Daniel David, ministrul Educației, a anunțat că peste 1.500 de specialiști participă la elaborarea noilor programe școlare pentru învățământul liceal. Reforma vizează reducerea încărcării programelor și creșterea relevanței acestora, inspirându-se din modele europene și punând accent pe aplicarea competențelor în viața reală, relatează News.ro.
Ministrul a semnat Nota pentru aprobarea grupurilor de lucru care vor concepe programele disciplinelor din planul-cadru, pornind de la selecția inițială realizată prin apel public în 2021. În cadrul selecției au fost analizate criterii precum pregătirea profesională, experiența în proiectarea și analiza curriculei, realizarea de proiecte inovative și activitatea efectivă la catedră.
Potrivit ministrului, grupurile de lucru au fost completate cu propuneri venite de la Academia Română, mediul universitar și organizațiile științifice și profesionale partenere ale Ministerului Educației și Cercetării. Coordonatorii au făcut și completări punctuale, acolo unde au fost identificate nevoi specifice pentru anumite discipline. Componența grupurilor poate fi ajustată pe parcurs, în funcție de dinamica activităților.
Noile programe vor respecta mai multe linii directoare: vor fi mai puțin încărcate, relevante și vor avea legături explicite cu nivelul gimnazial și cel universitar, fiecare grup raportându-se la cel puțin trei modele europene.
Daniel David a subliniat importanța acestor reforme: „După elaborarea planurilor-cadru, stabilirea unui conținut adecvat și relevant este un factor decisiv pentru însemnătatea studiilor liceale, inclusiv în prevenția analfabetismului funcțional. Noile linii directoare, derivate din Raportul QX, vor contribui la relevanța acestui demers. Ulterior, ne vom focaliza pe metode eficiente de predare a acestor conținuturi și pe elaborarea de manuale atractive. Așteptarea este ca, în patru, cinci ani, să începem să vedem efecte în creșterea relevanței sociale a studiilor liceale și în reducerea analfabetismului funcțional”.