Festivalurile din mahalaua Rizer

Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Somnul raţiunii naşte monştri. Atunci când celebrul artist Francisco Goya rostea această expresie, în urmă cu mai bine de 200 de ani, cu siguranţă că nu se gândea că va pune bazele unei filosofii administrative cu aplicabilitate în România secolului 21. La origine, logica acestui dicton nu avea nici cea mai mică legătură cu politica, ci era o încercare de definire a artei, filtrată printr-o estetică a urâtului pe care Goya a dus-o la perfecţiune în pictură. Însă cum viaţa bate filmul, implicit şi pictura - căci ce e filmul dacă nu o înşiruire de picturi? - iată că totul se aplică ad literam, acum, aici, la Galaţi. Veţi vedea cum în cele ce urmează.
În vara asta, vom avea la Galaţi o sumedenie de evenimente artistice. Dintre acestea, două festivaluri mi se par foarte importante prin prisma numărului foarte mare de spectatori pe care l-au atras în ultimii ani: Festivalul internaţional de folclor şi Festival internaţional de fanfare. În fiecare an, cele două evenimente s-au ţinut în apropiere de Dunăre sau în zone importante ale oraşului. Din păcate, nu şi anul acesta.
Din motive a căror logică îmi scapă, autorităţile locale au mutat manifestările în parcul Rizer, adică total în afara punctelor de interes ale oraşului. De ce? Doar ei pot şti, însă suspectez că la mijloc sunt nişte interese dubioase, bazându-mă pe principiul că nimeni nu poate fi atât de prost încât să se sape singur.
Primul argument împotriva acestei alocări stupide de locaţie este acela că accesul în zonă este un dezastru. În parcul Rizer nu se poate ajunge cu nici un mijloc de transport în comun. Zero! Caz în care marea majoritate a amatorilor de folclor şi fanfară (oameni nu tocmai tineri deci) nu vor putea să ajungă acolo. Nici posesorii de maşini nu sunt mai fericiţi, căci locuri de parcare nu prea există în zonă. Şi mersul pe jos e o utopie, pentru că toate străzile de acces (fie dinspre Piaţa mare, fie dinspre Coşbuc, fie dinspre Domnească) trec prin zone populate de persoane cu apucături tribale, pe lângă care nu prea e indicat să treci după lăsarea întunericului, adică după terminarea spectacolelor.
Al doilea argument că ai noştri, ca brazii, au gândit totul cu partea dorsală ţine de ruinarea imaginii oraşului, care este aruncată la gunoi în doi timpi şi trei mişcări. Adică, mai exact, toţi oaspeţii veniţi din Ucraina, Moldova, Bulgaria, Turcia, Grecia, Armenia, Slovenia (ca să enumăr doar câteva dintre ţările care-şi vor trimite mesageri la festivalurile dunărene) vor vedea în jurul lor magherniţe pe jumătate ruinate, coteţe, străzi deplorabile, haite de câini, triburi pripăşite… În loc să le arătăm Dunărea, Faleza sau Centrul, noi îi ducem fix în cea mai urâtă zonă a oraşului. La anul ce facem? Îi cantonăm în ghetoul de la banda transportoare? Halal promovare a urbei, domnilor organizatori!
În fine, al treilea argument este acela că proximitatea parcului cu Spitalul Militar nu recomandă locaţia pentru spectacole mari în aer liber. Asta din respect pentru oamenii în suferinţă, care vor linişte şi nu alămuri la căpătâi.
E clar. Somnul raţiunii naşte monştri, iar somnul autorităților naşte situaţii monstruoase. Sincer, eu l-aş concedia fără să ezit pe incompetentul care a trimis în mahalaua Rizer festivalurile amintite mai înainte.

