Ce preocupări au românii în lumea virtuală

Ce preocupări au românii în lumea virtuală
Evaluaţi acest articol
(1 Vot)

Utilizarea aplicaţiilor bancare, a celor de comerţ electronic şi a reţelelor sociale rămâne în continuare pe lista prioritară pentru consumatorii români, fiind deja o normă a vieţii de zi cu zi, arată un studiu de specialitate. 

Astfel, aproape jumătate dintre români (49%) utilizează aplicaţiile bancare, în timp ce 45% apelează la comerţul electronic, iar o pondere similară mizează pe reţelele de socializare (45%). În plus, aplicaţiile de comandat mâncare din restaurante au rămas populare și în 2022, notează realizatorii cercetării Tech Trends.

În plus, potrivit sursei citate, oamenii par a fi mai interesaţi să petreacă timp în aer liber, să experimenteze lumea offline, observându-se un interes din ce în ce mai mare pentru aplicaţiile care le permit să se deplaseze: hărţi/sisteme de navigare (34%) şi mijloace de transport (Taxi, Uber) - cu o pondere de 29%.

Pe segmentul jocurilor online, printre cele mai apreciate de către utilizatorii de internet din mediul urban se află cele tip puzzle (47%), de strategie (38%) şi educative (33%). De asemenea, podcasturile au fost un fenomen în ultimii ani, iar în 2022 consumatorii şi-au mutat atenţia spre acest tip de conţinut, mai ales pentru podcasturile despre tehnologie.

Conform datelor centralizate, în acest an, Zoom a rămas principala platformă de videoconferinţă utilizată, 67% dintre respondenţi menţionând că apelează la aceasta. În acest clasament urmează Skype (40%), Meet (39%), Teams (33%) şi Webex (9%). Totodată, în topul preferinţelor privind platformele de muzică, aplicația YouTube este pe prima poziţie (83% dintre respondenţi), urmată de Spotify (37%).

În acelaşi timp, 54% dintre utilizatorii de internet din mediul urban, în special bărbaţi, au declarat că se simt confortabil să interacţioneze cu branduri care folosesc Inteligenţa Artificială. Pe de altă parte, mai mult de jumătate (51%) din totalul celor chestionaţi s-au arătat îngrijoraţi de posibilitatea ca, în viitor, tehnologia să înlocuiască munca oamenilor, impactând negativ numărul locurilor de muncă disponibile.

Studiul Tech Trends 2022 a fost realizat de agenţia de media Starcom România, în perioada 17-20 octombrie 2022, prin metoda CAWI (Computer Assisted Web Interviewing) pe un eşantion de 803 persoane, cu vârsta peste 18 ani, din mediul urban, utilizatori de internet.

Citit 349 ori Ultima modificare Marți, 15 Noiembrie 2022 17:37

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.