GALERIE FOTO / Campanie VL "Monumentele Galaţiului": Lucrări de artă distruse cu voia Primăriei

GALERIE FOTO / Campanie VL "Monumentele Galaţiului": Lucrări de artă distruse cu voia Primăriei
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Lucrările de artă monumetală realizate acum 50 de ani pe faţadele A-urilor din Ţiglina au fost deteriorate cu acceptul autorităţilor


Ne oprim astăzi asupra unui ansamblu de lucrări de artă monumentală care au o soartă nefericită: cele opt mozaicuri amplasate pe faţadele blocurilor A, de pe strada Brăilei, din zona Ţiglina I, care au fost obturate de construcţiile apărute în ultimii ani şi care au suferit serioase deteriorări în cei 50 de ani de când înfruntă capriciile vremii şi ale vremurilor, fără a fi recondiţionate.

Realizate în 1962, de trei artişti plastici de notorietate - Virgil Almăşanu, Ion Bitzan şi Mihail Danu - cele opt lucrări alcătuiesc o serie, după cum urmează: „Floră” (blocul A1), „Plante şi Peşti” (A2), „Păsări” (A3), „Pomicultură” (A4), „Viticultură” (A5), „Navigaţie” (A6), „Industrie” (A7), „Bărci şi sălcii” (A8). Lucrările au fost executate printr-o tehnică specială, cea a mozaicului, fiind realizate din fragmente de marmură albă şi neagră, prinse pe un suport special pregătit, care să confere frumuseţe şi durabilitate operei de artă.

O lege venită prea târziu

Drama acestui ansamblu de lucrări de artă monumentală a început după 1990, când acestea au fost, efectiv, agresate prin autorizarea de către Primăria Galaţi a unor construcţii care acoperă faţadele blocurilor A: „Poate că nu ar fi fost nimic dacă arhitecţii oraşului care au proiectat grozăviile pe care le vedem astăzi, ar fi refuzat să răspundă solicitărilor comanditarilor, ori dacă aceste proiecte ar fi fost respinse de către responsabilii de la Primărie, sau dacă toţi factorii decidenţi ar fi dat dovadă de responsabilitate şi ar fi dispus ridicarea unor construcţii care să păstreze o anumită coerenţă arhitecturală şi care să pună în valoare mozaicurile”, afirmă Marius Mitrof, consilier în cadrul Direcţiei Judeţene pentru Cultură.

Înşelăciuni prin semnătura proiectanţilor

„După 2006, a intrat în vigoare Legea 120 privind monumentele de for public. Era prea târziu pentru aceste mozaicuri, mai ales că legea însăşi este un act normativ cu destule lacune. Printr-o corespondenţă asiduă cu Primăria Galaţi, le-am pus în vedere necesitatea protejării acestor lucrări, precum şi faptul că distrugerea lor constituie infracţiune, cât şi prin intermediul Legii 422 din 2001 privind protejarea monumentelor istorice, republicată în 2006, folosindu-ne de existenţa în apropiere a monumentului istoric Colegiul Naţional „Costache Negri”. Aici însă, proiectanţii, prin semnătura şi ştampila lor, au arătat că noile construcţii nu intrau în zona de protecţie a monumentului istoric, înşelând astfel, printr-o trăsătură de condei, până şi sistemul metric, care arată limpede că acele construcţii oribile se află la mai puţin de 100 de metri de monument, deci în zona de protecţie a acestuia. Astfel, nu am avut posibilitatea să impunem respectarea legislaţiei, distanţa trasată de proiectant scoţând construcţia din regimul Legii 422 din 2001 privind protejarea monumentelor istorice, edificarea ei intrând doar sub incidenţa Legii 50 din 1990 privind autorizarea lucrărilor de construire”, afirmă Marius Mitrof.

