Lucrările din Gara Galaţi mai au nevoie de bani

Lucrările din Gara Galaţi mai au nevoie de bani
Evaluaţi acest articol
(12 voturi)

În ultimii ani, Gara CF Galaţi a trecut prin mai multe procese de modernizare. S-a început cu interiorul, acolo unde s-au montat scări rulante, s-au modernizat ghişeele de bilete, abonamente şi informaţii, s-au deschis diverse magazinaşe, chiar şi o mică secţie de poliţie, s-au făcut toalete mai curate, pentru că în trecut mirosul de urină din jurul gării era greu de suportat şi s-a deschis chiar şi o filială a Bibliotecii "V.A. Urechia", pentru gălăţenii care vor să citească în tren.

Toate bune şi frumoase în interior, aparent, numai că ochiul critic al gălăţenilor este greu de mulţumit. "Sigur, s-au făcut îmbunătăţiri, dar scările rulante nu funcţionează sau merg foarte rar, iar multe dintre magazinele de la etaj sunt închise. De ce oare, nu ştiu. O fi din cauza chiriei mari, poate!", ne-a spus Dumitru Daniel, un cetăţean de 48 de ani, care tocmai se pregătea să meargă la ghişeu să îşi ia bilet. "Singurul lucru cu adevărat bun în gară este rapiditatea cu care se mişcă lucrurile la ghişeu. Asta îmi place şi cred că aşa ar trebui să funcţioneze totul. Ceas, ca la ghişeu", ne-a mai explicat bărbatul.

În exterior, mai sunt lucrări de făcut

În ceea ce priveşte peroanele gării, dar şi accesul către ele, mai sunt încă multe lucruri de făcut. Conform unui comunicat al CFR SA, "lucrările care se derulează în staţia CF Galaţi fac parte din obiectivul de investiţie Electrificarea liniei CF Doaga - Tecuci - Barboşi, inclusiv Dispecerat pentru coordonarea activităţii de exploatare în complexul CF Galaţi. Lucrările sunt finanţate de la bugetul statului. Au fost executate lucrări la clădirile Corp C (clădirea de călători) şi Corp E (clădire de exploatare în care sunt concentrate echipamentele şi structurile de organizare şi dirijare a traficului feroviar, de alimentare cu energie electrică a liniei de contact şi de asigurare a telecomunicaţiilor feroviare)".

Prea puţin, spun oamenii, care vor să vadă finalizate pasarelele pentru călători, dar şi peroanele, aflate într-o stare precară. "Nu e normal să stăm să aşteptăm trenul fără un acoperiş  deasupra capului. În alte oraşe, fie că vorbim de Braşov, Sibiu sau chiar Brăila şi Focşani, gările arată super. Peroanele sunt acoperite, ca să nu te plouă în cap când aştepţi. La Braşov, spre exemplu, accesul spre peroane se face prin subteran, ca să nu existe riscul de a traversa calea ferată şi de a te împiedica sau, Doamne fereşte, de a te arunca în faţa vreunui tren. La noi, Dumnezeu cu mila! De ani buni, ni s-a tot promis că se vor face lucruri bune în gară şi totuşi în exterior nu se vede nimic. Se vede doar că au început lucrările, dar au început cam de mult timp", ne-a spus şi Tincuţa Vasile, o doamnă de 56 de ani, care aştepta trenul TFG, spre Bârlad. La linia 4, unde trage acest tren, peronul este, de fapt, o linie de plăci de beton, fără acoperiş, fără scaune, fără nimic. Doar primele două linii sunt dotate cu aşa ceva. Dar şi acolo totul e vechi şi ponosit.

În 2016, buget de 28,6 milioane de lei

Dacă investiţiile făcute până acum au costat CFR SA aproximativ 65 milioane de lei, inclusiv TVA, iar valoarea investiţiilor necesare se ridică la încă 60 milioane de lei, pentru 2016 a fost alocată doar jumătate din această sumă - 28,6 milioane de lei, conform datelor primite de la compania de transport feroviar. "Pentru 2016, în Gara Galaţi sunt programate lucrări la pasarela de acces persoane, peste patru linii de cale ferată, peroane şi copertine noi la liniile 1-5, precum şi sistematizarea liniilor de primire-expediere a trenurilor de călători (terasamente, linii, drenuri şi suprastructură CF nouă), inclusiv adaptarea instalaţiilor feroviare (linie de contact, centralizare electrodinamică, instalaţii de telecomunicaţii). Tot în limita bugetului alocat, în staţia Galaţi Călători vor fi finalizate pasarela de acces peste liniile CF şi peroanele de la liniile 1, 2 şi 3 care vor fi date în exploatare. De asemenea, vor fi executate lucrările de sistematizare a liniilor şi macazurilor din capătul dinspre Bucureşti al staţiei Galaţi Călători. Acestor lucrări li s-a alocat o sumă de circa 14 milioane de lei. Restul sumei alocate obiectivului de investiţie va fi utilizată pentru execuţia substaţiei de tracţiune din staţia Hanu Conachi, care va alimenta linia de contact a liniei CF Barboşi - Tecuci pentru circulaţia trenurilor cu locomotive electrice", ne-a explicat Oana Brânzan, şef serviciu Mass Media al CFR SA.

Pentru conducerea companiei, Gara Galaţi este finalizată

Cu toate acestea, într-un material apărut la începutul lunii martie pe Agerpres, Marius Chiper, directorul general al CFR SA, spunea că "Noi am reuşit, în cadrul POS-T şi din alte surse (credite externe) să reabilităm 35 de gări din cele 41 din reşedinţele de judeţ şi vrem să închidem acest program. Mai avem şapte gări: Timişoara, Baia Mare, Satu Mare, Miercurea Ciuc, Târgovişte, Târgu Jiu şi Alexandria. Bucureştiul nu face parte din lotul acesta. Pentru Bucureşti trebuie să avem o altă abordare, dar pe celelalte le-am propus să continuăm reabilitarea în cadrul Programului Operaţional Infrastructură Mare". Aparent, nu doar Bucureştiul nu face parte din acest program operaţional, ci şi Galaţiul, care a fost omis din discuţie.

Citit 9136 ori Ultima modificare Marți, 22 Martie 2016 00:10

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.