Evaluaţi acest articol
(2 voturi)
30 comentarii

"Viaţă liberă" vă oferă un mic ghid al drepturilor şi obligaţiilor proprietarilor şi ale şefilor de asociaţii de proprietari * Spre exemplu, administratorul asociaţiei este obligat să se ocupe de întreţinerea clădirii şi a tutoror instalaţiilor comune * Împărţirea cheltuielilor pentru întreţinere poate fi contestată


Puţină lume ştie, dar membrii unei asociaţii de proprietari nu au doar obligaţii, ci şi o serie de drepturi, unele dintre ele foarte interesante. Necunoaşterea acestor reguli duce la situaţii explozive, de genul celor pe care" Viaţa liberă" vi le-a prezentat în ultimele zile.
Nu mai departe decât în ediţia de luni, am relatat, pe larg, situaţia Asociaţiei de Proprietari 768, ai cărei membri s-au trezit că au rămas fără utilităţi, deoarece nu ştiau cu exactitate ce datorii are asociaţia către furnizori. Conform proprietarilor, administratorul nu ar fi afişat niciodată un tabel defalcat al cheltuielilor, motiv pentru care au aflat mult prea târziu că printre ei se aflau şi oameni cu datorii de peste 70.000 de lei.

Iată ce trebuie să ştii despre asociaţia ta

Conform legislaţiei în vigoare (în special Legea 230/2007), administratorul de bloc este obligat să înştinţeze proprietarii, prin afişare la loc vizibil, asupra modului de stabilire a cheltuielilor curente, dar şi să controleze personalul angajat pentru diverse activităţi gospodăreşti.
Administratorul poate fi sancţionat cu amendă de la 200 lei la 2.000 lei pentru neîndeplinirea obligaţiilor privind siguranţa clădirii şi funcţionarea normală a instalaţiilor acesteia, dar poate fi obligat şi la plata de daune pentru prejudiciile aduse locatarilor. Un exemplu la îndemână este repararea acoperişului unui bloc, sarcină care cade în grija administratorului. Neîndeplinirea ei atrage după sine nu doar amintita amendă, ci şi obligarea acestuia la plata pagubelor produse din cauza acoperişul stricat (inundaţii, igrasie etc).
Administratorul poate răspunde şi penal, pentru delapidare, prin însuşirea şi/sau folosirea de bani, valori ori alte bunuri administrate. Tot conform legii, proprietarii pot să solicite şi să primească, ori de câte ori este necesar şi motivat, explicaţii cu privire la calculul cotei de contribuţie afişată pe lista de plată. Ei au dreptul să conteste, în scris, la comitetul executiv al asociaţiei, în termen de 10 zile de la afişarea listei, cuantumul stabilit al acestei cote, iar în cazul în care contestaţia a fost respinsă, să se adreseze adunării generale. Contestaţia nu suspendă plata contribuţiei, dar determină, în cazul aprobării, aplicarea unei proceduri de reglementare ulterioară, în cadrul comitetului executiv sau al adunării generale a asociaţiei.
De asemenea, dacă o decizie a asociaţiei de proprietari este contrară statutului, acordului de asociere, legilor sau este de natură să producă daune considerabile unei minorităţi a proprietarilor, orice proprietar poate acţiona în justiţie valabilitatea respectivei decizii, în termen de 60 de zile de la adoptarea acesteia.
Interesant este şi faptul că, potrivit Legii 230/2007, „proprietarii au dreptul să cunoască toate aspectele ce ţin de activitatea asociaţiei şi au acces, la cerere, la orice document al acesteia”. Conform aceleiaşi legi, asociaţiile de proprietari sunt obligate să angajeze persoane fizice atestate de primar pentru funcţia de administrator, care presupune activităţi de administrare tehnică, de contabilitate şi de casierie. Angajatul respectiv are statut de subordonat al preşedintelui asociaţiei, care veghează ca legislaţia în vigoare şi deciziile adunării generale a proprietarilor să fie respectate.
Pentru administrarea proprietăţii comune, asociaţiile au, de asemenea, posibilitatea de a apela la firme autorizate, care să le furnizeze astfel de servicii. Alegerea furnizorului de servicii este dreptul proprietarilor, exprimat prin vot în adunarea generală a asociaţiei.

