Managerul Spitalului „Anton Cincu” Tecuci a fost demis

Managerul Spitalului „Anton Cincu” Tecuci a fost demis
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Încetarea contractului de management a dr. Dragoş Teodoru este motivată de neîndeplinirea a 2 indicatori din 24 * În locul său va fi propusă dr Daniela Cristea *

După o lungă aşteptare, Ministerul Sănătăţii a finalizat evaluarea îndeplinirii obiectivelor asumate de managerii spitalelor. Pe baza rezultatelor acesteia, ministrul Ion Bazac a dispus rezilierea contractelor de management în cazul a 73 de directori de spitale, ca urmare „a nerealizării corespunzătoare a valorilor indicatorilor din contract”.

Printre cei 73 de manageri - între care şefii unor unităţi spitaliceşti mamut, precum Institutul Fundeni, Spitalul Clinic de Urgenţă „Grigore Alexandrescu” (cel mai mare spital de copii din ţară !), Spitalul Clinic de Urgenţă Floreasca ş.a. – se numără şi cel al Spitalului Municipal „Anton Cincu” din Tecuci, dr. Dragoş Teodoru.

Motive nu prea sunt

Potrivit deciziilor postate marţi, 5 mai, pe site-ul Ministerului Sănătăţii, managerului gălăţean i-a fost imputată nerealizarea a doi indicatori (din 24 !): „Numărul de consultaţii/medic în ambulatorul de specialitate al spitalului” şi „Procentul veniturilor proprii, din totalul veniturilor spitalului”.

Contactat de noi, dr Teodoru ne-a declarat: „Până la acest moment n-am fost informat oficial despre încetarea contractului de management, însă ştiam despre rezultatul evaluării în urma căreia s-a stabilit că n-am realizat cei doi indicatori. Din punctul meu de vedere, evaluarea şi criteriile au fost mult prea severe şi analizate la modul universal, în condiţiile în care există diferenţe mari între spitale”.

„În ceea ce priveşte veniturile proprii, le-am realizat în valoare absolută, dar, depăşind numărul estimat al internărilor (bolile pacienţilor nu pot fi programate oricât de bun manager ai fi!), n-a mai corespuns ponderea procentuală a acestora. Cât despre numărul consultaţiilor în ambulatorul spitalului, legea spune că durata uneia este de minimum 15 minute. Dacă respecţi legea, nu mai ies la număr, potrivit metodologiei de evaluare”.

„Asta e! Sunt medic şi pentru mine profesia şi pacientul sunt mult mai importante decât o asemenea funcţie. De altfel, având în vedere deficitul de medici, fiind spital cu sub 400 de paturi, am putut profesa în paralel cu  activitatea de management, însă nu mi-a fost uşor. Să lucrezi câte 12 ore pe zi este foarte solicitant!”

Doctorul Teodoru a mai spus că nu crede că va face contestaţie la decizia ministerului cu toate că i s-ar fi părut normal ca, după evaluarea „scriptică”, o comisie ministerială să fi făcut şi o verificare la faţa locului înainte de a fi luată măsura demiterii din funcţie.

Ministrul Bazac: „Decizia nu este politică”

Referitor la modul cum s-a făcut evaluarea managerilor de spitale, evaluare criticată de majoritatea celor demişi, ministrul Ion Bazac a declarat: „Decizia de încetare a contractelor nu este nici politică, nu aparţine nici ministrului Sănătăţii, ci comisiilor desemnate prin lege. Este o consecinţă a rezultatelor obţinute de către aceştia (manageri n.n.) la evaluările făcute de comisiile locale abilitate. Ieri mi-a fost prezentat raportul final şi, în spiritul transparenţei de care am dat dovadă şi până în prezent, am decis publicarea acestuia pe site-ul instituţiei. În continuare, aştept propunerile direcţiilor de Sănătate Publică locale pentru numirea unor manageri interimari.”

După cum ne-a informat dr.Costinela Georgescu, directorul executiv al Direcţiei Judeţene de Sănătate Publică Galaţi, pentru funcţia de manager interimar la Spitalul „Anton Cincu” va fi propusă dr. Daniela Cristea, medic primar boli interne. Care a mai îndeplinit funcţia de director adjunct medical în perioada 2003 – 2006, am informat-o noi pe doamna doctor.

Faptul că doctorul Dragoş Teodoru este membru PD-L ar putea fi o dovadă în sprijinul afirmaţiei ministrului conform căreia demiterile nu au  substrat politic.

Evaluarea activităţii managerilor spitalelor din subordinea direcţiilor de sănătate publică s-a realizat de către comisii constituite la nivel teritorial, iar pentru unităţile subordonate Ministerului Sănătăţii (spitale de urgenţă) de către o comisie ministerială.

Comisiile au evaluat activitatea unui număr de 313 manageri, dintr-un total de 431. Restul directorilor nu au fost evaluaţi, deoarece nu au întrunit condiţiile legale (de exemplu cei numiţi cu caracter interimar sau aflaţi în funcţie de mai puţin de şase luni).

Citit 3243 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.