MAGAZINELE s-ar putea să fie OBLIGATE să schimbe, la cerere, PRODUSELE

MAGAZINELE s-ar putea să fie OBLIGATE să schimbe, la cerere, PRODUSELE
Evaluaţi acest articol
(8 voturi)

Termenul de schimbare al produsului achiziţionat din magazin va fi stabilit, în scris, între vânzător şi cumpărător. De comun acord, acest termen poate fi între 0 şi 15 zile calendaristice. În prezent, schimbarea unui produs sau returnarea banilor cheltuiţi pentru cumpărarea acestuia rămâne la latitudinea vânzătorului.

„Orice reparare sau înlocuire a produselor va fi făcută în cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilită de comun acord, în scris, între vânzător şi consumator, luându-se în considerare natura produselor şi scopul pentru care acesta a solicitat produsele. Perioada de timp nu poate depăşi 15 zile calendaristice de la data la care cumpărătorul, după caz, a adus la cunoştinţă vânzătorului lipsa de conformitate a produsului, sau a predat produsul vânzătorului sau persoanei desemnate de acesta pe baza unui document de predare – primire. Vânzătorul are aceleaşi obligaţii pentru produsul înlocuit ca şi pentru produsul vândut iniţial”, se arată în proiectul de ordonanţă. Majoritatea magazinelor mari dau posibilitatea clienţilor să schimbe un produs achiziţionat într-un termen de până la 30 de zile de la achiziţionare, indiferent de motiv, dacă produsul cumpărat este adus înapoi nedeteriorat. Totuşi, există încă suficiente magazine care refuză să schimbe produsul cumpărat sau să ofere banii înapoi, la cerere. 

În Galaţi, spre exemplu, sunt destui păţiţi care au rămas cu produsele stricate şi cu banii nereturnaţi. "Acum câteva luni am cumpărat un televizor, pe bani puţini, e drept, dar când am ajuns acasă nu mai funcţiona. În magazin totul era bine, acasă nimic. Aşa că m-am dus cu el înapoi, trecuseră doar vreo două ore de la achiziţie şi nici nu m-au băgat în seamă. Că cică la ei nu se returnează marfa şi că produsul funcţiona bine în magazin, aşa că sigur i-am făcut eu ceva. Abia când am ameninţat cu Protecţia Consumatorilor mi-au dat alt televizor în loc. Magazinul s-a închis acum, dar practici din astea sigur mai sunt şi în alte locuri", ne-a explicat Adrian Sandu, un gălăţean de 43 de ani.  

"Cred că o astfel de lege este foarte bună, atât timp cât produsul cumpărat nu e la nivelul reclamei făcute. Mi se pare normal să îl pot schimba, pe baza facturii sau a bonului sau, după caz, să îmi pot primi banii înapoi. S-ar aplica foarte bine mai ales la telefoane, pe care de cele mai multe ori le luăm deja stricate din magazine", ne-a explicat şi Ana Mihaela Stancu, o tânără de 28 de ani. 

"De la momentul intrării în vigoare a legii şi până în prezent, când s-a luat decizia modificării ei, s-a constatat, pe baza sesizărilor şi reclamaţiilor înregistrate la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor, că anumite aspecte ale legii nu sunt tocmai bine înţelese nici de către operatorul economic, nici de către consumator”, arată Ministerul Economiei în nota de fundamentare a Ordonanţei.

Ordonanţa de urgenţă completează şi definiţia consumatorului - ca fiind „orice persoană fizică sau grup de persoane fizice constituite în asociaţii de consumatori”.

Citit 1694 ori Ultima modificare Miercuri, 13 Ianuarie 2016 19:34

1 comentariu

  • postat de cineva
    Joi, 14 Ianuarie 2016 17:55
    95.77.240.***
    Sa vedem daca cei din depozit vor accepta sa iti schimbe produsul. Dar de fapt nu au cum, ca nu iti dau bon fiscal....
    1
    3
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.