Citit 2493 ori Ultima modificare Duminică, 14 Iulie 2013 11:59

33 comentarii

  • postat de Daca suntem Dunareni
    Duminică, 14 Iulie 2013 20:40
    De la "CUZA' citire, toti cetatenii la distractii cautau "malul Dunarii".
    0
    0
    Raportează
  • postat de dan
    Duminică, 14 Iulie 2013 16:00
    Si eu subscriu.
    Pe faleza să fie spectacolele!
    0
    0
    Raportează
  • postat de R
    Duminică, 14 Iulie 2013 12:14
    Subscriu!
    0
    0
    Raportează
  • postat de mihaela
    Duminică, 14 Iulie 2013 11:44
    READUCETI FESTIVALURILE ÎN CENTRU SI PE FALEZĂ!
    Nu tineti cont de jamaicanii nesimtiti si analfabeti care fac pe smecherii pe aici. Huoooooooooo!
    0
    0
    Raportează
  • postat de KasaNova
    Duminică, 14 Iulie 2013 00:10
    Don Costel subscriu la cele afirmate mai ales ca mare parte din probleme le-am sesizat si eu de-a lungul timpului la commenturile diferitelor articole.Eu am propus si o varianta pt acest gen de spectacole:un ponton plutitor pe Dunare amplasat in dreptul zidului de pe faleza pe care sa fie construita o scena. Amplasarea de scaune pe faleza inferioara, si doua tribune construite pe pasajul de deasupra fostei berarii Valurile Dunarii si una pe faleza superioara. S-ar crea o atmosfera unica care ar putea atrage inclusiv vasele acelea de croaziera care se plimba tot sezonul cald pe Dunare. Basca se poate folosi inclusiv la organizarea unui festival de muzica dedicat serbarilor galatiului care am inteles ca se vor muta vara(cele laice).Si mai sunt diferite serbari si concerte care pot fi toate organizate aici, singura conditie fiind astuparea falezogaurii sa nu cada vreun copil in ea. E chiar atat de grea rezolvarea problemei pentru niste edili ce viseaza tunel pe sub Dunare???Fiecare zi de existenta a Falezogaurii e o dovada a incompetentei edililor pana si de a minti cetatenii,in opinia mea!!!
    0
    0
    Raportează
  • postat de LAURA ROSU
    Sâmbătă, 13 Iulie 2013 23:20
    NU SUNT DE ACORD CA CELE DOUA FESTIVALURI SA AIBA LOC ACOLO,....TOTI LE ASTEAPTA IN LOCUL STIUT LA PAPADIE,...PACAT....VA FI ...FOARTE REA ACOLO SI VIZIONAREA,....PARCUL RIZER NU E BUN PT ASA CEVA,...A FOST O INTREAGA NEBUNIE SI TIGANEALA ACOLO DE 1 IUNIE,..NIMENI NU A PUTUT VEDEA NIMIC....DIN CAUZA CELOR CARE SE,,BAGAU,,.IN FATA TA,......CU TOATE CA TU AI VENIT CU 2 ORE MAI DEVREME SA PRINZI LOC...,..PACAT..AR TREBUI CA CEI DE LA PRIMARIE SA NU SCHIMBE LOCUL ACESTOR 2 FESTIVALURI......PAPADIA ERA CEL MAI FRUMOS LOC,,,SAU FALEZA..PACAT,.....
    0
    0
    Raportează
  • postat de alex
    Sâmbătă, 13 Iulie 2013 20:42
    Domnule PARERE
    Inainte de a interveni intr-o astfel de discutie, mergi matale si invata limba română. Măcar gramatica de-a cincea si tot ar fi de ajuns. Cât priveste sensul celor discutate aici, iti garantez că esti foarte departe de a pricepe ce si cum. Trebuie sa ai un anumit nivel intelectual. N-am nimic cu oamenii needucati câtă vreme nu incearca sa-i invete pe filosofi sa fac filosofie. BTW Traducerea pe care o sugerezi e cu totul aproximativa, dar n-ai de unde sa stii asta, ca la colocviile de laminor merge si asa.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Dunareanul
    Sâmbătă, 13 Iulie 2013 20:35
    Articol absolut corect! Subscriu la cele afirmate de autorul lui.
    Cele două festivaluri trebuie aduse pe Faleza Dunării, această bijuterie îndelung neglijată a orașului nostru.
    Cei care spun contrariul sunt niste oameni cărora le-a luat Dumnezeu mințile. Gândiți, fraților! Lăsați pizma, ura si dezbinarea deoparte. Căci așa, dezbinati, suntem tocmai pe placul celor care isi bat joc de noi, fie că vorbim despre Durbacă, Nicolae sau Stan. Imi cer scuza daca am suparat pe cineva, dar asta e parerea mea de galatean din tată-n fiu, de peste 10 generatii.
    0
