Evaluaţi acest articol
(6 voturi)
Fii primul care postează comentarii!

Statistic, un gălăţean din patru avea maşină, la începutul acestui an. Doar statistic, pentru că unii au cinci sau şase maşini, iar alţii, niciuna. Cei mai mulţi posesori de automobile din judeţ conduceau Dacia, Volkswagen, Opel şi Ford.

Toţi ne mirăm că s-au umplut străzile oraşului de BMW-uri ultimul răcnet! De fapt, statistica arată că... nu prea s-au umplut! Datele Direcţiei Regim Permise de Conducere şi pentru Înmatricularea Vehiculelor (DRPCIV) demonstrează că, anul trecut, în întreg judeţul Galaţi erau înmatriculate doar 3.966 de automobile BMW, ceea ce înseamnă că această marcă reprezintă doar 3,09 la sută din parcul auto. Ne-am gîndit că poate apetitul gălăţeanului pentru aceste maşini a crescut în acest an, după eliminare taxei de mediu. Din statisticile aceleiaşi instituţii, reiese că, în aprilie, s-au înmatriculat 66 de BMW-uri (6,6 la sută din totalul maşinilor înscrise în trafic), în mai s-au înmatriculat 105 (adică 9,2 la sută din total), iar în iunie, 81 de maşini (adică 8,6 la sută din total). Iar numărul maşinilor nu creşte continuu, din cauză că multe dintre ele, vechii fiind, se radiază...  Aşa că marca nu domină nici statisticile şi nici străzile. Poate că doar ne atrag mai degrabă atenţia, în trafic, limuzinele mari, cu geamuri fumurii şi cu motoare ce scot zgomote agresive...

Volkswagen s-a dat ca pâinea caldă

Cei mai mulţi dintre gălăţenii care şi-au înmatriculat maşini, în acest an, au ales Volkswagen. Nu e o tendinţă dată de eliminarea taxei de mediu, ci o constantă, de ani buni. Absenţa taxei doar a mărit numărul de maşini înscrise în trafic. Am studiat piaţa în lunile aprilie, mai şi iunie din acest an. Ulterior, am comparat rezultatele cu cele de primele trei luni ale semetrului I din 2017 şi am constat că tendinţele au fost aceleaşi.

În aprilie, 23,5 la sută dintre autoturismele înmatriculate în Galaţi au fost Volkswagen. În mai, 20,6 la sută i-au aparţinut producătorului german, iar în iunie, procentul a crescut la 24,5 la sută. Maşinile Volkswagen înmatriculate au fost, în proporţie de peste 90 la sută, rulate, iar cele mai multe modele au fost variante de Golf. La începutul acestui an, 13 la sută din parcul auto local era reprezentat de maşini Volkswagen.

Ford ocupă şi el o poziţie importantă pe piaţa locală. În aprilie, 12,5 la sută dintre maşinile înmatriculate în Galaţi purtau marca Ford. În mai, 13,5 la sută proveaneau de la acest producător, iar în iunie, 11,9 la sută. Evident, ca şi în cazul Volkswagen, cele mai multe dintre autoturisme înmatriculate fuseseră cumpărate la mâna a doua. Dintre toate maşinile din judeţ, la începutul acestui an, 7,08 la sută erau Ford.

Şi Opel este un brand foarte căutat pe piaţa auto locală. În aprilie, 11,5 la sută dintre autoturismele înmatriculate în Galaţi au fost Opel. În mai, solicitarea a crescut, ajugându-se la 13,5 la sută, iar în iunie a scăzut la 9,3 la sută. La începutul anului, 10,8 la sută dintre maşinile înscrise în trafic, la Galaţi, erau Opeluri.

În iunie, 45,7 la sută dintre maşinile înmatriculate în Galaţi au fost produse Volkswagen, Ford sau Opel. Restul de 54,3 la sută din piaţă este divizată între multe alte branduri.

O treime dintre autoturismele noaste sunt Dacii

Dacia este şi ea una dintre cele mai căutate maşini, în Galaţi. Cu siguranţă, e cea mai înmatriculată maşină nouă. Cota de piaţa i-a scăzut însă, destul de mult, în ultimii ani. Un prim motiv: de mai bine de jumătate de an, e mai ieftin să îţi înmatriculezi maşină second-hand, importată. Contează şi faptul că profilul cumpărătorului de Dacie e diferit. Mulţi dintre cei care îşi cumpără o maşină scumpă, cum ar fi BMW, au şanse mari să îşi mai cumpere una, de la acelaşi producător sau de la altul, tot de lux, în scurt timp. În schimb, cine şi-a luat Dacie, o ţine cel puţin câţiva ani. Poate că aşa se explică faptul că, în aprilie 2017, doar 2,01 la sută dintre maşinile înmatriculate au fost Dacii. În mai, procentul a fost de 2,5 la sută, iar în iunie, de 3,9 la sută.

Din totalul maşinilor din judeţ, la începutul acestui an, 31 la sută (40.000 de unităţi) erau Dacii.

Dacia e prima la vânzări pe piaţa de nou

La nivel naţional, Dacia ocupă primele trei poziţii la vânzări pe piaţa de nou. Iată şi cele mai căutate modele. "Cu cele 7.179 de unităţi vândute, Dacia Logan este cel mai bine vândut model în primele şase luni din 2017, urmat de Dacia Sandero, cu 4.555 de unităţi, şi Dacia Duster, cu  3.402 unităţi", se arată în comunicatul Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) din România.

Preferinţa pentru Logan ar putea fi justificată şi de faptul că preţul acestuia este, în multe variante, mai mic decât al modelului Sandero şi, cu siguranţă, mai mic decât al Dusterului, care ajunge să coste, în variantele de top, chiar şi peste 15.000 euro.

Următoarele două poziţii sunt ocupate, pe aceeaşi piaţă, de Volkswagen şi Skoda.

Maşinile "verzi", mai mult de sămânţă

Vânzările maşinilor "verzi" - electrice şi hibride - au ajuns la o pondere de 1,7 la sută din totalul livrărilor realizate în primele şase luni din 2017. Chiar dacă volumele sunt mici, creşterile sunt importante (practic s-au triplat) şi arată faptul că există un potenţial important de creştere al acestei categorii, care, stimulată corespunzător (aşa cum este astăzi), va realiza volume importante şi va contribui, astfel, la reducerea poluării generate de traficul auto.

Citit 6084 ori Ultima modificare Vineri, 04 August 2017 16:22

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.