Citit 11324 ori Ultima modificare Miercuri, 30 Ianuarie 2013 09:15

30 comentarii

  • postat de ncvcqyspei Sâmbătă, 09 Noiembrie 2013 21:05 113.252.22.*** Link la comentariu
    0
    0

    [url=http://www.g2786mx75wdgeh3b7c34a7n9968ktj8qs.org/]uncvcqyspei[/url]
    ancvcqyspei
    ncvcqyspei http://www.g2786mx75wdgeh3b7c34a7n9968ktj8qs.org/

    Raportează
  • postat de wrcykdvhz Sâmbătă, 09 Noiembrie 2013 21:03 61.172.115.*** Link la comentariu
    0
    0

    wrcykdvhz http://www.g9tfhw11id7n2201x8en90gn54968surs.org/
    [url=http://www.g9tfhw11id7n2201x8en90gn54968surs.org/]uwrcykdvhz[/url]
    awrcykdvhz

    Raportează
  • postat de hogan interactive donna Sâmbătă, 09 Noiembrie 2013 20:48 27.153.235.*** Link la comentariu
    0
    0

    marie so few
    hogan interactive donna http://www.hoganoutletstores.it/hogan-hisprint-uomo-discount-6.html

    Raportează
  • postat de PENTRU @@@ ... CU DEDICATIE DIN PARTEA UNUI CASIER CARE NU PRIMESTE COMISION !!! Joi, 31 Ianuarie 2013 20:44 Link la comentariu
    0
    0

    CARE SOCIETATE FURNIZOARE ACORDA CASIERILOR PROCENT DIN VOLUMUL DE INCASARI ???? @@@ CRED CA ESTI CU CAPUL !!!! PT CE MAMA DRACULUI AVETI SALARIU DE ADMINISTRATOR CU PROGRAM DE GRAVIDE ???? VA PLATESTE LOCATARUL SI VRETI SI COMISIOANE DE LA FURNIZORI ??? DIN CAUZA ASTA VA TREMURA ... CHILOTII LUNAR PANA VA ACHITATI FACTURILE LA GAZE SI RENEL ??? LA ASTIA NU AVETI CASIERI DE TEREN , MERGETI VOI CU TRAISTA-N BAT SA ACHITATI CA NU CUMVA SA VA TAIE ! CE ALTI FURNIZORI MAI AVETI ? APA CANAL SI APATERM LA CARE NICIODATA (CASIERILOR DE TEREN ) NU LI S-A DAT PROCENT DIN INCASARI !!! MANCATI .... PANA VA SATURATI !!! SUNTETI NISTE INCOMPETENTI !!!

    Raportează
  • postat de un cetatean cu capul pe umeri Joi, 31 Ianuarie 2013 08:59 Link la comentariu
    0
    0

    Problema sta din punctul meu de vedere asa : locatarii in urma unei adunari generale isi aleg comitetul executiv si un presedinte . Multi oameni care se aleg in aceste functii habar nu au ce indatoriri le revin. Cate comitete executive fac sedinta de dare de seama a activitatii lor , sa prezinte un buget pe anul in curs pentru reparatii si bunul mers al asociatieie , au un registru cu evidenta proceselor verbale ale sedintelor lor , hotararile luate si anuntarea locatarilor .Administratorii au indatoriri dar si drepturi . Atata timp cat locatarii unei asociatii au impresia ca administratorul trebuie sa duca in spate toate responsabilitatile se insala amarnic . E foarte usor sa stai pe margine , sa critici , sa ai pretentii , dar sa nu ridici un deget . Sunt si administratori foarte implicati in activitatea lor , corecti si neapreciati . Locatarii sa-si mai puna la conducerea asociatiilor ( comitet executiv ) oameni capabili de a intelege niste responsabilitati .

    Raportează
  • postat de @@@ Miercuri, 30 Ianuarie 2013 20:13 Link la comentariu
    0
    0

    D-lor Mihai si Rica, nici un administrator sau presedinte nu beneficiaza de nici un comision din partea furnizorilor.Credeti ca societati care sunt avide de bani pentru interese proprii (premieri, zile festive si altele asemenea) ar fi de acord sa de-a un minim de comision catre cei care le colecteaza banii de la locatari cu reprosurile de rigoare privind calitatea si pretul serviciilor ? Va inselati amarnic. Ei vor doar profituri maxime fara sa socoata riscul pe care il are un administrator de a se deplasa cu banii de la asociatie la casieria furnizorului. Cunoaste cineva si aspectul acesta? Casierul incasator al fiecarei societati de furnizare are un bonus la volumul de incasari. Administratorul ce are? REPROSURI din toate partile.

    Raportează
  • postat de io Miercuri, 30 Ianuarie 2013 19:45 Link la comentariu
    0
    0

    Hopa se animă viața în cetate .Drăguților nu trebuia să mai votați acești hoți timp de 23 de ani .Vedeți cîte mașinațiuni .