„Extragerea ornamentelor - o posibilă soluţie”

L-am întrebat pe Mihai Costache în ce măsură Primăria se va implica, măcar de acum înainte, în recondiţionarea acestor lucrări dar şi în redarea „vizibilităţii” lor, cu alte cuvinte, ce se poate face, concret, pentru a le salva. „Consiliul Local este doar proprietarul ornamentelor, în timp ce pereţii exteriori pe care sunt amplasate aceste lucrări de artă aparţin celor patru asociaţii de proprietari de la blocurile A”, ne-a răspuns purtătorul de cuvânt al Primăriei, adăugând: „Problema majoră nu este a ornamentelor, ci a blocurilor, la care nu se pot executa lucrări de izolaţie. Vom lua în calcul inclusiv varianta extragerii ornamentelor de pe acele amplasamente, însă acest lucru numai după ce ne vom consulta cu specialişti în domeniu, pentru a vedea ce e mai bine de făcut”. Cât despre hidoşeniile care obturează faţadele, Mihai Costache a recunoscut că „acele clădiri sunt construite pe terenuri concesionate de către Primărie”… Cu alte cuvinte, răul a fost făcut, cu ani în urmă, tot de Primărie.

Alţii ar da orice să aibă ceea ce noi îngropăm

Criticul de artă Mariana Cocoş Tomozei, vorbind despre valoarea lucrărilor, ne-a declarat: „Începutul anilor ’60, când au fost realizate lucrările de artă monumentală din Ţiglina I a însemnat nu numai o perioadă de dezgheţ politic, dar şi o deschidere către arta occidentală şi o desprindere de realismul socialist. Este un moment valorificat cu îndrăzneală de mari artişti romani, cum sunt şi doi dintre autorii acestor ansambluri, Virgil Almăşanu şi Ion Bitzan. Evoluţia lor ulterioară a reconfirmat ceea ce se putea observa în concepţia stilistică a acestor lucrări timpurii: deschidere către valorile artei europene, modernitate şi sinteză a imaginii plastice. E trist că după cinci decenii, cei care au administrat Galaţiul după 1990 n-au ştiut să respecte şi să pună în valoare, ci, dimpotrivă, să deterioreze lucrări care fac parte dintr-o pagină semnificativă a creaţiei contemporane româneşti”. Alţii ar da orice să aibă ceea ce noi îngropăm cu obstinaţie.

Citit 4529 ori Ultima modificare Sâmbătă, 18 Mai 2013 00:15

38 comentarii

  • postat de Raport de tara
    Luni, 20 Mai 2013 08:09
    0
    0
    Raportează
  • postat de @Adrian
    Duminică, 19 Mai 2013 21:34
    @Adrian Stii ca exista posibilitatea tehnica a „extragerii si relocarii mozaicurilor” sau doar vorbesti asa, sa te autoadmiri ca ai solutii ori sa vezi cum ”suna” ?
    0
    0
    Raportează
  • postat de adi
    Duminică, 19 Mai 2013 18:33
    si multumesc de "reality check" altfel nu aflam azi despre virgil almasanu ion bitzan şi m danu.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Adrian
    Duminică, 19 Mai 2013 18:25
    3 comentarii si toate in contradictie inseamna ca sigur eu sunt cel care gresesc. si totusi, desi pare incredibil, manele nu ascult, nascut in comunism sunt si stiu de ce s-au facut blocurile la noi. Culmea chiar am locuit intr-unul unde iarna era frig, vara cald, de infiltrat apa tot se infiltra iar apa calda si incalzirea erau lux. Sunt sigur ca lucrurile astea sunt inca de noutate pentru multi. Inteleg si valoarea mozaicurilor si dorinta autorului de a scoate in evidenta starea in care se afla acum. Insa imi pastrez opinia: blocurile tot monstrii raman chiar daca nu avem resurse sa schimbam cu nimic asta. Asa ca pentru a impaca si capra si varza ideea extragerii mozaicurilor si relocarea suna optimal.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Decebal Stroie
    Duminică, 19 Mai 2013 17:14
    Vine in Galati campania Digi24 prin care avem ocazia sa ne promovom orasul. Mai avem inca multe lucruri frumoase si din punct de vedere artistic. TREBUIE sa ne mandrim cu ele si sa ne facem cunoscuti la nivelul intregii tari, trebuie sa castigam lupta regionalizarii si chiar sa luam fata Brailei cu valorile noastre. Credeti ca avem vreo sansa?