    0
    Raportează
  • postat de parere
    Sâmbătă, 13 Iulie 2013 20:34
    @alex, oricum se vede clar ca n-ai inteles nimic. ceea ce postezi chiar e " de risul curcilor" sa stii ca dovada ta de inteligenta cu abrevierea sintagmei de " ceea ce trebuia a fost demonstrat" mie doar imi spune ca vrei sa pari mai mult decit esti. bafta multa, n-ai inteles nimic din ce au vrut oamenii astia sa-ti zica. ei chiar iti vreau binele dar tu-l refuzi. asta e.
    0
    0
    Raportează
  • postat de alex
    Sâmbătă, 13 Iulie 2013 20:14
    DS
    recunosc că ai in mare parte dreptate. Precizez totusi ca nu am folosit cuvintul ”schizofrenici” in legatura cu distinsul domn care semneaza ”iulian_marciuc” ci in legatura cu o postare hidoasa a unuia ce semneaza „made in galati”. Cine foloseste astfel de formule de adresare (te rog sa te uiti la limbajul folosit) intr-un mediu care se pretinde civilizat merita acel epitet cu vârf și indesat.
    În rest, vreau sa spun foarte clar ca eu nu am fanatisme politice de genul celor vânturate in mod cât se poate de evident de „iulian_marciuc”. In atare condiții, imi vine foarte greu sa primesc lectii de morala de la un om care are repere de tipul fanatismului politic.
    Apreciez insa foarte mult postarea ta, chiar daca, asa cum spuneam, nu sunt 100% la suta de acord ci ideile tale. Chestie de gusturi, nu de principii ireductibile. Probabil că daca am vorbi la o cafea ne-am „intâlni la mijloc” cu 99,99% din ideile noastre.
    0
    0
    Raportează
  • postat de ds pt. alex
    Sâmbătă, 13 Iulie 2013 19:01
    @alex Chiar daca cel cu care te-ai luat la sfada are preferinte politice manifeste, vizibile din modul in care scrie, acestea-mi par neimportante in economia comentariului sau, eu unul vazandu-l mai detasat si mai putin incrancenat decat tine, prin folosirea acelui nefericit atribut comparativ cu ”schizofrenicii” pe care l-ai folosit tu. Apoi trebuie sa stii ca luat ca simplu manuitor al cuvantului, Crangan e un profesionist sadea. Partea sa rea e completa deruta morala in care se afla, scriind nu o data minciuni ordinare, abjecte prin usuratatea prin care pot fi devoalate. Si-ti pot da trimiteri clare, pe anumite paragrafe din anumite articole trecute. Omul a starnit la acea vreme oprobiul cititorilor mai avizati. Aici se aplica vorba lui Napoleon : „nu de competenti duc lipsa ci de caractere.”
    Tie iti cer, atat cat e posibil sa ma-ntelegi, sa fii mai putin agresiv verbal, mai ponderat, ca nici eu, tu sau ceilalti nu suntem posesorii adevarului absolut, ultim, definitiv.
    Atentie, nu-l cunosc personal pe Crangan, nici nu-s curios, nu-s basist , nici antenist, pc-ist, usl-ist.
    0
    0
    Raportează
  • postat de alex
    Sâmbătă, 13 Iulie 2013 18:52
    Q.E.D.
    0
    0
    Raportează
  • postat de iulian_marciuc
    Sâmbătă, 13 Iulie 2013 18:44
    Alex,asta a fost stilul meu dintotdeauna,asa mai catavencian.Nu esti primul Alex care ma aseamana cu Banciu;ma poti acuza de multe,chiar si pe aceste supozitii,dar de carnet de partid niciodata.Asa si eu te pot acuza ca esti fanul cuiva; gibonul ala sfertodoct cu emisiune pe antena !!!,spre seara care a inventat termenul "basism"
    Deci nu isi au rostul speculatiile de suprafata.uneori,astia ca noi,detasatii,poate vedem lucrurile mai clar si mai lucid decat altii ...
    Bon courage,cum ar zice Banciu sau grohaim in Romania si asta ne ocupa toata troaca,cum ar zice mirciulica ....
    0
    0
    Raportează
  • postat de alex
    Sâmbătă, 13 Iulie 2013 18:27
    Cum spui tu...
    Vreau sa stii ca nici mie nu-mi place expresia ”gaozetarii” folosita de tine. Imi miroase a basism. O foloseste de regula Radu Banciu pentru a-i face praf pe care-l critica pe Basescu. Să fie doar o intâmplare? Mă îndoiesc... Cred că-mi aduc aminte de un articol foarte radical anti-Băsescu al lui Crangan. Iată si mobilul deci. Tot rahatul de politica se ascunde in spatele tuturor invectivelor. Chiar si in spatele celor mascate abil, asa cum este in cazul tau...