    Raportează
  • postat de Adoptați sistemul de plată a Renel prin facturare estimativă lunară și regularizare la trei luni. Miercuri, 30 Ianuarie 2013 18:15 Link la comentariu
    0
    0

    Sistemul de plăți a apei reci, calde și căldură trebuie făcută direct la casierii sau prin poștă în sistemul Renel pe bază de factură lunară estimativă și la trei luni regularizată prin citire directă de către firmele prestatoare de servicii și cu ocazia asta și o verificare vizuală a contoarelor sau repartitoarelor de costuri(căldură). Administrația asociațiilor de proprietari nu este în stare să gestioneze situația întârzierilor, făcând parte dintr-un lanț de pierderi financiare prin întârzieri de plată, fraudă sau vehicularea banilor cu deficiențe.

    Raportează
  • postat de pescarita Miercuri, 30 Ianuarie 2013 17:30 Link la comentariu
    0
    1

    pana acum de ce nu ni sa vb despre aceste obligatii?drepturi...si cu penalizarile unde sau dus acesti bani de ani de zile dau penalizarile inainte finca asa vrea dna administratoare...dar apaterm tot a dat faliment unde se duc acesti bani...cum ramine cu ei ..nimeni nu spune nimic de penalizari...daca locataru ar fi fost lasat sasi plateasca lunar datoriile si penalizarile sa fi ramas la urma cum era acum cativa ani...nu sar mai fi adunat atitea datorii si nici administratoriii nar mai fi putut fura can codru...nimeni nu poate vedea registru administratoarei.inainte il puteam vedea stiam cand e o greseala acum nimeni nu stie ce datorii are la administratie...

    Raportează
  • postat de DAN Miercuri, 30 Ianuarie 2013 16:28 Link la comentariu
    0
    0

    DAR CU PENALITATILE LA RESTANTE CUM RAMANE? DAR CU SEFUL SCARII SI ADMINISTRATORUL CARE NU ISI INDEPLINESTE SARCINILE CUM RAMANE?NU-I CONTROLEAZA NIMENI..POATE NE DATI UN RASPUNS TUTUROR CETATENILOR CARE AU RECLAMATII SI NEDUMERIRI .

    Raportează
  • postat de Marius Stanica Miercuri, 30 Ianuarie 2013 14:47 Link la comentariu
    0
    0

    hai sa fim seriosi !!!

    problema este in anumite cazuri ADMINISTRATORII CARE FURA si stiti ce a spus seful pe financiar / control de la Primarie cand i s-a adus la cunostinta un furt si a fost rugat de asocatia (nu dau nume) sa faca un control ??

    ca nu il intereseaza ! ca e platit prea prost !

    Apoi stiti care este principala si cea mai esentiala OBLIGATIE si INDATORIRE TOTODATA a locatarului ?
    SA ISI PLATEASCA INTRETINEREA !

    Apoi ce sa mai vorbim ? Au taiat deaiurea tevi de caldura, fura apa cu apometrele demontate, nesigilate, fura apoi la repartitoare (cheama oameni care le pun alt numar la citire), blocheaza de nebuni aerisiri la baie si bucatarie infundand cu rufe si porcarii !
    Nu trag apa la WC si miroase in bloc, ca sa nu consume !

    Si voi vorbiti de drepturi. Au si drepturi, dar daca este administratorul corect si este afisat tot bine ??

    SINGURA SOLUTIE contracte individuale la apa rece, apa calda si caldura.
    Asta presupune bransare separata pentru apa rece, care au fost sistate de idiotii conducatori ai Galatiului.

    Iar pentru apa calda si caldura lucrurile sunt foarte clare. Ori racordarea prin casa scarii a conductei cu agent termic si robinet in fata apartamentului (ca la gaze) cine vrea de la Apaterm, ori daca nu FALIMENTUL APATERM - CAPUSA CANCEROASA a orasului Galati.

    Raportează
  • postat de y Miercuri, 30 Ianuarie 2013 14:27 Link la comentariu
    0
    0

    o intrega dezbatere aici!eu cred ca ar trebui ca in fiecae zi ,in ziar,sa se scrie obligatiile locatarului in condominiu.
    1. cel mai important-sa nu mai aruncam resturi menajere,mucuri de tigara etc.de la balcon-ca de aia platim taxa de habitat,sa se ridice gunoiul de la ghena,iar daca acesta nu este in ghena pt.ca e imprastiat prin spatiul verde si asa cam inexistent,platim degeaba aceasta taxa;
    2.cei de la et.4 sau ultimul,nu sunt obligati sa repare pe cheltuiala lor acoperisul,acesta fiind acoperisul tuturor proprietarilor din bloc;
    3.toti prop.trebuie sa-si plateasca consumurile. eu cred ca avem nevoie de confort propriu,dar si acesta se face cu bani si nu putini si pana la urma utilitatile pe care le consumam sunt tot un confort pe care daca nu-l platim nu-l vom mai avea in scurt timp,sper,adica sa nu ne mai lungim,sa gasim o modalitate prin care cei ce nu-si achita utilitatile sa fie mai repede lasati fara ele,ca daca stam cu anii prin judecata acestia nu fac decat sa-si mareasca datoriilesi sa ne lase si pe noi ceilalti fara confortulpt.care am platit;

