăcător”.

Ca urmare, cadrele didactice ar prefera să fie mai exigente în anul terminal, pentru că, altfel, viitorii absolvenţi riscă să pice bacalaureatul.

De altfel, în anul şcolar trecut, procentele de promovabilitate cele mai scăzute la bacalaureat s-au înregistrat la absolvenţii liceului pe ruta progresivă, adică la foştii elevi ai şcolilor de arte şi meserii.

În plus, aşa cum „Viaţa liberă” a mai semnalat, nu puţini sunt candidaţii care abia reuşesc să ia note de trecere la bac, pe când, la şcoală, se lăudau cu medii mari sau foarte mari.

Citit 1493 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.