    0
    0
    Raportează
  • postat de iulian_marciuc
    Sâmbătă, 13 Iulie 2013 18:20
    Te felicit pentru ca vrei sa stai departe de troaca asta Alex.E cea mai sanatoasa strategie.Pacat ca esti si tu napadit de preconceptii daca crezi ca am ceva cu costelus.Eu am comentat ca sa-nvete si el,sa se corecteze,sa scrie obiectiv,echilibrat.Si nu doar el,ci toti "gaozetarii"Cum vrei sa evoluam ca urbe daca scriem articole in care ne demolam propriul oras iar contributia noastra este zero?
    Te rog sa ma ierti daca te-am ofensat cu ceva.Totusi,te rog sa fii mai atent cu verbul " a frustra" caci nu l-ai utilizat cum trebuie.Asta este o observatie amicala,pentru a invata sa mai stapanim sensurile cuvintelor,nu altceva.
    0
    0
    Raportează
  • postat de alex
    Sâmbătă, 13 Iulie 2013 18:05
    Nu e nevoie să-mi aduci alte argumente. Ai adus destule. Esti unul dintre cei care au o problema personala cu Crangan. Frustreaza-te in continuare. Eu nu am de gând sa ma bag in troaca asta. Imi e scârbă de lașii fără substanță morală, care au obsesia de a-și plati politele personale pe net, in anonimat...
    0
    0
    Raportează
  • postat de iulian_marciuc
    Sâmbătă, 13 Iulie 2013 17:57
    P.S:"Mahalagismul nu tine de periferia orasului,ci de periferia moravurilor".Alex,stiu bine cine sunt.Sofismul tau cu prostul nu are acoperire aici.Daca vrei sa-i tii partea,ajuta-l cu argumente acceptabile.Iti demonstrez oricand mediocritatea umana si profesionala a domnului costelus.Daca vrei,ma duc in arhiva si iti aduc si analiza pe text.Tu nu mai ai ce vorbi cu mine pana nu-ti faci permis la V.A Urechia.
    0
    0
    Raportează
  • postat de parere
    Sâmbătă, 13 Iulie 2013 17:48
    eu nu cred ca d-l ziarist ,redactor sef al ziarului local V.L are dreptate
    1. parcul rizer e o investitie majora a orasului. majora prin banii alocati si suprafata reabilitata. acum arata bine, peste 5 ani, cine stie? hai sa-l folosim acum, e cel mai modern parc din oras
    2. se poate ajunge cu transurb pe abonament sau bilete de pensionar din domneasca in 10 minute, mers de pensionar. se poate ajunge la fel si pentru cei ce doresc sa foloseasca maxi-taxi. pentru masini ,ele se pot parca pe o parte si alta a strazii ce e chiar larga pe distante mari. citeva minute de mers pe jos sint chiar benefice ca doar nu tocmai acum rutieristii vor sa-si faca planul de amenzi.
    3. de ce bolnavii ar fi deranjati de alamuri si chiote folclorice daca s-ar folosii statii de amplificare ce ar folosii doar pentru acoperirea suprafetei parcului si nu pentru a trimite melodiile in spatiu cosmic. chiar daca ar ajunge la urechea bolnavilor internati sunetele la un nivel corect poate chiar I-ar bucura
    4. indiferent unde s-ar organiza ar fi cetateni de toate etniile, doar ca aici va fi mai putina ingramadeala pe spatiul vast la dispozitie pina la urma se poate mobiliza si politia locala sa fie eficienta in zona cu efective si strategie de protective a cetateanului cinstit..
    concluzia mea e ca d-l redactor sef a scris inca un articol slab. poate gresesc, e doar o parere.
    0
    0
    Raportează
  • postat de alex
    Sâmbătă, 13 Iulie 2013 17:45
    Iulian_marciuc
    eu iti spun ceva ce ar fi bine sa tii minte: prostul se va simti mereu jignit de oamenii cultivati. Ceea ce ai comentat tu confirma din plin cine si ce esti.
    0
    0
    Raportează
  • postat de iulian_marciuc
    Sâmbătă, 13 Iulie 2013 17:36
