Cel mai mare vas din flota Poliţiei de Frontieră, construit la Galaţi

Cel mai mare vas din flota Poliţiei de Frontieră, construit la Galaţi
Evaluaţi acest articol
(1 Vot)

* Şantierul Naval Damen din Galaţi a lansat la apă nava MAI 1105, comandată de Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră * Este cea mai mare navă din flota IGPF * Ministrul Administraţiei şi Internelor, Vasile Blaga, aşteaptă alte câteva zeci de nave pentru MAI * Dotările, care au drept scop securizarea frontierei externe a Uniunii Europene, sunt efectuate înaintea aderării României la spaţiul Schengen *

Şantierul Naval Damen din Galaţi a lansat la apă, vineri, nava MAI 1105. Vasul a fost comandat de Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră (IGPF).

Cu o lungime de 66 de metri, o lăţime de 9,7 metri şi o capacitate de transport de 100 de persoane, MAI 1105 este cea mai mare navă din flota Poliţiei de Frontieră. Nu şi cea mai rapidă.

Nava poate atinge o viteză maximă de 21 de noduri, adică vreo 38 de kilometri pe oră. Totuşi, este una dintre cele mai moderne nave ale Poliţiei de Frontieră române, căci pe puntea ei pot ateriza elicoptere. MAI 1105 are o durată de viaţă de 30 de ani.

De la Galaţi, nava va pleca acasă, la Constanţa

Portul de domiciliu al navei MAI 1105 va fi Constanţa. Acolo, vasul va executa misiuni de supraveghere a frontierei maritime a României şi a frontierei externe a Uniunii Europene.

În „fişa postului” intră operaţiunile de prevenire şi combatere a pirateriei şi a actelor teroriste, controlul navelor şi ambarcaţiunilor, protecţia şi conservarea fondului cinegetic şi piscicol natural, căutarea navelor aflate în pericol şi salvarea echipajelor acestora, prevenirea şi combaterea poluării pe mare şi stingerea incendiilor.

Toate astea, însă, de-abia de la toamnă. MAI 1105 va părăsi Şantierul Naval Damen din Galaţi, cu destinaţia Constanţa, la sfârşitul lunii septembrie.

Factura, la MAI? Nu, la UE

Construcţia navei a costat 24.750.000 de euro. Investiţia nu a fost suportată de Poliţia de Frontieră, nici măcar de Ministerul de Interne, ci de Uniunea Europeană, din fonduri Schengen.

UE va continua să arunce cu bani în noi. „MAI 1105 este prima dintr-un lot de 38 de nave care va completa flota Poliţiei de Frontieră”, a declarat ministrul Administraţiei şi Internelor, Vasile Blaga, ieri, în timpul ceremoniei de lansare la apă.

UE ne dă bani ca să ne dotăm forţele de interne pentru a dormi liniştită. Vrea să-şi securizeze astfel frontiera de est, constituită şi de România, cel mai proaspăt membru al Uniunii.

Ţara noastră a aderat la UE pe 1 ianuarie 2007, alături de Bulgaria, şi se pregăteşte acum să intre în spaţiul Schengen. De la Galaţi, Vasile Blaga le-a promis românilor că asta se va întâmpla în termenul asumat, pe 27 martie 2011.

De altfel, ministrul a ordonat ca planul de măsuri pentru aderarea la spaţiul Schengen să fie îndeplinit mai devreme. „Am dat dispoziţie ca planul de măsuri Schengen să fie transformat într-un plan de măsuri prioritare, astfel încât România să-şi îndeplinească obligaţiile nu la 27 martie 2011, ci la 31 decembrie 2010”, a declarat Vasile Blaga.

„Fraţii noştri moldoveni” să nu-şi facă griji!

Ministrul Administraţiei şi Internelor a ţinut să le transmită „fraţilor noştri moldoveni” că aderarea României la spaţiul Schengen nu va separa cele două ţări.

„Securizarea frontierelor externe ale Uniunii Europene, de 2.070 de kilometri în România, nu înseamnă o barieră peste Prut. Vom aveam o securizare şi un control deosebite pe toate frontierele externe şi pe Prut, dar în acelaşi timp am reuşit să dăm acordul (cu Republica Moldova, n.r.) privind micul trafic de frontieră”, a spus ministrul Vasile Blaga.

Andreea Niculiciu este năşica navei

Nava 1105, care intră în flota Inspectoratului General al Poliţiei de Frontieră, a fost năşită de comisarul-şef Andreea Niculiu (FOTO 3) de la Serviciul Afaceri Europene şi Relaţii Internaţionale din cadrul IGPF.

Bucureşteanca a spart sticla inaugurală cu şampanie din prima încercare – semn bun pentru navalişti, dar şi pentru poliţiştii de frontieră care vor utiliza această navă.

MAI 1105 trebuia să aibă o soră

Surse apropiate managementului Şantierului Naval Damen din Galaţi au declarat, în exclusivitate pentru „Viaţa liberă”, că, iniţial, compania trebuia să fabrice două nave pentru Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră, nu una.

Cealaltă navă, identică cu MAI 1105, ar fi trebuit să fie gata până la sfârşitul acestui an, însă Damen a spus că nu s-ar putea încadra în acest termen.

Autorităţile centrale nu s-au străduit să atribuie acest contract tot în ţară, aşa că şantierele navale din România au pierdut aproape 25 de milioane de euro, cât ar fi încasat pentru construcţia navei.

Citit 4202 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.