    Raportează
  • postat de propietar Miercuri, 30 Ianuarie 2013 13:21 Link la comentariu
    0
    0

    si cand acuma se va face sactionarea administratului ca daca stau sa ma gandesc sesizarea venita de la apaterm catre asociatia de locatari nr 768 sa facut pe data de 14-12-2012 si pana la oprirea apei reci pe data 23-01-2013 nu a fost sesizat nici un locatar sau vreun bloc care face parte din asociatia nr 768 ,si plus neafisarea datelor referitoare la plata intretinerii eu ma duc si platesc pe cuvinte dulci (nu a fost afisat tabelul referitor la plata din octombrie ),ar trebuii sa se faca ceva ca nu se mai poate ca din cate am observat numai prin amenintari venite de la primarie se face cv .am avut si eu o problema in apartament si pana nu am facut o sesizare la primarie si la urbanism nu sa rezolvatat problema respectiva.

    Raportează
  • postat de propietar Miercuri, 30 Ianuarie 2013 13:20 Link la comentariu
    0
    0

    si cand acuma se va face sactionarea administratului ca daca stau sa ma gandesc sesizarea venita de la apaterm catre asociatia de locatari nr 768 sa facut pe data de 14-12-2012 si pana la oprirea apei reci pe data 23-01-2013 nu a fost sesizat nici un locatar sau vreun bloc care face parte din asociatia nr 768 ,si plus neafisarea datelor referitoare la plata intretinerii eu ma duc si platesc pe cuvinte dulci (nu a fost afisat tabelul referitor la plata din octombrie ),ar trebuii sa se faca ceva ca nu se mai poate ca din cate am observat numai prin amenintari venite de la primarie se face cv .am avut si eu o problema in apartament si pana nu am facut o sesizare la primarie si la urbanism nu sa rezolvatat problema respectiva.

    Raportează
  • postat de GGE Miercuri, 30 Ianuarie 2013 12:47 Link la comentariu
    0
    0

    As avea si eu o nelamurire intradevar administratorul are o sumedie de atributii,dar omul care traiesc intr o scara de bloc in care pot fi pana la 66 de apartamente ce obligatii are?Eu locuiesc intr o scara de bloc cu 19 apartamente si cu multe probleme,eu sunt contorizat individual la apa rece si am si centrala.
    Una din marile probleme ale acestei scari este indiferenta daca se sparge o teava de apa rece nimeni nu intereseaza,eu cu inca un vecin ma duc opresc apa si incerc sa rezolv problema cu toate ca sunt altii care ar trebui sa se intereseze nu eu care sunt contorizat individual,dar nu mi place sa curga apa pentru ca dauneaza structurii de rezistenta si produce umiditate.
    In acesta scara nu exista apa calda,gaze,si nici iluminat pe scara,apa calda s a oprit din cauza datoriilor de acu 7 ani(circa 70000 lei ),gazele s au oprit de vreo 6 ani din cauza ca se debransera lumea de caldura,lumina acu 2 luni din cauza furtului de curent.
    Ce poate face un administrator in cazul asta,in cazul in care avem un vecin care nu si a platit datoriile din 2005 si la dat in judecata atata a putut face.
    Dar oare de ce noi romanii asteptam mereu sa face un celalalt k dupa sa facem si noi ???

    Raportează
  • postat de Rică Miercuri, 30 Ianuarie 2013 12:31 Link la comentariu
    0
    0