    Patosul asta de copil de clasa a 4a expus in compozitia de mai sus nu ajuta cu nimic comunitatea noastra.De ce sa nu vedem ce se poate face,sa lansam propuneri,sugestii care sa ne ajute;.Lipsa de echilibru in exprimare,incrancenarea adresarii arata pentru a nu stiu cata oara cat de josnici suntem impartiti in tabere diverse de interese.Cat despre citatul din Goya(citat in exces in presa de la noi in ultimii ani ),s-a folosit pesemne sa arate ca domnul stie si "cultura" desi nu se potriveste cu situatia expusa.Inteleg ca domnul Costel a dorit sa-i faca "prosti" in mod subtil pe alti domni dar care este utilitatea jignirii cetatenilor din zona?
    Jignindu-i astfel s-a jignit si pe el insusi scotand la iveala originea lui de taran urbanizat brusc.
    0
    0
    Raportează
  • postat de alex
    Sâmbătă, 13 Iulie 2013 17:23
    Domnule Crangan cred ca aveti perfecta in ceea ce scrieti. Continuati sa aparati valorile acestui oras si ignorati schizofrenicii de genul individului care semneaza ”made in galati”. Si-a da masura valorii prin ceea ce a scris.
    0
    0
    Raportează
  • postat de ANTI-GOLANII NETULUI
    Sâmbătă, 13 Iulie 2013 17:09
    @ MADE IN GALATI
    Dupa cum si ce scrii, pari un colorat care se ocupa cu ciordeli din buzunare in parcul Rizer. Frustrarea ta vine clar din faptul ca mutarea spectacolelor in CENTRU te-ar lasa fara clienti. Jos golanii!
    0
    0
    Raportează
  • postat de Madalina
    Sâmbătă, 13 Iulie 2013 16:40
    Parcul Rizer nu este situat in centru, cum nici blocurile din zona pietei centrale nu se cheama ca sunt "in centru". Centrul urbei este str. Domneasca (poate pana la Parfumul Teilor) si putin din str. Brailei (poate Potcoava de Aur), Aleea pietonala de la P-uri si ... cam atat. Restul e doar oras, deci manifestari culturale, dupa umila mea parere, este de preferat sa se desfasoare in centru, pe faleza sau la casa de cultura, dar in fata unui spital este total neinspirat. Iar problema tiganilor este relativa, deoarece spre exemplu pe str. Serei sunt multi tigani care stau in case nationalizate si fac galagie, nu sunt civilizati, zona intersectiei strazilor Serei cu str. care merge la maternitate este complet necivilizata. Dar, reversul medaliei, la blocul din acea intersectie, locatarii de la parter si-au construit "balcon" galben cu zabrele negre (pe spatiul verde al tuturor), care de fapt este bucataria lor de la tara teleportata la oras, unde cara saptamanal sacosile cu sticle, borcane si zarzavaturi din Loganul bleumarin vorbind tare si deranjand vecinii cu comportamentul lor necivilizat. Deci, care sunt tigani?
    0
    0
    Raportează
  • postat de ..made in galati...
    Sâmbătă, 13 Iulie 2013 14:27
    Stimate Domnule Costel Crângan, ESTI B*O*U SI i*D*I*O*T la cap !
    Parcul Rizer este mereu populat , si nu este maidanul care a fost inainte !
    Daca mintea ta proasta , te indruma vreodata sa treci pe acolo , vei vedea o multime de masini parcate ,in jurul parcului , iar in parc o multime de copii si parinti !
    In plus are o zona destinata spectacolelor , iar pozitia lui este cam in centrul orasului !
    ...Dar daca mata te-a facut prost din nastere ( ca si pe alti postaci )....nu prea avem ce discuta !....
    cu asa zis respect ...
    0
    0
    Raportează
  • postat de Zap
    Sâmbătă, 13 Iulie 2013 14:11
    Din experienta proprie va garantez ca "tiganimea" este putin spus. Cloaca de colorati este nu doar omniprezenta ci si are indrazneala sa faca legea prin parc. Paznicului de serviciu de la Dialfa ii tremura chilotii la vedera lor.
    E clar ca au devenit mai mult decat o "problema".
    0
    0
    Raportează
  • postat de @alex
    Sâmbătă, 13 Iulie 2013 12:08
    @alex Nu trebuie exagerat cu cea ”țigănime” din mijlocul urbei. Parcul e arhiplin in weekend cu majoritari romani. Prea au devenit tuciurii o sperietoare pt. noi. Apoi evenimentele organizate acolo in ultima vreme au aratat afluxul mare de populatie si catre acea zona. Problema e cu linistea ce trebuie asigurata internatilor la Spitalul Militar.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Petreceri. Plimbari.
