Atenţie de unde cumpăraţi/ Clienţi agăţaţi cu reduceri care nu se regăseau în magazin

Atenţie de unde cumpăraţi/ Clienţi agăţaţi cu reduceri care nu se regăseau în magazin
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Protecţia Consumatorului Galaţi a amendat mai mulţi comercianţi care nu respectau cap-coadă legislaţia în domeniul vânzărilor cu preţ redus 


În goana după vânzări, comercianţii nu se sfiesc să-şi atragă clienţii cu anunţuri promoţionale care uneori nu se regăsesc şi în magazin. După un control recent la câteva magazine din judeţul Galaţi, care promiteau lichidări sau promoţii, Protecţia Consumatorului a retras temporar produse în valoare de aproximativ 5.200 de lei şi a aplicat amenzi în valoare totală de 41.000 de lei. Comisarii au descoperit că toţi cei 17 comercianţi verificaţi, dintre care unul practica lichidare de stoc, iar ceilalţi vânzări promoţionale, încălcau legislaţia din domeniu.

Cele mai multe nereguli au fost găsite la vânzările promoţionale. După cum ne-a declarat comisarul şef-adjunct Carmen Tudor, din cadrul Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului Galaşi, un comerciant a fost amendat cu 5.000 de lei, pentru că una era reducerea afişată cu litere de-o şchioapă pe geamul magazinului şi alta era reducerea efectiv aplicată la preţurile produselor. Cu alte cuvinte, clienţii erau atraşi cu o promisiune de promoţie care nu se regăsea în magazin. În plus, o parte dintre agenţii economici verificaţi nu precizau durata promoţiei, sau dacă aceasta se făcea în limita stocului disponibil. În unele magazine, cumpărătorii nu erau informaţi clar care sunt produsele supuse promoţiei şi erau dezinformaţi prin afişarea unei perioade greşite de practicare a reducerilor. Unii vânzători nu afişau corect nici preţul produselor, în sensul că, fie lipsea preţul nou (redus), fie lipsea preţul vechi.

La operatorul economic din municipiul Tecuci, care practica vânzarea prin lichidare de stoc, comisarii au găsit notificarea către Primărie (aşa cum prevede legea în cazul lichidărilor, dar şi al soldărilor de produse). În schimb, nu-i informa pe consumatori cu privire la data de debut a lichidării şi la durata acesteia, deşi ar fi trebuit să afişeze în mod vizibil aceste informaţii.

Citit 2056 ori Ultima modificare Duminică, 23 Februarie 2014 19:58

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.