    Administratorii asociaţiilor de proprietari îşi urmăresc propriile interese. Joacă la mai multe capete. Cu primăria pentru că depind de atestat. Cu asociaţia că îi angajează şi le permite accesul la banii consumatorului. Cu furnizorii pentru că există un comision în orice contrct. Cam toţi administratorii sunt în funcţii de la constituirea asociaţiilor. Cunosc toate dedesupturie şi mişmaşurile care pot fi făcute. Ei sunt stăpânii asociaţiilor chear dacă se ascund sub pulpana preşedintelui de asociaţie. La cele mai multe asciaţii ei ţin ştampila, Caz de destituire a preşedintelui.
    Drepturile înscrise în statut dar şi în legislaţie nu mai corespund realităţii de astăzi.
    Gafiţuc îşi rotunjeşte veniturile cum poate. Pe de o parte de la asociaţii, pe de altă parte de la cei care apelează la dumneaei să le apere interesele. amintiţi-vă ce a făcut Opaina, seful doamnei Gafiţuc la federaţia asociaţiilor, când a fost numit director la radet Bucureşti. Aşa că fără pretenţii prea mari.
    Aceste asociaţii, aşa cum au fost înfiinţate nu îşi mai au locul în realitatea de astăzi. Dacă o scară de bloc reprezintă un condominiu, cu utilităţi măsurabile separat de celelalte scări ale blocului acea acară trebuie să-şi facă singură asociaţie, dar nu este obligatoriu. S-ar putea impune o asociere la blocurile cu mai multe scări dar la care nu poate fi delimitat consumul pentru fiecare scară în parte.
    În situaţia de astăzi asociaţia (prin reprezentanţii ei :comitet, preşedinte, cenzor, administrator) nu este altceva decât un intermediar între consumator şi furnizor şi culmea serveşte mai mult interesele furnizorului decât ale consumatorului.

    Raportează
  • postat de nicolaie Miercuri, 30 Ianuarie 2013 12:26 Link la comentariu
    0
    0

    Cea mai buna organizare va fi atunci cand blocul va fi proprietatea unei singure persoane sau a unei firme si toti vor fi chirirasi.Multi s-au trezit proprietari peste noapte si se comporta ca atare.Nu au simt de convietuire intr-o comunitate.
    Pana atunci, ma rog lui Dumnezeu sa -si faca treaba cat de corect poate administratorul si sa nu platesc de doua ori.
    Asa sa-mi ajute dumnezeu !

    Raportează
  • postat de Rică Miercuri, 30 Ianuarie 2013 11:24 Link la comentariu
    0
    0

    Simplu. Pur şi simplu. INDIVIDUALIZAREA CONSUMULUI. Ia gândiţi un pic. Cine ar avea interes să se opună? Cei care vor să fure, să jecmănească. Este dorinţa consumatorului de plăti doar ceea ce consumă. Mai bine de o treime din apartamenele dn oraş sunt debranşate de la sistemul centralizat. Mare parte din acestea au individualizat consumul la toate utilităţile. Acest lucru l-au făcut pe banii lor. Ba mai mult decât atât au plătit şi o grămadă de bani ca să plece de la sistemul centralizat. Mare porcărie. Stimabilii noştri aleşi nu trăiesc la bloc, dar pentru întreţinerea vilelor (unde plătesc doar cât consumă) le trebuie bani aşa că şi-au împărţit moşiile : apaterm, apă canal, treansport, electrocentrale, afdj, apdm, casă pensii, casă sănătate, muzeu, bibliotecă, teatru, itm, învăţământ, ecosal,etc. În toate aceste moşii se poate băga mâna fără probleme atunci când au nevoie de bani. Ce ar fi dacă de bună voie şi nesiliăi de nimeni toţi acestia ar spune: ÎN ACEST MANDAT SUNTEM ÎN SLUJBA CETĂŢEANULUI. În acest caz ar elimina taxele de debranşare (acum dacă nu plătim ne debranşează fără taxe, deci se poate), consumatorii care vor şi îşi permit vor face branşamentele individuale pe banii lor, cei care sunt întradevăr nevoiaşi vor primi ajutor de la primărie( că doar în subordinea primăriei sunt aceste utilităţi), pentru ceilalţi care pot şi nu vor nu au decât să rămână la sistemul centralizat să se fure unii pe alţii. Ar fi prea frumos. Am spune că nu suntem în România. Se poate şi în România de astăzi dar trebuie voinţă. Trebuie să cerem instanţei de judecată să oblige furnizorii, mai cu seamă pe cei care deţin monopolul (adică toti pe plan local) să aprobe individualizarea consumurilor. Doar aşa scăpăm de probleme.

    Raportează
  • postat de Solutia: DESFIINTAREA ASOC DE PROPRIETARI Miercuri, 30 Ianuarie 2013 11:02 Link la comentariu
    0
    1