    0
    0
    Raportează
  • postat de @Adrian
    Duminică, 19 Mai 2013 13:46
    @Adrian Avem deja o problema tinere. Trebuie sa tii cont ca-n ceea ce numim toti ”comunism” au activat si genii ale acestui neam. Sa-ti amintesc doar de Nichita , Ion Marin, Bernea, Moisil, Preda. Apoi zona de care discutam era cam goala de cladiri. Comunistii, in fapt gandirea romaneasca de la acea vreme, cu inerentele ei erori si-n contextul economic si geostrategic al vremii - CAER, Pactul de la Varsovia- au trecut la industrializarea tarii si la urbanizarea populatiei, pana atunci majoritar taraneasca. Modernizarea asta a insemnat construirea acelor blocuri pe care le tot blamezi ca solutie pt. urbanizarea populatiei. A fost un compromis care, de era atat de groaznic, ar fi dus, imediat dupa 89 la daramarea sau parasirea-n masa a acestor anodine blocuri de locuit. Iar lucrarile de arta de care e vorba au valoarea atestata de oameni care chiar se pricep la asemenea lucruri. Dar cum sa-ti explic eu tie ce-nseamna respectul necesar pt. specialisti cand tu ai apucat doar competenta lui ”copy/paste” si a plagiatului. Ai dreptul de a te exprima dar imi dai impresia ca esti doar un creier spalat de manele.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Apietroaie
    Duminică, 19 Mai 2013 13:35
    "monstru de bloc" Gicule? Toate blocurile din Galati sunt de genul asta. Ce facem? Le daramam pe toate capcaunule? Multi "destepti" pe lumea asta. Bine ca nu te baga nimeni in seama ca altfel era jale.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Pavel
    Duminică, 19 Mai 2013 13:31
    @Adrian ce intelegi tu prin lucrari comuniste? Cum definesti "curentul" comunist in arta? Faptul ca acele lucrari au fost executate in perioada regimului comunist nu inseamna ca au un caracter realist-socialist nici pe departe. Din contra ele au luat pulsul momentului la nivel artistic international. Ele se inscriu perfect in curentele vremii lor din Occident. Tocmai acest lucru este de apreciat si anume ca nu au nici cea mai mica legatura cu perioada in care se ridicau osanale partidului si conducatorului iubit. Sunt niste lucrari de arta perfect independente ceea ce la vremea respectiva era mare lucru. Pacat ca au ajuns acum in aceasta stare de degradare si ca oamenii judeca dupa ce a mai ramas pe acei pereti si nu dupa frumusetea inedita pe care o aveau la vremea respectiva. Prin urmare d-le Adrian ca sa puteti avea pareri sau emite pretentii poate ca n-ar fi rau sa studiat un pic arta din vremea respectiva si sa nu mai alaturati cu atata usurinta cuvintele intre ele. Daca dumneavoastra sunteti nascut in acea perioada e musai sa fiti un comunist? Conform rationamentului.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Adrian
    Duminică, 19 Mai 2013 13:21
    Si inca ceva... dupa ce ai construit un monstru de bloc... chemi pe cineva sa-l faca mai putin urat? Ii tai unui om picioarele dar ii faci cadou un scaun cu rotile ? Asta e arta pe care o deplangem? Doamna Ribinciuc... somnul este dulce, realitatea cruda.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Adrian
    Duminică, 19 Mai 2013 13:08
    Doamna Ribinciuc, cu tot respectul pentru oamenii care au muncit la acele lucrari de arta, chiar credeti ca aceea este una din problemele majore care merita discutate in cel mai mare ziar local despre cultura galatenilor? Este intr-adevar o cultura a distrugerii care ramane in subconstientul nostru si nu apreciem o cladire de "50" de ani. O cultura inceputa tocmai acum 50 de ani, perioada de glorie cand acele case din secolul XIX erau daramate pentru a face loc acelor blocuri si desene pe pereti pe care dumneavoastra le tot purtati dorul. Nu doamna Ribinciuc, nu imi veti vinde mie un desen pe un bloc comunist ca fiind arta. De ce nu pastram atunci si "arta" de la blocul vis-a-vis de minion cu "Traiasca Partidul"? Au muncit si acolo oameni sa puna semnele acelea. Nu multumesc, doamna, prefer mizeriile occidentale decat gogosile voastre comuniste.
