Salonul Internaţional de Automobile Bucureşti nu se va organiza nici în 2010

Salonul Internaţional de Automobile Bucureşti nu se va organiza nici în 2010
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Se pare că nici în 2010 nu vom putea vizita Salonul Internaţional de Automobile Bucureşti. Directorii de marketing ai producătorilor auto insistă în prostia lor cu scuza jalnică şi de acum demodată: nu sunt bani, e criză.

Şi astfel noi pierdem singurul eveniment auto adevărat din România, SIAB-ul. Scuza că nu sunt bani şi că în continuare resimţim criza economică nu este plauzibilă din mai multe motive.

În primul rând, „reclama” este justificată mai ales în astfel de situaţii, când vânzările scad. Nicăieri în lume nu s-au amânat evenimente automobilistice doar în contextul crizei economice.

Mai mult, SIAB-ul era singurul eveniment de la noi din ţară ce le oferea ocazia importatorilor auto să ne prezinte şi să ne convingă pe noi, românii, să le cumpărăm produsele, maşinile.

În al doilea rând, bani există. Cu toţii aţi văzut că programele tv dau pe afară de atâta reclamă la diferite maşini. Reclamă care, pe termen lung, e mult mai costisitoare pentru o firmă decât participarea la un eveniment cum este SIAB-ul.

În al treilea rând, este foarte dăunător pentru o firmă ca departamentul său de marketing să se plângă de faptul că suntem în plină criză economică, pentru că atunci şi clientul se va comporta că atare şi nu va mai cumpăra nimic, că deh, e criză, facem economii.

Putem astfel spune că atunci când se plâng că vânzările în România sunt în cădere liberă, importatorii de automobile primesc de fapt ceea ce merită.

Nu investeşti în imagine, nu atragi cumpărători, mai ales în condiţiile în care diferenţele de calitate între produse sunt minime. 

Nu ne doream neapărat „luxul” de altădată, era de ajuns şi un eveniment realizat cu un buget mai restrâns.

Într-adevăr, o tentativă timidă a existat şi s-a numit Salonul Auto Bucureşti sau SAB, o variantă de criză a SIAB-ului, dar până şi acesta a fost amânat de câteva ori deja, ultimele informaţii situând acest eveniment în octombrie 2010.

Cam acestea sunt motivele pentru care le urez celor responsabili pentru amânarea pe termen nedefinit a SIAB-ului să nu vândă nimic nici anul acesta.

Fiindcă atunci când strategia de marketing şi publicitate este gândită astfel, nu sărăcia e sursa tuturor relelor, ci lipsa viziunii.  

Citit 588 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.