    Asociatiile de proprietari s-au format, ca toate celealte asociatii, prin acordul liber consimtit al proprietarilor de apartamente. DESFIINTAREA ASOCIATIILOR DE PROPRIETARI este SINGURA SOLUTIE PT. CONTORIZAREA INDIVIDUALA A APEI RECI/CALDE SI ENERGIEI TERMICE.
    O asociatie de proprietari/locatari se poate desfiinta prin IESIREA DIN ASOCIATIE A JUMATATE PLUS UNU DIN NUMARUL ASOCIATILOR (CU SEMNATURA) si NOTIFICAREA LA JUDECATORIE ! Cred ca numai astfel vom putea scapa de CAPUSE:firmele de repartitoare, administrator asociatie, presedinte de asociatie, comitetul de asociatie, cenzorii asociaatiei, familia Gafituc, Apaterm, calorgal, Apa Canal, primarie partide politice ! Numai astfel furnizorii de utilitati vor incheia contracte individuale cu fiecare consumator SAU vor da faliment ! Tevile pana la fiecare consumator(proprietar de apartament NU associatie de proprietari) precum si pierderile intregistrate prin aceste tevi vor fi, IN SARCINA FURNIZORULUI NU IN CEA A UTILIZATORULUI. Exemplu: Electrica, Distrigaz, firmele de cablu, firmele de telefonie fixa ! Ce Dumnezeu, nu putem ramane niste victime mute pt. totdeauna !

    Raportează
  • postat de STELIAN Miercuri, 30 Ianuarie 2013 11:02 Link la comentariu
    0
    0

    O parte din asociatiile de proprietari din Galati ,refuza sa semneze contractele cu Calorgal,deoarece sunt omisiuni,nu exista o baza legala, nu se respecta legislatia in vigoare (partial). Exemplu: DE CE nu se incheie contract individual cu fiecare locatar-proprietar in parte?DE CE nu este explicat -mentionat modul de calcul al facturii?,adica cine face citirea apometrelor ,repartitoarelor, la ce data se face citirea lor?...dar in conventia de la Calorgal anexa 4 se mentioneaza ca incasarea sa face numai de catre Calorgal.DE CE in conventia de la Calorgal anexa 7 ,formularul cere numarul de persoane ,numarul de camere....etc, atat timp cat apa calda se calculeaza
    in functie de cosumul lunar ,nu in functie de numarul de persoane sau camere.CE SE VA INTAMPLA cu apartamentele nelocuite de ani de zile?,cu locatarii care nu vor sa dea copie dupa contractul casei?
    sau contractul de inchiriere?In concluzie asteptam de la Calorgal o intrevedere cu asociatiile din Galati pentru a clarifica,conform legislatiei in vigoare,intocmirea corecta si legala a CONTRACTULUI.Consider in acest moment ca nu este necesara implicarea in cotractul Calorgal a asociatiilor.Contrctul sa se faca intre Calorgal -persoana juridica si locatar -persoana fizica.Intalnirea cu familia Gafituc la CASA DE CULTURA GALATI A LASAT DE DORIT,ADICA DACA AU CONSTATAT OMISIUNI LA CONTRACTUL CALORGAL DE CE NU AU COLABORAT CU "EI",PENTRU CLARIFICAREA "ASPECTELOR"CONSTATATE SI COMUNICATE IN SEDINTA.

    Raportează
  • postat de Ana-Maria Miercuri, 30 Ianuarie 2013 10:25 Link la comentariu
    0
    0

    Dar ce puteti spune despre faptul ca nu beneficiez de apa de 2 ani de zile? Pana in luna decembrie am avut si eu datorii, dar pe data de 24 dec 2012 am achitat integral toata datoria. Cum explicati faptul ca la Apa Canal au ajuns doar jumatate din banii platiti de mine???? Dar ce imi puteti spune si despre faptul ca in continuare nu am apa de nici un fel??? Am vrut sa-mi trag apa rece separat, dar nici asa nu se mai poate!!!! Nu se mai aproba contractele individuale! De ce???

    Raportează
  • postat de Eu, Eu... Miercuri, 30 Ianuarie 2013 10:16 Link la comentariu
    0
    0

    Asa este , are dreptate @@@. Ar mai fi o problema ....stie cineva ca 80% dintre acesti administratori de asociatie sunt persoane trecute de 65-70 de ani?
    Ce sa faca acestia ? Sunt deja de multe ori depasiti de situatie....Nu am nimic cu aceste persoane ,dar sa ma ierte dumnezeu ...sunt foarte multi tineri care ar putea sa faca acest job la standarde mai actualizate ..sa zic asa....
    Sa auzim de bine...

