BANI mai mulţi pentru AUTOTURISME ELECTRICE, de la finele lunii

BANI mai mulţi pentru AUTOTURISME ELECTRICE, de la finele lunii
Evaluaţi acest articol
(5 voturi)

Prime de până la 20.000 lei pentru cumpărarea unui asemenea vehicul, din bugetul total de 75 de milioane lei, destinat programului "Rabla Plus"


Ce de-a doua componentă a ediţiei 2016 a programului “Rabla” se numeşte “Rabla Plus” şi este dedicată cumpărării de maşini electrice sau hibrid-electrice. Statul încearcă să încurajeze cumpărarea acestui tip de maşini, susţinând că ar fi benefic pentru mediu. “Românii care vor să aleagă o maşină care nu poluează beneficiază din partea Administraţie Fondului de Mediu de două tipuri de eco-tichete: un eco tichet de 5.000 de lei pentru achiziţionarea unui autoturism nou electric-hibrid sau un eco-tichet de 20.000 de lei pentru maşinile noi 100 la sută electrice”, informează Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor.

Cele două axe ale programului pot fi accesate de populaţie separat sau combinat. În situaţia în care un cetăţean deţine o maşină veche pentru casat şi doreşte să achiziţioneze un autoturism nou, sută la sută electric sau nou electric hibrid, va beneficia de un sprijin financiar de aproximativ 6.000 de euro deoarece va putea primi concomitent atât prima de casare de 6.500 de lei cât şi eco-tichetul de 20.000 de lei sau cel de 5.000 de lei.

Totuşi, chiar dacă statul dă mai mulţi bani pentru maşinile electrice sau hibrid-electrice, per total, cumpărarea uneia ridică mai multe probleme pentru un gălăţean decât achiziţionarea unui autoturism cu combustibil fosil. Pe de o parte, din cauză că oferta e foarte slabă. Cei mai mulţi producători nu au maşini electrice sută la sută. Iar cei care au, nu le pot da prea ieftin. Spre exemplu, Renault vine cu trei modele electrice: Twizy (6.780 euro), Kangoo Ze (14.000 euro), Zoe (20.200 euro). Twizy e ieftin, e adevărat. Dar e o maşină foarte mică, având dimensiuni inferioare până şi unui Wolksvagen Smart. Apoi, preţul nu include şi o chirie lunară pe care o plătiţi pe baterie. Ca să nu mai spunem că în Galaţi nu există infrastructură de alimentare electrică a maşinii şi că, plimbată prin hârtoapele din Galaţi, mica maşină ar putea avea nevoie de service destul de des. Iar repararea s-ar putea să fie ceva mai complicată decât la maşinile care merg pe carburant fosil. Iar astea ar fi doar câteva probleme de început…

Există, bineînţeles, şi la maşinile electrice soluţii de lux, cum ar fi cele produsele Tesla. Dar preţul unei astfel de maşini sare de 60.000 de euro doar la cumpărare, fără a mai pune la socoteală service-ul. Problemele nu-i sperie, însă, pe unii dintre români. Chiar zilele trecute văzusem pe stradă Domnească circulând un Opel Ampera (maşină electrică, dotată şi cu un motor pe benzină, pentru mărirea autonomiei). Ce-i drept, era înmatriculată în Bucureşti…

Citit 1734 ori Ultima modificare Joi, 16 Iunie 2016 19:37

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.