    0
    0
    Raportează
  • postat de ALFAR
    Duminică, 19 Mai 2013 12:50
    Din păcate, populația Galațiului se manelizează cu zi ce trece, iar simbolurile adevărate, valorile morale, cele creștine, cei 7 ani de acasă, etc, etc, sunt înlocuite cu instincte primare, animalice. Grav este că adepții noului ”curent” - bazat pe burdihan, minciună, promiscuitate, etc - au început să-și revendice drepturile civile. Așa cum România tinde să nu mai fie a românilor, ci a minorităților, la fel și ideea de frumos și bine (ca sa-l parafrazez pe Immanuel Kant) tinde să fie filtrată nu de intelectualitate (înțelegând prin asta”oamenii cu intelect superior”), ci de majoritatea abrutizată. E dramatic...
    0
    0
    Raportează
  • postat de Doina
    Duminică, 19 Mai 2013 12:39
    Eu nu cred ca sunt vinovati Cipi si Ion. Ei sunt precum niste oameni car n-au invatat sa scrie si sa citeasca si carora li se arata un text. Evident ca se enerveaza deoarece nu pricep nimic si vad doar semne fara sens. Cred ca vinovati sunt profesorii pe care i-au avut in scoala si care probabil nu au stiut sa vorbeasca pe intelesul lor.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Ovidiu Stoica
    Duminică, 19 Mai 2013 12:34
    Galatiul este unic nu in tara, ci in sud-estul Europei prin numarul si valoarea lucrarilor de sculptura moderna monumentala pe care le avem in multe locuri in oras, dar in mod special pe faleza. Este pacat ca nu se duce o campanie de instruire a publicului macar cu minime cunostinte in ceea ce priveste insemnele de o importanta culturala covarsitoare pe care le detinem. De acest aspect cred ca ar trebui sa se ocupe in mod special institutiile de cultura abilitate din oras.
    0
    0
    Raportează
  • postat de plina lumea de alde cipi, ion....
    Duminică, 19 Mai 2013 12:09
    Uite ca mai ”ezista” printre noi si asemenea insensibili ca ”cipi”, ”ion”. Problema insa nu e cu ei ci cu postarile majoritare in favoarea lucrarilor de arta in discutie. Tare inutile-mi par aceste atitudini on line atata timp cat, in fata edililor nu valoreaza nici cat o ceapa degerata. Ne-am obisnuit sa ne vaicarim aici, aratandu-ne atasati de valorile culturale si de trecutul orasului, fapt care parca ii starneste pe cei din fruntea bucatelor sa ne dea cu tifla si mai mult.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Marius
    Duminică, 19 Mai 2013 12:05
    Ion ti-ai schimbat numele in Cipi si vii sa ne arati mai departe cat esti tu de ignorant si de incult? Pai nu ma mira... se vede ca n-ai pus mana in viata ta pe o carte sau ca n-ai vizitat o expozitie ori un teatru. Ai mentalitatea specifica a cocalarului manelist care sparge seminte si bea votca la coltul blocului pe "ritm" de Salam. La asa alegatori asa oras. Nu trebuie sa ne mai miram ca totul se prabuseste. Ne meritam soarta.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Cipi
    Duminică, 19 Mai 2013 11:16
