Câte MAȘINI VECHI şi-au luat gălăţenii, anul trecut
Foto: Foto-arhivă ”Viața liberă”

Câte MAȘINI VECHI şi-au luat gălăţenii, anul trecut
Evaluaţi acest articol
(7 voturi)


Parcul auto al judeţului Galaţi crescuse, la finele anului trecut, cu 7.081 de automobile, faţă de sfârşitul anului 2015, potrivit datelor Direcţiei Regim Permise şi pentru Înmatricularea a Vehiculelor (DRPCIV). Numărul autoturismelor pe care gălăţenii le aveau înscrise în trafic era, la finele lui decembrie 2016, cu 5,8 la sută mai mare decât în aceeaşi perioadă a anului precedent. Cam aceleaşi sunt procentele şi atunci când vorbim despre creşterea parcului naţional de automobile, care era, tot potrivit datelor DRPCIV, mai mare cu 6 la sută, la sfârştiul anului trecut, faţă de luna decembrie a lui 2015.

Din păcate, atât la nivel local, cât şi la nivel naţional, a crescut mult numărul maşinilor vechi înscrise în trafic, în vreme ce numărul de maşini noi a scăzut. În judeţul nostru, cea mai mare creştere, în procent de 41 la sută, s-a înregistrat la cumpărarea şi înmatricularea maşinilor cu vârste cuprinse în 16 şi 20 de ani. Pe străzile gălăţene au ieşit, anul trecut, cu 7.301 mai multe autoturisme din această categorie de vârstă, comparativ cu anul precedent. S-a remarcat şi creşterea cu 30,9 la sută (6.041 unităţi) a numărului de maşini mai vechi de 20 de ani înmatriculate în Galaţi. Nu în ultimul rând, a crescut cu 19,5 la sută - mai exact cu 6.468 de bucăţi - numărul maşinilor care fuseseră produse în urmă cu 11-15 ani.

În paralel, numărul maşinilor mai noi de doi ani, înmatriculate la Galaţi, a scăzut, anul trecut, cu 19,5 la sută. Nu că ar fi fost multe, vreodată. În 2015, ele reprezentau doar doi la sută din totalul automobilelor gălăţene, în vreme ce anul trecut, procentul a scăzut la doar 1,6 la sută. Numărul maşinilor încă destul de noi - fabricate în urmă cu 3-5 ani - a scăzut şi el, faţă de 2015, cu nu mai puţin de 40,6 la sută. La finele anului trecut, doar 3,6 la sută dintre automobilele gălăţene erau fabricate acum 3-5 ani.

Structura parcului judeţean de automobile, pe vârstă, la finele anului trecut, era următoarea: 1,6 la sută (0-2 ani), 3,6 la sută (3-5 ani), 24,3 la sută (6-10 ani), 30,9 la sută (11-15 ani), 19,4 la sută (16-20 ani) şi 19,9 la sută (peste 20 de ani).

Liber la rable!


Eliminarea timbrului de mediu nu va contribui la întinerirea parcului auto din România, ci dimpotrivă. Deja, reprezentanţii Registrului Auto Român (RAR)informau că – în comparaţie cu aceeaşi perioadă din 2016 – numărul celor care solicită înmatricularea unei maşini a crescut la cu mai bine de 50 la sută, de la circa 48.000 în decembrie, la 75.000, acum. În mod evident, predomină solicitările de înmatriculare a maşinilor la mâna a doua.