    Sâmbătă, 13 Iulie 2013 11:23
    "Plimbarile mai lungi se obisnuiau la gradina carantinei din vale, unde erau si solide cladiri de zid,in care adesea era gazduit voievodul Mihai Sturza,cand vizita orasul. Se mai faceau plimbari pe loculbursei de azi si a PalatuluiNavigatiei,ori pe platoul dela Tiglina,cand tabarau acolo ostile rusesti si cantau muzicele lor militare. Lumea bogata din oras,doritoare de petreceri ,alerga in luxoasele calestisau echipaje sa petreaca in societatea galantilor ofiteri rusi crescuti cu alese maniere apusene. La Bursa cantau lautarii Joia si Duminica,dupa amiaza. Aici se strangeau tinerii si batranii boeri,negustorii mari si hagii ,cu lungile lor anteree de matasa si cu mataniile de iasomie invartite pe degete,dupa moda greceasca,de se plimbau printre trasuri,facand politicoase temeneli duducilor si cucoanelor simandicoase; unii priveau de pe cheiu la corabiile cu multe catarguri,sosite din tarile Orientului cu marfuri de spiterie sau coloniale,cum se numeau marfurile aduse de europeni,din coloniile Americei;altii asteptau vaporul rusesc "Petru cel Mare" sa soseasca de la Odessa ,ori vaporul "Argus" al Loydului austriac,care sosea regulat Sambata dupa pranz dela Viena cu multe surprize pentru galateni. Vizitele DomnitorilorMihai Sturza ,Grigore Ghica si Alecu Cuza la Galatierau prilejuri de serbari la Hanul lui Ventura; insa Cuza pe cat era de de iubitor de petreceri ca simplu particular ,pe atat era de crutator pentru banul public,ca Domnitor .In saloanele dela Ventura ,serbarile si balurile mai erau ocaziuni pentru intalnirile fruntasilor orasului,spre a cunoaste nevoile negotului si ale Targului. .............................................................................................................Searase dadeau focuri de artificii subt conducerea cunoscutului mester pirotehnic ,Ioan Nicolini "care vrajea norodul cu briliantele sale focuri de artifitzii ", aduse inadins cu vaporul austriac "Argus" de la Viena. Noaptea se faceau "iluminatii" in in Piata Raspantiei si in fata Hanului Ventura cu butoaie de untdelemn,pline cu carpe si unse cu pacura,care aprinse luminau in bezna noptiiin chip fantastic fatadele pravaliilor de ramaneau incremeniti copiii si norodul mahalalelor . " GALATII de profesor Gh N. Munteanu- Barlad. 1925
    0
    0
    Raportează
  • postat de alex
    Sâmbătă, 13 Iulie 2013 10:25
    Va spun din sursa sigura ca organizatorii au cerut Primăriei să le dea voie pe Faleza pentru aceste festivaluri, dar duetul Costache-Bucur a decis că la Parcul Rizer e locul. Sunt mâhnit că atâta îi duce minte pe cei doi agarici (un șpăgar dă București și un idiot de Galați). Suntem expediați cu toții, artiști și spectatori, în mijlocul țigănimii Galațiului. Marius Stan ar fi trebuit să facă ordine în Primărie, dar a reusit o performanta unică: a păstrat toti hotii si coruptii mosteniti de la Nicolae, la care a adăugat niste hoti noi. Vai de capul nostru!
    0
    0
    Raportează
  • postat de Organizare balcanică pe minte mioritică, prostie danubiană, de subfaleză.
    Sâmbătă, 13 Iulie 2013 10:08
    S-au trezit și ăștia să dea un rost unui parc prea îndepărtat pentru zona aglomerată a orașului, loc unde mai trec când mai am o rudă internată prin spitalul militar, altfel, un loc plin de plictiseală de unde nici apă nu poți să bei. Mai bine ar pune taxă de intrare cum este la Parcul Botanic din Țiglina Unu, efectul fiind același, lipsă oameni, spațiu mort, dar ECO, conform UE pe minte mioritică.
    0
    0
    Raportează
  • postat de ds
    Sâmbătă, 13 Iulie 2013 09:51
    Articolul si comentariile pun cateva probleme :

