Statul își dorește un nou operator de marfă în domeniul feroviar

Statul își dorește un nou operator de marfă în domeniul feroviar
Evaluaţi acest articol
(1 Vot)

​În ultimele săptămâni s-a discutat mult despre înființarea unei noi companii de stat de transport de marfă pe calea ferată, Carpatica Feroviar, companie ce ar trebui să preia o parte importantă dintre activitățile CFR Marfă, operator cu datorii foarte mari, conform hotnews.ro.

"Am văzut în anul acesta de război că a fost nevoie să avem CFR Marfă, transporturile cu Ucraina s-au realizat în mare parte cu CFR Marfă. Va prelua anumite active de acolo și nimeni nu o oprește după aceea să se dezvolte", a spus ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, citat de stirileprotv.ro.

Autoritățile spun că "evenimentele extraordinare ale anilor 2020-2022" au relevat nevoia statului român de a se putea baza pe existența unei societăți de transport feroviar de marfă ce va putea realiza următoarele tipuri de transporturi: de trupe, echipamente, utilaje, armament, în caz de mobilizare a forțelor armate ale României și ale partenerilor strategici; transportul de ajutor umanitar pentru zonele afectate de conflicte armate, pentru asigurarea cooperării internaționale; transportul de cereale, materii prime și combustibil, pentru evitarea unei crize alimentare sau energetice.

După cum notează publicația Club Feroviar, noua societate ar urma să preia activele productive ale CFR Marfă, operator de stat ce are datorii uriașe. Ar fi posibil ca actuala CFR Marfă să rămână cu activele inutile și cu datoriile către stat și CNCF CFR SA, iar Carpatica Feroviar ar trebui să fie o societate "curată", care să pornească de la zero.

Pe de altă parte, Comisia Europeană cere ca CFR Marfă să restituie ajutorul de stat primit la privatizarea nefinalizată din 2013, de 570 milioane de euro.

Citit 619 ori Ultima modificare Miercuri, 22 Februarie 2023 16:41

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.