Revista „Antares” - recenzii, creaţii şi amintiri poetice

Cea mai recentă apariţie a revistei de literatură şi informaţie culturală "Antares", a Fundaţiei Culturale cu acelaşi nume, publicaţie ce apare sub egida Uniunii Scriitorilor din România, "dă sama" acum pe larg şi ilustrat despre desfăşurarea recentului Festival internaţional de poezie Antares - ediţia a XIX-a. Tălmăcite în româneşte, apar textele oaspeţilor sosiţi din cele patru zări şi 11 ţări, într-un periplu prin Galaţi, Isaccea, Sulina, Brăila, pe uscat şi pe apă, cu recitaluri, lansări de carte şi colocvii, în săli de bibliotecă, şcoli, muzee sau în aer liber.

În româneşte şi în limba lor maternă publică acum poezie francezul Michel Cassir, belgianul J. H. Mysjkin, spaniolul Jaime B. Rosa, israelianul-român Menachem M. Falek, iordanianul Moaen Shalabia, ruşii Nikolai Baitov şi Sveta Litvak, bulgarul Antonin Gocev şi turcul Metin Cenghiz, poeţi prezenţi şi în festival.

Sub genericul „Poeţi români de azi”, poetul  brăilean Darie Lăzărescu oferă un regal poetic, pe o pagină întreagă de tevistă, în română şi franceză. Poezie publică acum şi bucureşteanul Felix Nicolau şi, de asemenea, Marian Dumitru.

Proză semnează Iulian Moreanu: „Tricoul de campion”, fragment de roman.

Istoricul şi criticul literar tecucean Ionel Necula dedică o pagină recenziei romanului autobiografic scris de Ioan Gh. Tofan, frescă a anilor ´50 la Galaţi, „Piaţa veche” („monografia unui cartier gălăţean”, scrie criticul chiar în tilul articolului). Criticul gălăţean A. G. Secară prezintă ultimul volum de versuri al bucureşteanului-gălăţean Cristian Pavel: tulburătorul „Cotropitor”. Rodica Lăzărescu face o recenzie la cartea semnată de Ion Brad - „Comorile unui prieten tânăr: George Corbu Junior” (carte prefaţată de academicianul Eugen Simion). Despre cărţile pentru copii ale ialomiţencei Elena Bolânu scrie Tudor Cicu.  Marc-Leon Sebastian recenzează volumul de versuri „Hipnoza legii”, de Ioan Vieru. Poetul Cristian Pavel vine acum şi cu o cronică - la poemele Danielei Şontică, din volumul „Cum să fii profet când iubeşti”.

Citit 2035 ori Ultima modificare Miercuri, 02 August 2017 21:37