Spectacol tematic, dans şi muzică: „Little birds nightclub”, apoape un film, dramă de actualitate

Spectacol tematic, dans şi muzică: „Little birds nightclub”, apoape un film, dramă de actualitate
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Obişnuit cu premierele antrenante ale teatrului, la recenta premieră a spectacolului „Little birds nightclub” publicul a aplaudat vocile şi dansatorii unei montări muzicale antrenante, pe gustul tinerilor şi nu numai. Ne bucurăm că şi aici am văzut VIP-uri, precum primarul urbei sau deputatul Victor Dobre. Tânărul regizor Radu Horghidan, care semnează şi, aşa cum spune el, „textul”, ar trebui să se bage în seamă mai mult ca dramaturg, căci ştie să scrie bine, este firesc şi subtil în dialoguri. Creează un personaj atroce care vorbeşte însă, în contrast, îngrijit, poate păcăli, aşa cum se întâmplă în viaţă. Conflictul nu este dezvoltat neaşteptat pentru că se vrea o demonstraţie şi întreaga realizare este un suport firesc pentru dans şi muzică. Tema „textului” este „de sezon” – sclavia sexuală, temă care poate atrage în sală şi cinici, şi amatorii de melodramă – vrea în principiu să avertizeze, să deschidă ochii unor viitoare victime. Tinerele atrase de mirajului salvării în lumea „artistică”, strălucitoare, din Occident, devin însă simple păsărici; cam aşa s-ar traduce „little birs”, sclave sexuale cu servicii scumpe şi viaţă dură. Spectacole „cu tematică” moralizatoare şi montaje literar-artistice cu temă-pretext pentru poezie şi muzică bună erau şi înainte de revoluţie, iar acum moda vine şi din Occident, încurajată chiar de proiecte UE… Mai trebuie spus că, deşi că n-au fost compoziţii locale, ci preluări de mari hituri internaţionale, glasurile interpretelor noastre au făcut toţi banii, cum se spune! Personajul principal, „negativ”, interpretat cu mult firesc de actorul Florin Toma, împrumutat de la Dramatic, a fost de-a dreptul diabolic prin prăpastia între vorbele îngrijite, mincinoase, şi interesele de stăpân modern de sclavi, stilat şi la patru ace. Probabil emoţia unei montări atât de ritmate i-a adus sâmbătă şi câteva bâlbe interpretului, care a trecut însă foarte bine prin rol. Au fost aplaudate cântând, dansând, dar şi pe replică Cristina Diaconu, Cristina Bleandura, Corina Ivanov. Iar folosirea căştilor de către actori/ cântăreţi a fost iarăşi un câştig pentru public. Baletul teatrului, în coregrafia Elenei Anghel, a fost, de asemenea, apreciat, la fel şi orchestra condusă de Nicolae Mantu. Scenografia Rodicăi Gherghinoiu a adus pe scenă şi lumea spectacolului, şi simboluri, iar folosirea ecranelor pe care au fost proiectate umbrele personajelor a scutit publicul de scene prea tari şi a adus plasticitate în plus unor melodii.

Citit 1450 ori Ultima modificare Vineri, 20 Decembrie 2013 14:41

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.