    Niste mizerii de desene care mai mult strica decat infrumuseteaza orasul. Probabil ca nici artistul nu le mai stie sensul acum. Aceeasi poveste este si cu sculpturile grotesti de metal de pe faleza. Chiar nu vrem sa progresam si noi si ramanem ancorati intr un ttrecut in care credem noi ca ERA MAI BINE.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Sorin Frangulea
    Duminică, 19 Mai 2013 06:44
    @Ion ai pasaport de intrare in Galati manelistule? E incredibil ca in secolul 21 mai gasesti asemenea oameni primitivi. Dar ce zic eu? Jignesc oamenii primitivi! Pana si aia aveau simtul frumosului si desenau pe peretii pesterilor. Specimene de genul acestui Ion trebuie privite ca fiind rebuturi genetice.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Eusebiu
    Duminică, 19 Mai 2013 01:59
    Ion e un tractorist frustrat care a venit si el la oras de cateva saptamani si e foarte derutat ca nu gaseste porcul sa-l mulga.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Onofrei Sergiu-Gabriel
    Duminică, 19 Mai 2013 01:18
    Ioane,....se vede ca nu esti galatean nene. Sau daca esti...se vede mediul precar in care ai trait... Mai nene ma...Blocuri gasesti oriunde in lume: Europa, America, Asia, Australia, Africa...Asa ca Romania=Galatiul nu sunt iesite din comun caci au...blocuri. Dar blocurile ,,A" din Tiglina, au avut farmecul lor nu ca destinatie a lor: blocuri de locuit. Ci mozaicul, arta care reflecta acel mozaic... Sunt curios,...daca tot critici, fa tu ceva mai bun decat acele mozaicuri de pe ,,A"-uri si atunci...imi retrag cuvintele... Ai avea rabdarea necesara sa asezi acele mici patratele sute si sute de patratelede mozaic in ordine si intr-o logica??? Nu cred. Dar destepti, ne dam toti din spatele monitorului... Pana atunci, daca urasti arta... vezi ca are bere la crasma si rasuna alde ,,salam" si ,,guta" in boxe. O tara de manelisti...Vai de noi...
    0
    0
    Raportează
  • postat de Ion
    Duminică, 19 Mai 2013 00:51
    Cata vrajeala! Ce-s ma "chestiile" alea? Auzi tu lucrari de arta! A-urile sunt niste blocuri vai de mama lor , numai bune de demolat de-acum. Sunt mai urate decat blocurile din '40, si vin acuma unii si plang dupa niste prostioare de pe fatade?Deci nu-mi revin? Ce opere de arta-s alea, ma, zici ca-s desene pe asfalt facute de plozi de gradinita?
    Mare e gradina....asta era acum problema nr 1 a galatiului, tampeniile alea! Mai bine ati pune si ati mai asfalta aleile din spatele blocurilor acelea!
    Blocurile acelea sunt ele insele niste hidosenii oribile, cel putin pe partea din spate spre liceu! Arata a ghetouri. Sper ca aveti capacitatea de a intelege un lucru: astfel de blocuri staliniste deja si-au depasit durata de viata, au peste 50 de ani!
    0
    0
    Raportează
  • postat de Durbacă, Nicolae.....niște țărani vorba reclamei adevăr grăiește.
    Sâmbătă, 18 Mai 2013 23:50
    Am avut un oraș frumos. Adio Galați, azi înotăm în mizerie. Dacă tastați pe Googlr imagine(fotografii) ,,Țiglina 1 1966'' vor fi afișate imagini suprinzător de frumose a orașului nostru. Se spunea că la bază a fost un proiect RFG-ist dezvoltat de români sub asistența proiectanților germani. Azi.... Durbacă, Nicolae......''niște țărani'', vorba reclamei.