    Raportează
  • postat de Un cetatean din afara turmei Miercuri, 30 Ianuarie 2013 10:12 Link la comentariu
    0
    0

    Administratorii sunt in majoritate, INCOMPETENTI. Daca majoritatea nu-si exercita meseria asta asa cum cere legea, ce e de facut? Informatizarea este solutia care ar veni in sprijinul tuturor, de ce nu se intelege ca e nevoie de TRANSPARENTA CHELTUIELILOR dintr-o asociatie de proprietari? Sunt softuri foarte bune pentru plata intretinerii de la bloc, multe orase din tara au implementat asemenea programe dar, asta presupune ca administratorul sa aiba habar cu ce se maninca, sa mai lase locul si altora care, chiar se pricep. Sunt batuti in cuie pe vecie? Prosti sunt locatarii ca-i tolereaza pe administratorii incapabili si pe acei presedinti de asoc. indolenti. Citiva proprietari de buna credinta nu pot face lumina intr-o asociatie, de aceea ar trebui sa intervina cei de la Primarie dar si acolo te lovesti de aceeasi neaveniti si-atunci, ce sanse avem sa scapam de asemenea personaje care nu-si fac datoria fata de cetateanul platitor? A fi administrator presupune si calitatea de BUN GOSPODAR, dar nu e cazul si aici ma refer din nou la ASOCIATIA DE PROPRIETARI 183 din Mazepa II. Administratorul acestei ascociatii nu face absolut nimic pentru proprietari iar presedintele asisderea (fost salariat la apa-canal). Ghenele de gunoi sunt defecte si mizeria se imprastie (este in fata asociatiei doar), sunt spatii inchise pe casa scarii de unii locatari care si-au permis sa-si faca depozit de materiale de constructii, culmea, blocind intrarea unde se afla contorul si conducta de gaze, spatiu destinat femeii de serviciu este luat cu japca tot de o locatara de la parter (una ce scurma in gunoi si apoi depoziteaza in subsolul blocului), etc. si administratorul nu a luat absolut nici o masura, sedinte nu se organizeaza, comitet de ascociatie nu exista, femeia de serviciu spala scara o singura data/saptamina, nu se negociaza contracte, totul este in detrimentul locatarilor si nimic in folosul lor. Ce ne ramine de facut oameni buni?

    Raportează
  • postat de hahalera Miercuri, 30 Ianuarie 2013 09:54 Link la comentariu
    0
    0

    dar de dobanda peste dobanda la intarzierea platii lunar,aia unde se duce si din ce cauza se aplica?

    Raportează
  • postat de andrei Miercuri, 30 Ianuarie 2013 09:46 Link la comentariu
    0
    0

    Ce spuneti de "OBLIGATIA" celor cu centrale termice de apartament, de a plati o parte din incalzirea celorlalti ? Bineinteles, invers nu functioneaza sistemul, chiar daca in apartamentele cu centrale e mai cald ...
    Dupa mintea celui care a gandit asta, caldura din apartamente functioneaza dupa principiul "perpetuum mobile": acolo unde este mai rece, se formeaza caldura (de unde?) care trece prin pereti si ajunge in locurile mai calde / centrale termice ! ...
    Altfel, repartizarea cheltuielilor cu spatiile comune ale blocului, se poate face PRIN CONTORIZAREA CONSUMULUI IN ACESTE SPATII COMUNE ! ... Cate asociatii au repartitoare pe scari si la subsol? ...

    Raportează
  • postat de CONDREA NARCISA Miercuri, 30 Ianuarie 2013 09:45 Link la comentariu
    0
    0

    In calitate de proprietar am dat curs invitatiei la minunata dezbatere organizata de Federatie la Casa de cultura a sindicatelor. Mi-a fost de ajuns 15 minute ca sa-mi dau seama ce se petrece cu adevarat. Salutar a fost faptul ca de data aceasta au participat in numar foarte mare administratori, presedinti si proprietari. Oamenii incep sa ia atitudine si nu mai accepta sa inghita de bune tot ce ne baga pe gat unii.
    Concluzii: Dezbaterea anuntata nu a fost sub nici o forma dezbatere, nu au fost invitati reprezentantii Calorgal si nici din Conliliul Local, A fost doar o initiativa la sotilor Gafitiuc de a se promova. Este foarta buna observatia domnului Mihai.
    Am constatat si eu ca aceasta minunata Federatie care are trebui sa apere interesele proprietarilor este un paravan pentru a atrage masa clientelara. Desi adunarea generala a asociatiei ar trebui sa ia decizia de afiliere la aceasta federatie, multi presedinti si administrator au facut acest lucru cu de la sine PUTERE. Platind astfel taxe din banii asociatiei.
    Daca in calitate de proprietar te adresezi Federatiei, nu primesti nici un sprijin si este clara atitudinea dumnealor de a-i sprijini pe administratori care le asigura Clientela in instanta.
    Ceea ce a fost aseara numai DEZBATERE NU S-A NUMIT. Cei din conducerea Federatiei ar trebui sa puna mana si sa invete cum se organizeaza cu adevarat o dezbatere astfel incat sa aiba un rezultat final.

