Evaluaţi acest articol
(4 voturi)
Fii primul care postează comentarii!

Un magazin alimentar nu poate fi închis mai mult de două zile consecutiv, decât în condiţii stricte. Poate fi vorba, înainte de toate, de condiţiile obiective de nefuncţionare, adică de: decesul asociatului unic, al administratorului, al managerului, al şefului structurii de vânzare cu amănuntul sau al altui angajat care lucrează în această structură, precum şi atunci când personalul îşi ia concediu sau atunci când este programat să aibă loc un inventar.

Cauze obiective de nefuncţionare mai pot fi însă şi: lucrările de igienizare, reparaţiile, reamenajările, schimbarea profilului structurii de vânzare, dar şi suspendarea sau înlocuirea unei activităţi comerciale desfăşurate în acea structură. De asemenea, se acceptă închiderea consecutivă pentru mai mult de două zile când este vorba despre: încetarea definitivă a activităţii comerciantului în structura de vânzare respectivă sau întreruperea activităţii comerciale sezoniere. Motive acceptate sunt şi: suspendarea activităţii ca urmare a deciziei organelor de control abilitate şi diverse cazuri de forţă majoră.

Legea (OG nr. 99/2000) prevede că acei comercianţi care închid temporar, pentru mai mult de două zile consecutiv, au obligaţia de a-şi anunţa clienţii cu privire la durata şi motivul închiderii.

Programul de funcţionare, obligatoriu


Într-o altă ordine de idei, dacă ai magazin, indiferent de profilul acestuia, e obligatoriu prin lege să afişezi programul de funcţionare, într-un loc vizibil, astfel încât să-l poată vedea şi persoanele aflate în afara incintei în care vinzi. Legea care reglementează aceste aspecte este OG nr. 99/2000. Aceeaşi lege prevede că, dacă nu ai programul afişat, amenda poate ajunge şi la 2.000 lei.

Citit 5493 ori Ultima modificare Duminică, 19 Iunie 2016 18:16

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.