    0
    0
    Raportează
  • postat de MIhail pentru Valeriu Comsa cu sincere aprecieri
    Sâmbătă, 18 Mai 2013 23:00
    Domnule Valeriu Comsa,unii oameni,ca individul plin de suficienta la care faceti referire ,cared ca daca au o functie in institutia lor bazata pe speculatii neverificabile si atat,isi pot permite sa treaca prin patul procustian al mintii lor orice tine de orasul in care traiesc 9si atat de bine!!!)uitand pare-mi-se sa lase in seama specialistilor in arhitectura si design aspectul urbei,crezandu-se in toate unsii lui dumnezeu printre muritorii de rand!Personal,din varii motive ,unul fiind luarea cu japca a Muzeului de Arta Vizuala,nici eu nu sunt printre fanii ilustrului dumneavoastra ganditor decident cu estetica urbana(,apropos,la teologie se fac si cursuri de arhitectura ,estetica urbana si altele asemanatoare??Inlegatura cu amestecul nespecialistilor acolo unde ,vorba proverbului, , nu le fierbe oala,permiteti-mi sa va povestesc o anecdota inspirata ,se spune ,din realitate:vestitul pictor Velasquez executa portretul unui principe si dorind sa-l infatiseze cat mai veridic ,avand unele dubii in privinta modei timpului la incaltaminte, a chemat un dibaci cismar pentru a-l consulta in privinta celor amintite;vazandu-se luat in seama de marele artist,cizmarul,a prins curaj,si dupa ce a dat explicatiile cerute s-a avantat cu sfaturile si asupra altor detalii ale executiei tabloului,crezand ca este dibaci si in a-l povatui pe pictor si in rest...Velasquez,enervat peste masura de obraznicia omului i-a spus sec:---Te-am rugat sa-ti dai cu parerea mestere doar pana la carambul pantofilor! Ma intreb ce specialisti pot astazi sa puna la punct pe cei neaveniti si care se baga in seama ,cand acestia din urma cauta sa se impuna in domenii unde habar nu au de nimic ,ca arta nu este deloc usoara chiar si pentru cei ce-si bat capul cu imparatia cerurilor,cred eu cu cea mai sincera sperenie!
    0
    0
    Raportează
  • postat de Ion dan
    Sâmbătă, 18 Mai 2013 22:50
    Nu sunt vreun incult insa, cand vad ca, după ani, si ani un ziarist se trezeste scriind despre ceea ce știa de ani, ani ju înțeleg sensul . Si cand mai vad si comentatorii de 2 lei care habar n-au pe unde merg?! Cică sa darame. Ce sa darame fratilor? Lucrările/ constructiile sunt autorizate. Voi credeți ca, ceea ce reprezinta arta despre care se vorbește era in măsura a împiedica construirea clădirilor ce acoperă ceea ce au făcut unii artiști? Haideti sa fim seriosi. Era termoizolat blocul cu acea arta daca nu erau noile construcții. După voi ar trebui ca nmeni sa nu facă nimic, sa nu construiască, sa nu trăiască, sa se limiteze la ce?!?!?!
    0
    0
    Raportează
  • postat de Valeriu Comsa
    Sâmbătă, 18 Mai 2013 18:40
    Nu numai vechii primari au distrus si si-au batut joc de comorile acestui oras. Tin sa amintesc faptul ca din ordinul lui IPS Casian a fost inlaturata lucrarea de sculptura a lui Marian Zidaru unul dintre marii sculptori romani, din vecinatatea statuii lui Bratianu pe motiv ca n-ar fi suficient de ortodoxa. Hai sa facem atunci un oras de cruci care sa fie pe placul dominei sale. Imi puteti raspunde cum si-a permis acest om sa mutileze fata orasului?
