De Black Friday, românii s-au orientat către... carnea de porc

De Black Friday, românii s-au orientat către... carnea de porc
Evaluaţi acest articol
(1 Vot)

De Black Friday 2022, coșul de cumpărături al românilor a spus mai multe despre temerile lor economice și financiare, față de alți ani. Cu recesiunea care bate la ușă, cu inflația care schimbă prețurile de pe o zi pe alta, ediția de anul acesta a fost ca o hârtie de turnesol pentru incertitudinile economice ale românilor, la sfârșit de an, conform Panorama.ro.

Spre deosebire de anii anteriori, de acest Black Friday românii s-au dovedit precauți, cheltuind pe produse de folosință zilnică, de la mâncare și băutură, la jucării și parfumuri, de teamă că se vor scumpi și mai rău, din cauza inflației. Pentru produsele mai scumpe, precum electronice și electrocasnice, au folosit mai mult plata în rate.

În acest context, la eMag, carnea de porc a fost la mare căutare, de Black Friday. Peste 35 de tone de carne de porc au fost vândute de retailerul online, care pe lângă produsele tradiționale de Black Friday, a scos la vânzare și o categorie specială, cu produse disponibile doar cu ocazia acestui eveniment. Tonele de porc vândute într-o singură zi de eMag ar asigura consumul mediu anual a peste 950 de români. Potrivit datelor INS, un român consumă în medie peste 37 de kilograme de carne de porc pe an. 

„Paradoxul Black Friday indică poate cel mai bine teama oamenilor de inflaţie, de recesiune. E ca un ultim tren pe care încearcă să-l prindă. Probabil Crăciunul lui 2022 va fi unul la suta de grame. Oamenii vor cumpăra la feliuţă bunătăţile de sărbători, pentru că, la cum arată estimările retailerilor, preţurile vor creşte semnificativ”, a explicat, pentru Panorama, analistul economic Adrian Negrescu. România importă mai bine de două treimi din carnea de porc consumată.

Citit 600 ori Ultima modificare Vineri, 18 Noiembrie 2022 15:41

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.