UȘOR DE CITIT | ”Războiul poveștilor” de Jonah Sachs

UȘOR DE CITIT | ”Războiul poveștilor” de Jonah Sachs
Evaluaţi acest articol
(1 Vot)

Prima carte de marketing pe care am reuşit să o duc la capăt este aceasta: “Războiul poveştilor”. Nu că n-aş mai fi încercat şi cu altele. Doar că de fiecare dată, chiar de la primele pagini, mă cuprindea sentimentul că citeam un text scris de un şarlatan care susținea că mă învaţă să mă îmbogăţesc peste noapte. Iar asta mă descuraja.

Ei bine, “Războiul poveştilor”, cartea scrisă de Jonah Sachs, nu numai că mi-a inspirat încredere din capul locului - nu-i stilul celor de la Black Button Books să scoată pe piaţă altceva decât cărţi faine - dar chiar mi-a trezit interesul. Jonah Sachs este privit ca un revoluţionar al marketingului american, iar textul lui e dinamic, încărcat cu referinţe către alte surse de informaţie online. Chiar nu-i genul de carte care să moară în vreun sertar sau pe vreun raft de bibliotecă! Şi chiar mi s-a părut interesant să fiu nevoit să îmi întrerup lectura ca să mă uit la filmele şi la spoturile despre care povesteşte Sachs. Am simţit că sunt un elev la o şcoală a viitorului şi mi-a plăcut. Sigur că a durat un pic mai mult să termin cartea, dar, pe undeva, parcă şi sentimentul de împlinire a fost mai accentuat, pentru că  făcusem mai mult decât să citesc, în maniera clasică. Mai degrabă mă documentasem.

Departe de a fi o simplă colecţie de poveşti, cartea cuprinde şi analize tehnice, minuţioase -  însoţite pe alocuri de scheme - ale modului în care s-au  transmis mesaje cu impact la public. Şi nu vorbim aici doar despre publicitate, ci şi despre religie sau politică. 

Găsiţi în carte şi o secțiune în care autorul numeşte, etapizează şi explică etapele constituirii unui mesaj percutant. Nu oferă Jonah Sachs vreo soluţie universal valabilă, dar face o expunere clară, bogată şi uşor de parcurs a ceea ce înseamnă trecutul, prezentul şi, posibil, viitorul marketingului. Şi, aş spune eu, al comunicării, în general.

Ideea de bază: poveştile contează pentru că ele modelează lumea în care trăim. Iar felul în care le spunem trebuie să se schimbe cu viteza evoluţiei lumii din jur. În caz contrar, o să vorbim în pustiu. Şi, chiar dacă nu spuneţi poveşti, citind cartea veţi învăţa să le receptaţi critic, înţelegând mai mult.

Găsiţi “Războiul poveștilor” de Jonah Sachs la Librăria Humanitas din Galaţi, pe strada Domnească, nr. 45.

Citit 1179 ori Ultima modificare Vineri, 13 Ianuarie 2017 19:32

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.