    0
    0
    Raportează
  • postat de un galatean
    Sâmbătă, 18 Mai 2013 17:51
    @Mario1972... Daca ai trai in Galati in prezent ai observa ca vegetatia asta luxurianta ne tine in viata! Numara cate masini avea orasul in anii 60 si cate sunt acuma! CRED CA CEL PUTIN DE 20-30 DE ORI! Ar trebui ca o familie sa aibe voie la O SINGURA MASINA IN ORAS, resturile si cele comerciale sa stea la margina orasului in parcari amejanate PUNCT
    0
    0
    Raportează
  • postat de Mario1972
    Sâmbătă, 18 Mai 2013 16:23
    Privesc cu nostalgie fotografii din Galatiul anilor '60-'70!Emana prospetime,totul era viu si plin de culoare.Blocurile,asa cutii de chibrituri cum erau construite,aveau un aspect si o arhitectura in deplina armonie.Este orasul pe care l-au gasit parintii mei cand s-au stabilit aici.Era un oras al galatenilor,iar galatean devenea cine i-si permitea sa cumpere o casa sau un apartament.Astazi,dupa multe decenii,mergand pe jos prin cartierele vechi de blocuri,te intampina un peisaj dezolant si imbacsit.Blocurile au culori terne,inconjurate de vegetatie "luxurianta",cel putin in Tiglina 1daca mergi printre blocuri ai senzatia ca esti in jungla.Si la toate acestea se adauga arhitectonica postdecembrista fara cap si fara coada.
    0
    0
    Raportează
  • postat de frumos articol
    Sâmbătă, 18 Mai 2013 14:52
    frumos articol scris de un ziarist cu adevarat bun. multumim. este imposibil sa nu gaseasca" inteleptii nostrii "din primarie o solutie pentru indreptarea situatiei. desii am vazut cu ochii acele imagini din galatiul comunist , eu cred ca prima poza e facuta prin anii 65-70 nu pot sa nu observ ca doar prin comparative se poate arata cit de simplu, frumos, organizat era atunci zona A-urilor si cit de urita, manelizata, e acum. pe atunci era o mina de trisori de partid plantati in sectoare ce-i imbogateau iar restul de 99.9999% erau oameni scolarizati si buni meseriasi in toate domeniile. acum....domnul cu mila,
    0
    0
    Raportează
  • postat de mihail
    Sâmbătă, 18 Mai 2013 11:46
    Cand vad un articol marca RIBINCIUC stiu sigur ca acolo este ceva important de comunicat;mereu ziaristii noastri atrag atentia asupra manelizarii si a becalizarii(cam acelasi lucru de fapt!!!) a orasului nostru,ce risca sa redevina doar un oras de ,aprgi negustori,vorba poetului cu asa conducere incompetenta,in ale frumosului ,cel putin !Stimata doamna Ribinciuc,imi ridic palaria in fata dumneavoastra ca ziarist si om de cultura si cred ca sunt in asentimentul concitadinilor nostri sa va rog sa continuati aceasta benefica actiune de demanelizaqre si debecalizare a orasului acesta ,cu vechi si frumoase traditii culturale!Stima ,
    0
    0
    Raportează
  • postat de Galati
    Sâmbătă, 18 Mai 2013 10:14
    Felicitari autoarei pentru acest articol. Este necesar sa ne aducem aminte de arta orasului nostru si sa facem tot posibilul pentru a o proteja si a mai salva ceva din ceea ce a mai ramas. Multumim!
    0
    0
    Raportează
  • postat de T.B.
    Sâmbătă, 18 Mai 2013 10:08
    Si noua Primarie a marcat o stricaciune iremediabila la Fata pe valuri, dar macar are meritul ca a realizat sulpturile din fata Facultatii de mecanica ceea ce nu e putin dupa ani intregi in care nu s-a infrumusetat nimic in orasul acesta din punct de vedere artistic.
    0
    0
    Raportează
  • postat de negonic
    Sâmbătă, 18 Mai 2013 08:51
    PT. noul Galati : spui ca ai locuit in Galati ,dar ai tupeul sa -ti jignesti fostii concitadini ,ca si pe toi moldoveni. ,,Te-ai realizat '' pe strazile din afara tarii, (intro tara civilizata),cum spui tu ,si acolo ti-ai desavarsit probabil si nivelul de cultura . Nu-mi place sa jignesc,si nu sunt adeptul acestui lucru ,dar uneori nu ma mai pot abtine ,cand vad (si citesc) astfel de comentarii jignitoare .