    Raportează
  • postat de CONDREA NARCISA Miercuri, 30 Ianuarie 2013 09:26 Link la comentariu
    0
    0

    Este foarte frumos din partea dumneavoastra ca ne reamintiti care sunt drepturile proprietarilor. Dar nu ati mentionat si care este autoritatea abilitata sa aplice sanctiunea in situatia in care administratorul nu-si indeplineste atributiile.
    Din pacate in ceea ce priveste drepturile conferite de Legea 230/2007 sunt extrem de putin in raport cu suma obligatiilor si responsabilitatilor instituite in lege. Drepturile conferite de Legea 230/2007 sunt drepturi colaterale obtinute ca urmare a constituirii in forma asociativa. Este stiut faptul ca in comparatie cu o fundatie sau alta forma de organizare forma asociativa, desi are un caracter democratic, este forma in care se poate pierde cel mai usor controlul. Ceea ce s-a si intamplat. Cum procedam in situatia in care administratorul refuza in mod constant, prin atitudinea necorespunzatoare, sa puna la dispozitia proprietarilor actele necesare. Desi, conform legii, Serviciul asociatii de proprietari din cadrul primariei nu are nici o autoritate asupra asociatiilor si nu are abilitatea de a controla activitatea addministratorilor (doar atestarea si sprijinul privind constituirea unei asociatii) de foarte multe ori isi depasesc aceassta atribtuie si este clar faptul ca sprijina administratorii. Pot sa fac dovada.
    Ca urmare, cu ce ne ajuta aceste drepturi, in conditiile in care sunt incalcate in mod constant, iar ca sa te adresezi instantei, trebuie sa faci dovada faptelor respective.
    Daca tot doriti sa veniti in sprijinul proprietarilor, veniti cu solutii concrete. Legea putem sa o citim si noi.

    Raportează
  • postat de mihai Miercuri, 30 Ianuarie 2013 07:56 Link la comentariu
    0
    0

    interesant ar fi si un articol despre administratorii si presedintii de bloc care contra un comision au adus nenorocirile astea de repartitoare care ne maninca viata . apropo ! ce privilegii au presedintii de asociatie , ce facilitati isi trag din banii nostrii ? si in loc sa platim caldura , platim lunar peste 1/2 euro de calorifer -adica vezi doamne pt. citiri si calcule ! ar fi bun un articol pe tema asta . un alt articol interesant ar fi despre presedintii de asoc. care de f. multi ani sint de neclintit . oare POPA din micro 17 sta de ani de zile doar ca se simte folositor asociatiei , sau are un interes sau sta ca sa ascunda .....ceva ? sa ne mai lase! de ce nimeni nu observa cum familia GAFITUC acapareaza incet-incet acest oras ? isi atrage clienti dintre asociatiile cu oameni ''slabuti '' le ia bani mai multi decit alti avocati . si banii aia ii platim noi ,fraierii . si mai apar la TV ca niste purtatori de steag alb , de pace si de bine ! astept articole si pe aceste subiecte , nu numai despre apaterm si calor ! lasati lucrurile sa mearga mai departe ! chiar nimeni n-a facut baie si nimeni nu s-a incalzit pina sa vina familia GAFITUC sa ne invete ce sa facem ?

    Raportează
  • postat de Locatariada Miercuri, 30 Ianuarie 2013 07:45 Link la comentariu
    0
    0

    Scrieti si de unde bani de reparatii la acoperis. Cei de la et.4 nu isi platesc intretinerea dar vor ca restul locatarilor sa dea in avans bani de reparat acoperisul.Sac!Si-au pus termopane, cantrale, gresie si faianta si acum astepta sa le rezolve altii problema. In general in tara asta majoritatea asteapta rezolvarea de la altii. CEI DE LA ETAJUL 4 AR TREBUI SA FIE CONSTIENTI CA ASOCIATIILE NU AU CUM SA FACA O REPARATIE LA ACOPERIS DACA LOCATARII NU DAU BANI DE REPARATII IN AVANS.

    Raportează
  • postat de @@@ Miercuri, 30 Ianuarie 2013 07:14 Link la comentariu
    0
    0

    Incercati si scrieti si despre obligatiile proprietarilor. Multi dintre ei nu au invatat inca ce inseamna viata la bloc si ca toate investitiile privind reparatiile sau inbunatatirea confortului se face cu bani.Daca locatarul nu intelege ca trebuie sa contribuie la plata acestora poate presedintele sau administratorul sa se dea peste cap si nu poate face nimic.Dv. d-le Liviu Ghinea, locuiti la bloc? de cite ori vecinii dv au acceptat reparatiile sau imbunatatirile din condominiu ? Grija majoritatii locatarilor este sa isi creeze confort in propriul apartament si atit.

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.