Un spectacol ca un film cu Poirot: „Antidotul” Dramaticului vindecă numai de plictiseală

Un spectacol ca un film cu Poirot: „Antidotul” Dramaticului vindecă numai de plictiseală
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Teatrul, sugerând filmul. Şi culisele lui murdare


Poate fi o întâmplare, dar mulţi dintre actorii care au jucat sâmbătă în noua premieră a Teatrului Dramatic „Fani Tardini”, comedia "Antidotul", a francezului Raffy Shart, au făcut parte şi din distribuţia primului film artistic de lung metraj gălăţean -  „Cafe journal”. Însă experienţa din faţa camerei de filmat le-a folosit, se vede, şi în comedia francezului, aceasta fiind tocmai una despre lumea filmului, cu faţa văzută şi nevăzută a vedetelor, cu trădările, linguşelile, compromisurile ei. De altfel, protagonistul spectacolului, Cristian Gheorghe, în rolul unei vedete cinice care aplică Legea talionului, după ce a fost el însuşi victimă a „prietenilor”, cel care „duce” acest rol de legătură, cel mai greu, a jucat cu succes şi „Filantropica” lui Caranfil.
Este interesant şi modul în care regizorul montării de pe scena Dramaticului gălăţean, Lucian Sabados, a reuşit să construiască spectacolul, amintind parcă de cadrele unui film, în care prim-planurile sunt vorbite, scenele de plan secund fiind doar mimate ca dialog. Un regizor cu stagii în Franţa – la teatrele din Tours, Poitiers, Bordeaux, Angôuleme, cu curs de regie urmat la Paris, Sabados lucrează fiecare amănunt, chiar şi într-un spectacol care ar putea fi doar „de public”. Un scenariu inteligent, al unui autor jucat în 44 de ţări. Cu surprize, în stilul unei Agatha Christie (chiar se face trimitere în text la „Zece negri mititei”), cu eleganţă franţuzească, dar şi un realism feroce. Nu se poate povesti fără a strica efectul. Nici măcar dacă antidotul este sau nu pentru otravă sau pentru falsa prietenie.

Echipa - bine legată şi pe rol

M-am bucurat să-i văd bine „utilizaţi” chiar pe toţi actorii implicaţi: în primul rând Florin Toma, impecabil, foarte bun, Oana Preda Gheorghe mai reală ca niciodată, Petronela Buda - acum într-o partitură deosebită – un fel de Marlyn Monroe starletă, naiv-interesa(n)tă, Ciprian Braşoveanu, foarte reuşit pe rolul său comic, un Stelian Stancu „de acolo”, Carmen Albu, discretă. De remarcat şi coregrafia Cristinei Stolnic Chiriţă, într-o vreme în care spectacolul performant cere coregraf tocmai pentru e te mişca firesc, precum în natură!

 

Citit 2013 ori Ultima modificare Sâmbătă, 26 Octombrie 2013 15:56

3 comentarii

  • postat de viviana stirbu
    Sâmbătă, 26 Octombrie 2013 22:23
    213.233.93.***
    Un spectacol destul de plictisitor, iar interpretarea actorilor ........in general slaba. Nici spectacolele din festival nu sunt cine stie ce.......pana acum. Pacat de aceasta editie "jubiliara". Imi pare rau pentru noua conducere a Dramaticului, dar se simte lipsa unui anumit nivel de cultura.
    6
    2
    Raportează
  • postat de eu
    Sâmbătă, 26 Octombrie 2013 14:19
    89.136.185.***
    Prima ta fraza nu are logica... Nu stiu si restul articolului, m-am oprit acolo...
    4
    1
    Raportează
  • postat de ela
    Sâmbătă, 26 Octombrie 2013 08:55
    89.136.1.***
    Un spectacol reusit, dupa parerea mea si nu numai. Se vede schimbarea la conducerea institutiei. Bravo domnule Cristian Gheorghe.Chiar va meritati functia ca sa nu mai vorbim de talentul incontestabil.
    Am vizionat piesele puse in scena la Dramaticul galatean. Din ce in ce mai mult indragesc noua generatie de tineri actori. Bravo lor si celor care s-au gandit sa-i puna in valoare. Felicitari si regizorului. Spectacol inchegat, fara timpi morti, cu suspans, adevarat, din viata reala. Inca o data felicitari pt. spectacol si pentru bucuria oferita galatenilor si cu Festivalul de Comedie.
    La mai multe spectacole de calitate !
    2
    6
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.