    0
    0
    Raportează
  • postat de chichirichimichi
    Sâmbătă, 18 Mai 2013 08:29
    Este de subliniat că "Primăria" a însemnat DURBACĂ ŞI NICOLAE, doi inculţi ce au avut puternice resentimente pentru cultură, învăţământ, sport.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Felix
    Sâmbătă, 18 Mai 2013 07:55
    Pai tot ce a fost cultura si arta A DISTRUS TOV DURBACA ,iar cei care l-au ales sa mearga la Bucuresti sunt lipsiti de cultura ca si el!La asa cap, asa picioare!Sa-l traga la raspundere copii nostri, care vor analiza stricacinile facute de Durboaca!!!RUSINE ASA HAHALERA
    0
    0
    Raportează
  • postat de Radu Cristea
    Sâmbătă, 18 Mai 2013 07:47
    Bravo!!! Sustin aceasta campanie cu toata fiinta mea. Daca este nevoie particip si la o demonstratie pasnica ca sa ne aparam valorile!
    0
    0
    Raportează
  • postat de spiridon
    Sâmbătă, 18 Mai 2013 07:41
    Daca ar fi o tara normala nu se putea obtine avize de constructie fara un studiu de impact,etc.Fara geretele construite care mai de care mai anapoda zona arata bine.Ma refer la ansamblul complet ; A-uri, complex comercial, cinematograf.Dar se prefera tigania si prostul gust.Un aspect este limpede; vom ramane cu mizeria incontinuare si nu vom putea face nimic frumos in orasul asta dominat de oameni mici si fara Dumnezeu.Soarele nu poate intra daca usa este inchisa.
    0
    0
    Raportează
  • postat de doar peste Ocean
    Sâmbătă, 18 Mai 2013 06:01
    @noul Galati. sa se verifice cum ai zis tu hartiiile , si care au fost cosntruite illegal sa fie demolate pe loc fara nici o despagubire si tragerea la raspundere a celor care au dat/luat/intermediat spaga, iar cele care au acte dar is construite de-a'npoulea sa fie demolate si ca despagubire primaria sa le dea banii la valoare din anul semnarii hartiilor nu inainte de a trage la raspunderere arhitectii si toate momaile care si-au luat partea leului, eventual sa-i faca pe ei sa plateasca tot.asa vad eu rezolvarea
    0
    0
    Raportează
  • postat de noul Galati?
    Sâmbătă, 18 Mai 2013 05:35
    Mai IC nu se poate face asa ca din taxa aia de macar 10 euro parazitii din primarie( "a noului Galati") isi primesc salariile...Trebuie dus inapoi la cine a semnat si fost la fata locului dand aprobari din 1990 pana in ziua de azi, luata fiecare hartie si constructe la mana, aia trebuie adusi in fata justitiei si rascolit rahatul....Intro tara civilizata astfel de lucrari ar fi fost punct de atractie turistica da' ce sa le ceri la sholdoveni ? Da-le bere, prime cat mai mari de la Sidex, seminte si manele si voteaza unde le zici. Mi-e rusine ca am stat in orasul ala si toti ma eticheteaza ca galateanca
    0
    0
    Raportează
  • postat de IC
    Sâmbătă, 18 Mai 2013 02:44
    Nu este niciodata prea tarziu . Un consiliu local si un primar ca lumea pot dispune demolarea tuturor cladirilor aparute ca ciupercile pe domeniul public ,in general pe spatiile verzi si trotuare .Oare la cate din aceste spatii se percepe chirie si cat este aceasta ( consider ca pe Brailei si Domneasca chiria ar trebui sa fie cel putin 10 euro/mp/luna) ? Cate din acele constructii sunt autorizate provizoriu-definitiv?Poate daca se pune pikamerul pe aceste constructii ,patronii vor spune cata spaga au dat si cine a luat-o ? Din recuperarea spagii sa se refaca fatadele ,spatiile verzi ,WC-urile publice ,statiile de autobuz etc.
    0
    0
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.