Cursă cu obstacole în gară. Condiţii improprii de călătorie

Cursă cu obstacole în gară. Condiţii improprii de călătorie
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

La o aruncătură de băţ de autogară şi în acelaşi peisaj insolit se încadrează şi gara regionalei CFR Galaţi. Deşi actuala clădire a fost dată în folosinţă în urmă cu câţiva ani, au apărut deja semne ale deteriorării exteriorului. În interior, însă, în afară de câteva ghișee la care se vând bilete și de un birou de informații nu se găsește mare lucru. Dacă nu vin pregătiți, călătorii nu au de unde să-și achiziționeze lucruri esențiale pentru drum. Abia dacă au de unde să-și cumpere apă și rareori ziare, iar dacă ajung flămânzi, n-au decât să rabde până la destinație. În rest, există câteva bănci  la intrare, două mici săli de așteptare la etaj și un dram din agitația specifică unei gări. Dacă nu ar intra şi ieşi, periodic, oameni încărcaţi cu bagaje, în zonă ar părea că nu se întâmplă nimic.

Rugină, miros de urină şi stricăciuni la tot pasul

Imediat ce trec de ieşirea care face accesul spre peroane, călătorii au parte de un tablou şi mai dezolant decât cel anterior. Lucrările neterminate din spatele gării par să fi încremenit în timp.Oamenii își târâie cu dificultate bagajele prin asfaltul găurit și mai apoi pe culoarul improvizat, care ascunde de ochii curioșilor ceea ce există dincolo de gardul ruginit. Pentru a li se confirma, totuși, că locul nu este părăsit, odată ajunși pe peron, călătorii sunt întâmpinați de un miros pregnant de urină, semn că oamenii străzii își fac veacul în zonă. Detaliile de ordin olfactiv dispar însă în momentul în care oamenii trebuie să ia trenul de pe alt peron decât primul. În aceste condiții, aceștia nu au altă alternativă decât să traverseze pe de-a dreptul, peste șine, și eventual ocolind prin capăt trenul staționat pe peronul întâi. Mai mult decât atât, călătorii nu sunt feriți nici de intemperii. Porțiuni întregi din acoperișul peroanelor lipsesc, lăsându-i pe oameni în bătaia ploii, a ninsorii sau chiar a razelor puternice de vară. Și ca să fie tacâmul complet, nici măcar băncile de pe peron nu sunt în regulă. Unele au fost furate, iar bună parte din cele care au scăpat sunt distruse. În plus, există semne că valorificatorii de fier vechi care au trecut prin gară nu au plecat cu mâna goală, ba chiar au făcut profit de pe urma bucăților de şină însuşite, sau a celor de tablă.