Citit 2485 ori Ultima modificare Luni, 13 Februarie 2017 00:47

10 comentarii

  • postat de Volanase si dantele
    Marți, 14 Februarie 2017 09:07
    81.12.150.***
    Daca statul, recte Consiliul Local par example, face apologia masinilor vechi (si alea au sute de mii de km cand sunt inmatriculate pentru prima oara in Galati), recte cumpara autobuze SH de ani de zile, unele si neintretinute, cum sunt ultimele care aveau aerul conditionat defect (nu inexistent, cum mint cu nerusinare), ce asteptari aveti de lqa cetateni?
    A, dar despre Transurb nu scriem ca e tabu sa dai cu pietre in Genica....
    Apropo, daca eu am o masina din 2001, cu toate actele doveditoare posibile la ea (cartea de identitate cu vechea proprietara, fisa de service, autentificare, caiet de interventii, facturi si devize de reparatii etc.) care atesta ca cei 70.000 de km sunt absolut reali si toate piesele, mai putin consumabile sunt originale, e veche sau nu prea fata de un taxi ori masina lui Bacalbasa de la CJ care fac aproape 100 de mii pe an?
    In loc sa scriem despre starea tehnica, reala, inclusiv despre cum contribuie infrastructura la aceasta, scriem despre date statistice care, in mare parte, ne duc pe piste gresite...
    0
    3
    Raportează
  • postat de unu
    Luni, 13 Februarie 2017 19:38
    5.13.204.***
    statistica total gresita ,de ce???? pai sa presupunem ca vecinu are un auto de 12 ani si mi-o vinde mie,eu o inmatriculez dar asta nu inseamna ca in galati a mai aparut o masina de 12 ani ci e aceeasi doar ca sa reinmatriculat,
    1
    3
    Raportează
  • postat de Vasea
    Luni, 13 Februarie 2017 16:35
    82.137.9.***
    Io miam luat masina nou ca am banii!!
    3
    1
    Raportează
  • postat de Alex
    Luni, 13 Februarie 2017 15:20
    109.166.128.***
    Nenororocitilor! Care sustineti cumpararea de masini mai vechi de 10 ani. Folosirea singurului argument "daca nu am bani de masina noua imi iau cazan" reflecta inteligenta romaniei (care are cei mai multi analfabeti funcionali din eu). E simplu, nu ai bani, nu iti iei masina, nenorocitule!
    5
    5
    Raportează
  • postat de Terente
    Luni, 13 Februarie 2017 14:47
    86.34.180.***
    Pt.@ Driverica: nu vreau sa tin parte autorului, dar cred ca a folosit termeni corecti, in articolul scris. S-a referit corect mentionand existenta unor auto "vechi", in traficul din judet. Asta si este in realitate: masini mai demult construite, aflate totusi in circulatie... D-ta faci apologia masinilor straine, superioare tehnic daciilor; aratand si demonstrand comparativ acest fapt. Dar asta tine de uzura, nu de vechime, "driverica". Si de inca multi factori care nu au legatura cu "vechimea". Desi inteleg perfect rationamentul d-tale, nu despre asta era vorba in articol. Bafta!
    3
    6
    Raportează
  • postat de Adrian
    Luni, 13 Februarie 2017 13:42
    5.2.205.***
    Mare greseala scoaterea timbrului de mediu. Ne vom umple de rable. Populatia trebuie sa inteleaga ca masina nu e pentru toti si nu e bibelou ce sta in parcare cu anii. Exista transport in comun decent pentru activitatie de "pensionariat" si pierdut vremea prin piete/marketuri/malluri. Populatia activa are nevoie sa se miste repede sa isi gaseasca loc de parcare seara pentru a plati dari la stat si pensii. Ori te folosesti de masina ori o vinzi. Nu e normal sa inurci populatia activa care oricum e subjugata si sclavagita de toata lumea.
    6
    7
    Raportează
  • postat de jos bisnitarii,samsarii care NU platesc taxe
    Luni, 13 Februarie 2017 12:48
    5.13.130.***
    si bisnitarii ,samsarii sa traiasca care fac profit de milioane de euro NEFISCALIZATI !!
    3
    5
    Raportează
  • postat de johnnyspike
    Luni, 13 Februarie 2017 11:28
    95.90.201.***
    Domnul Gabriel Kolbay era mai bine in titlu sa fie ,,Cate masini la MANA A DOUA si-au luat galatenii... ,,. Daca masina e din 2016 asta inseamna ca e veche !!!
    1
    4
    Raportează
  • postat de Driverica
    Luni, 13 Februarie 2017 10:48
    81.12.150.***
    Articolul face niscaiva confuzie de termeni, ca sa nu spun ca e tendentios.
    Masina veche ce inseamna? De cati ani fabricata? De exemplu, un Logan sau alt produs al Dacia-Renault fabricat acum mai bine de 10 ani, Euro III fie ca e benzina sau Diesel, si nevandabil din cauza timbrului de mediu care ajunge cat valoarea sa ca masina e vechi au ba?
    Se compara cu un autovehicul care provine preponderent din spatiulo gintelor nelatine si care inca din 2000-2001 mergeau pe Euro IV?
    Dar o "rabla" de masina ceheasca din 2010, de exemplu cel mai vandut model de import din Romania, Octavia, la cei 90.000 km la bord, se compara, tehnic vorbind, cu una romaneasca de aceeasi varsta si cu acelasi rulaj?
    Despre ce rable vorbim aici?
    Faza cu eliminarea timbrului de mediu care nu va intineri parcul de masini din RO este absolut discutabila si, de aceea, hazardata in pixul unui biet jurnalist. Timbrul de mediu, intre altele, a blocat revanzarea masinilor care noi valorau pana in 10000 de euro, au fost accesate cu credite pe 5-10 ani in pre-criza, iar la revanzare, din caauza preponderentului Euro III pe care il indeplineau ca sa iasa sub pragul de 10 mii de euro (sau chiar 7-8 mii), pretinmdeau cumparatorului inca un efort considerabil, pe langa propriul pret, pentru timbru. Astfel, cei care acum 10 ani isi luasera masini noi, fie si cu rate, nu puteau caum face din nou pasul catre o masina noua, asigurand functionarea lantului de consumatori de masini cu prima veriga, cea de achizitori ai masinilor ieftine la prima mana.
    In schimb, din cauza calitatii precare a produselor lor, Dacia au acum cel mai mult de pierdut fiindca masini rulate, verificate, cu pana in 100.000 de km si patru-cinci ani vechime, se vand cu preturi cat un Logan nou, dar si stare tehnica asemanatoare. Care le mai tine, cel putin vreo alta suta de mii. Pe cand la 60-80 de mii, masinile gen Logan scartaie si chitaie si fac nazuri pe la suspensii, transmisie, frane, electrica, daca nu chiar si la motor cele Diesel. Nu mai vorbim de prestanta si confort...
    7
    5
    Raportează
  • postat de geo
    Luni, 13 Februarie 2017 08:17
    5.13.250.***
    De unde bani de masini noi?mai era si taxa sa nu si poata lua omul si o masina la mina a doua.Si oricum dispar daciile vechi si cielo si isi ia omul una euro3,4 ieftina.
    1
    7
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.