Salariile la ANIF, reduse cu până la 50 la sută!
Foto: Foto: Bogdan Codrescu

Salariile la ANIF, reduse cu până la 50 la sută!
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Câteva zeci de angajaţi nu mai vor să lucreze acolo în aceste condiţii *

De la începutul anului viitor, când noua Agenţie Naţională de Îmbunătăţiri Funciare va începe efectiv să funcţioneze după desfiinţarea regiei autonome Administraţia Naţională a Îmbunătăţirilor Funciare, lefurile angajaţilor vor fi diminuate substanţial, a anunţat conducerea instituţiei. „Pentru că ANIF va deveni instituţie publică, salariile vor scădea la fel ca în toate entităţile de stat. Veniturile noastre vor fi reduse la aproape jumătate”, a declarat, luni, directorul regional al Sucursalei Moldova de Sud din cadrul fostei regii, Aurel Zamfir (FOTO).

Cei care părăsesc ANIF iau salarii compensatorii

Angajaţii defunctei Administraţii, care sunt în preaviz din noiembrie şi aşteaptă criteriile de angajare la noua Agenţie, nu au primit bine vestea. Mulţi au preferat să iasă la pensie sau să-şi caute o altă slujbă, decât să continue alături de instituţie în aceste condiţii. „Toţi angajaţii ANIF trebuia să trimită fişele de angajare la Bucureşti, unde se face selecţia în vederea angajării la Agenţie, însă nu le-au trimis toţi. La Galaţi, dintre cei 206 angajaţi, sunt 35-40 care nu au trimis fişele, nemulţumiţi de viitoarele condiţii de salarizare. Unii ies la pensie, având vârsta necesară sau cerând pensionarea anticipată, iar alţii şi-au găsit de muncă în altă parte”, a explicat Aurel Zamfir.

Aceştia, dar şi cei care nu vor trece de selecţie, vor primi salarii compensatorii la încheierea perioadei de preaviz. „Cei care au sub trei ani vechime la ANIF vor lua trei salarii compensatorii, iar cei care au peste trei ani vechime vor lua şapte salarii compensatorii. Banii vor veni în ianuarie”, a spus directorul regional.

Pregătirea şi experienţa, principalele criterii de selecţie

La Galaţi, 139 dintre cei 206 angajaţi vor părăsi ANIF şi doar 67 vor fi preluaţi de noua instituţie, astfel: 24 în TESA şi 43 în producţie. Selecţia personalului, care trebuie încheiată până la Revelion, se face în funcţie de mai multe criterii. „Primul criteriu este pregătirea profesională. Oamenii trebuie să aibă studii de specialitate: facultatea de îmbunătăţiri funciare sau de construcţii hidrotehnice pentru ingineri, facultatea de economie pentru economişti şi, respectiv, diploma de electromecanici pentru muncitorii de la staţiile de pompare a apei. Celelalte criterii sunt experienţa în domeniul în care urmează să fie angajaţi, calificativele obţinute la evaluările din anii anteriori şi atestatele profesionale deţinute”, a afirmat Aurel Zamfir.

În noua structură de organizare, ANIF nu va mai avea sucursale teritoriale, ci filiale judeţene. Directorii acestora vor fi aleşi pe bază de concurs, iar Aurel Zamfir şi-a exprimat intenţia de a se înscrie la concursul pentru ocuparea postului de director al filialei gălăţene. „Îndeplinesc toate condiţiile”, a spus acesta.

Citit 4894 ori Ultima modificare Luni, 19 Decembrie 2011 22:55

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.