Citit 2225 ori Ultima modificare Vineri, 28 Decembrie 2012 11:02

7 comentarii

  • postat de gălățeanu
    Luni, 31 Decembrie 2012 08:02
    Comentariile sunt mult mai bune decât articolul și transmit mai multe informații.
    Oare ieșeanu Relu Fenechiu va face ceva pentru transportul CFR din Galați sau s-a mutat și cu sufletul la București, în fosta Țară Românească?
    0
    0
    Raportează
  • postat de Onofrei Sergiu-Gabriel
    Duminică, 30 Decembrie 2012 13:43
    Foarte corect Flo!!
    Tocmai ca am evidentiat si acest aspect tipic romanesc: TARAGANARILE si INTARZIERILE!! Insa autoarea articolului exagereaza in multe aspecte. Insa la planul financiar...s-au papat multi bani!!! Priveste Magistrala 800: Bucuresti-Nord --- Constanta. Nou reabilitata si unde trenurile au intarzieri de sute de minute pe...200km distanta, linie dreapta ce s-a vrut a fi ,,linie de viteza"!!! Dezastru cu hotii -fara sa modificam putin LEGISLATIA impotriva astora- si dezastru cu nepasarea romaneasca -nu se mai inlocuiesc elementele sustrase- si deci nu are rost sa ne mai miram!!! Eu insa am incredere. Cineva voia sa stie ce firma a construit Gara Galati. Este vorba despre UNICOM-SA Galati. Firma care inca figureaza la ,,constructor" pe contractul de construire a ,,Euro-Garii" Galati!
    0
    0
    Raportează
  • postat de flo
    Sâmbătă, 29 Decembrie 2012 18:45
    Onofrei, sa stii ca nu au fost alocati bani pt finalizarea lucrarilor, ci doar inca iar cativa banuti, pt CONTINUAREA lucrarilor, banuti care iti garantez eu ca in primavara vor fi deja gata, fara a se vedea mare lucru!!
    Exista intradevar un fast-food, dar credema ca este departe de ceea ce se vrea intro gara civilizata... de magazine nici nu mai vorbim! Ideea este, ca nu e deloc normal sa te apuci de o gara si sa o termini in 25 de ani (indiferent de situatie), sa repari un tunel in ...probabil...30-40 de ani, sa electrifici 80 de km in 30 de ani, si sa termini de facut peroanele ,,eurogarii", la cativa ani dupa ce cladirea incepe sa scartatie rau! Mie articolul imi place, chiar daca este exagerat pe alocuri, dar foarte cuminte cand este vorba de nenorocitii care s-au perindat pe la conducerea regionalei (foste)Galati, sau cu nenorocitii de prin ministerul transportului!
    0
    0
    Raportează
  • postat de ho-tii,ho-tii........
    Sâmbătă, 29 Decembrie 2012 00:52
    macar sa stim si noi ce firma a realizat lucrarea!
    0
    0
    Raportează
  • postat de Cristian
    Sâmbătă, 29 Decembrie 2012 00:11
    Aici Onofrei cam are dreptate.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Onofrei Sergiu-Gabriel
    Vineri, 28 Decembrie 2012 19:44
    E greu de explicat unor hominide de jurnaliatori scribaci si rupti totalde realitate niste chestii...Consumi oxigenul degeaba explicand unor plante chestii despre ,,inmultirea prin oua". In fine... Lasand inesteticul care invaluie gara Galati, de ce dracului cucoana ziarista lui peste, nu ai specificat si faptul ca in incinta acestei blamate gari CFR exista o sucursala a Bibliotecii V.A.-Urechia???Ca exista o pizzerie/fast-food decent unde se poate manca si bea, exista o farmacie, magazin-mixt non-stop ??? Dar e greu sa pretinzi profesionalism de la manelismul jurnalistic. Hai sa va explic eu, un calator ce merge destul de des cu trenul comparativ cu dumneata cucoana ziarista care nu stiu de cate ori ai mers cu trenul in viata dumitale dar cel putin ultima oara -dupa cum ai scris articolul- ai mers cu trenul cam acum ,,ceva ani buni"!!! In primul rand CUI adresezi acest articol??? Regionalei CFR Galati??? Iti amintesc caci este subordonata direct MT-ului care dupa cum stiti a fost condus ,,destoinic" de pleava PDL-isto-basista. Ce a facut MT-ul pentru Galati??? NIMIC!!! Nici Basescu care a fost la putere in acest domeniu aproape tot timpul, nici Mitrea nici Berceanu, nici Orban, nici Boagiu nici nimeni!!! Vezi tunelul CFR finalizat ca arhitectura insa din lipsa fondurilor(sic!) nu s-au montat sinele ba mai mult ambele capete ale tunelului feroviar nou, au fost ferecate cu paravane din tabla! Electrificarea sectiei Barbosi---Independenta---Tecuci....avanseaza in ritm de melc dar se lucreaza. Ba pe unul dintre fire s-a terminat de intins firul de contact. Ramanand firul-2 si construirea substatiei de Tractiune de la Hanu-Conachi. Gara CFR pana la ultimele ninsori, se lucra inca din septembrie cand s-au alocat bani pentru finalizarea lucrarilor aferente Garii CFR: reabilitare peroane, montare linii noi, construirea acoperisurilor pentru peroane si a finalizarii pasajului suprateran. Miros de urina??? Doar o snoaba care vine pentru prima oara intr-o gara poate avea asemenea simptome. Pe un frig/ger sau ceata deasa sa stii si dumneata, ziaroloago, excrementele de caini si alte oratanii care zac in zapada care se topeste, degaja mirosul respingator. Ori nu ...aurolaci. Daca dumneata ai vazut aurolaci in Gara Galati inseamna ca esti venita cu pluta rau...Si chiar daca ar veni,...mai mult de-o zi nu pot sa stea caci din cate vezi acolo este un santier pazit, politia tf patruleaza iar CFR-istii sunt mereu in du-te -vino de la Depou spre Gara. Nu exista aurolaci in Gara CFR Galati. Documenteaza-te cucoana ziarist inainte de a trancani. Nu sunt CFR-ist ( lucrez de peste 18 ani in Combinatul Siderurgic) si nu am interes de a apara imaginea CFR-ului insa nici sa latram din gura fara a cunoaste detalii din teren nu e cazu sa o facem. Nu sunteti interesanti sau ,,deontologi" vorbind BALIVERNE si dezinformand. Va repet, aproape saptamanal merg cu trenul ( de multe ori si de cateva ori pe saptamana) si cunosc de-o mie si una de ori mai bine situatia din teren decat o stiti voi care va suiti in tren odata pe an sau odata la 3-4 ani ( caci snobismul va impiedica sa renuntati la masina de lux) si atunci daca se nimereste o soparla speriata tasnind prin fata voastra printre linii, incepeti sa latrati prin ziarele de rahat ca...ati vazut ,,Godzilla" prin Gara!!! Vai de jurnalismul vostru demn de toata...hidosenia! Oricum sunteti de multe ori de toata penibilitatea...
    0
    0
    Raportează
  • postat de flo
    Vineri, 28 Decembrie 2012 19:02
    Noi avem Gara!!!??? Cladire da (singura care nu are un punct de vanzare ziare si care are 2 magazine, unul in care te intampina personaje pline de greata, si unul in care te intampina unul, mai mereu beat!). dupa un proiect dinainte de '90!! Dar gara cfr in adevaratul sens, cu siguranta nu!!
    0
    0
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.