Campaniile Vieţii Libere - Afacerea ta. În pas de business: calapodul unei afaceri de succes

Campaniile Vieţii Libere - Afacerea ta. În pas de business: calapodul unei afaceri de succes
Evaluaţi acest articol
(1 Vot)
  • Atelierul My Way produce pantofi şi poşete din piele, la comandă, de circa o lună şi jumătate * Lipsa banilor a fost cel mai mare impediment în calea dezvoltării şi mai rapide a  afacerii * Fondatoarea afacerii, în vârstă de 27 de ani, are deja planuri de dezvoltare

O afacere solidă nu se construieşte cât ai bate din palme. E nevoie de multă muncă, de nervi de oţel şi, mai ales, de bani. Ionela Costea are 27 de ani, e absolventă a Facultăţii de Nave şi lucrează, în prezent, în proiectare civilă. Oricât de mult i-ar plăcea ceea ce face la serviciu, spune că viitorul îi este legat de business, pentru că nimeni nu poate munci toată viaţă fără perspectiva unei stabilităţi financiare. Din această dorinţa de stabilitate, dar şi din aceea de a face ceva bun pentru ceilalţi, s-a născut, la începutul lunii septembrie, My Way - un atelier care produce, la comandă, încălţăminte şi poşete din piele.

E greu să începi fără bani

Chiar dacă drumul hârtiilor pe care trebuie să îl parcurgă un tânăr întreprinzător care îşi înfiinţează o firmă e destul de lung, Ionela Costea ne spune că nu birocraţia a fost cea care i-a ridicat probleme. „Nu cred că a durat mai mult de o lună până când am strâns actele de înfiinţare şi avizele, de la Registrul Comerţului, Primărie etc. Principala problemă cu care m-am confruntat la început a fost, de fapt, lipsa banilor. Investiţiile iniţiale sunt destul de mari, dacă vrei să ai o producţie de calitate. Numai utilajele au costat peste 60.000 lei, iar materialele pe care le folosim, parte din ţară, parte din import, sunt şi ele destul de scumpe. Plătim mii de lei pentru tocuri sau pentru pielea de bună calitate. Mai ales atunci când lucrezi pe un salariu modest, este foarte greu să faci credite sau să găseşti finanţări cu ajutorul cărora să te poţi dezvolta repede. Băncile spun că investesc în planuri de afaceri bune, dar nu prea se întâmplă aşa. Atelierul ar fi putut să înceapă producţia încă de la începutul anului, dacă aş fi avut suficienţi bani”, apreciază creatoarea My Way. Tânăra femeie de afaceri ne spune însă că a avut noroc şi a întâlnit oameni care au crezut în planul său de afaceri şi au ajutat-o cu finanţarea absolut necesară.

Experienţa angajaţilor - cheia succesului în atelier

Nu pare tocmai la îndemână să îţi deschizi o afacere într-un domeniu în care nu eşti specializat. Lucrurile pot, totuşi, să meargă şnur, mai ales după ce reuşeşti să îţi aduci în firmă oameni care cunosc bine domeniul de activitate. „Eu nu am avut experienţă în fabricarea de pantofi când am început afacerea. Căutam o idee care să meargă şi am ales-o pe aceasta. Am patru femei în curs de angajare care au făcut pantofi destul de multă vreme şi îşi cunosc bine meseria. Şi, bineînţeles, comunic şi cu alţi specialişti pe care i-am cunoscut pe parcurs şi care mă ajută cu sfaturi ori de câte ori am nevoie”, a declarat Ionela Costea. Spaţiul fizic destinat procesului de producţie este unul restrâns. Atelierul în care iau naştere pantofii are o suprafaţă de 100 de metri pătraţi şi găzduieşte întreaga linie de producţie şi stocurile.

Calitate mai bună, la preţ mai mic

Materialele din care sunt creaţi pantofii My Way - de la pielea de interior şi exterior până la tălpi, tocuri şi branţuri - nu sunt deloc ieftine, ajungând la mii de lei per transport. Parte din materia primă este de producţie românească, parte italienească. Chiar şi aşa, cu cheltuieli mari pentru materia primă, preţul unei perechi de pantofi de comandă este mai mic decât al uneia din rafturile magazinelor.

„De regulă, o pereche de pantofi care se vinde în magazinele specializate cu 300 lei, spre exemplu, ajunge la noi undeva la 250 de lei sau puţin peste. Sunt foarte mândră de pantofii pe care îi facem şi ţin neapărat ca toţi clienţii noştrii să fie mulţumiţi”, ne-a spus Ionela Costea.

Pantofi şi poşete prin curier

Momentan, My Way nu are un punct de desfacere, deşi deschiderea unui magazin face parte din planul de dezvoltare pe termen mediu al firmei. Comenzile se fac deocamdată doar telefonic sau prin intermediul paginii de facebook a atelierului. De la momentul înregistrării comenzii, clientul va îşi va primi pantofii sau poşeta în maxim o săptămână, prin curier. Plata se face doar după ce cumpărătorul care a ales produsele My Way se convinge că pantofii sau poşeta sunt într-adevăr de calitate.

În prezent, atelierul My Way produce circa 40 de modele de pantofi şi poşete, dar gama de produse se va îmbogăţi în curând.

Ionela Costea apreciază că nu îşi va amortiza prea uşor investiţiile făcute până acum. Dar, odată ce brandul va deveni cunoscut şi pe măsură ce numărul clienţilor va creşte, şi încasările vor fi mai mari, iar perspectivele de dezvoltare a afacerii se vor cristaliza.

Citit 5096 ori Ultima modificare Duminică, 14 Octombrie 2012 23:16

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.