    1. nu Primaria e organizatoare dar nici total exonerata de vreo raspundere in acest caz.

    2. locatia aleasa e-n apropierea , relativa, a Gradinii Publice care are un foisor si o traditie pt. astfel de evenimente.

    3. existenta Spitalului Militar in apropiere e un argument contra.

    4. inca nu avem in oras zone locuite doar de rromi, ”agresivi” si ”tribali”. E adevarat ca atunci cand scoti aparatul de fotografiat esti interpelat imediat si apostrofat dar altfel nu s-au inregistrat probleme mai mari.

    5. de asemenea mintea unora trebuie tratata de isteria cu haitele de caini care fac legea in oras.

    6. organizarea unor evenimente in acea zona, ca si-n altele, nu-i rea. Faleza deja e incarcata de plimbareti numerosi, in unele momente eu unul nemaigasind nici o bucurie sa merg prin acea aglomeratie.

    7. zona Parcului Rizer nu-i doar una cu „magherniţe pe jumătate ruinate, coteţe, străzi deplorabile”. Toate acestea exista, e drept, dar nu-s majoritare, sufocante. Toate marile capitale culturale au si asemenea probleme in centrul lor, ceea ce nu le declaseaza.

    8. problema cu inexistenta mijloacelor de transport in comun e una ce vadeste adresabilitatea exclusiva dar nemarturisita a articolului : pensionarii.

    9. concluzionand, gasesc articolul destul de ieftin si voit incitator, cu elemente evident necinstite, asa cum n-am mai avut parte cam de mult, de la autorul acestuia, mai indicat fiind sa se ocupe de atatea alte probleme noi aparute, precum , de pilda, adjudecarea si ingradirea cu de la sine putere a unora a unei portiuni din str. Sindicatelor. Intr-adevar, pripasirea de curand a unora pe aici i-a transformat in adevarati ”monstri” din punct de vedere moral, prin lipsa de patriotism local.
    0
    0
    Raportează
  • postat de ela
    Sâmbătă, 13 Iulie 2013 08:36
    Festivalurile de fanfara si folclor din luna august sunt organizate si GANDITE de conducerea Centrului Cultural Dunarea de Jos Galati, insttutie subordonata Consiliului Judetean Galati.
    Daca s-ar protesta cu convingere fata de locatia aleasa poate mai este timp de schimbare,
    Asa. cine o sa vina ? organizatori si artistii ?
    Ajutati-ne mass-media !













    .









    i
    0
    0
    Raportează
  • postat de CLI
    Sâmbătă, 13 Iulie 2013 07:01
    Incepe sa fie din ce in ce mai clar ,actuala administratie si acuala putere vor sa discrediteze Galatiul .Ce altceva reprezinta distrugera simbolului reprezentat de tei ,lasarea cladirilor de patrimoniu sa se darame ,panarama de cladire cu patru fatade realizata din placaj ,gropile de pe strazi si trotuare ,haitele de caini care au invadat orasul , festivalurile organizate in mahala ,decat o actiune de discreditare .Chiar si cartierul din tantarime , D. Cantemir ,tot a asa ceva seamana.Interesant este ca aceste actiuni sunt gandite si obladuite de oameni nascuti si crescuti pe alte meleguri , Hunedoara ,Panciu etc ,oameni care nu au in gene dragoste de oras ,nefiind orasul lor natal....
    0
    0
    Raportează
  • postat de cornel
    Sâmbătă, 13 Iulie 2013 00:34
    Nu te cunosc jurnalistu lu peste prajit, care le stii tu pe toate dar e penibil sa faci un articol pe baza unui comentariu la alt articol mai vechi.
    Dovada"
    Marți, 09 Iulie 2013 11:40 postat de ALFAR
    Din păcate, în afara faptului că evenimentul curent este o prostie cu clăbuci (halal Primărie avem), scopul este este altul: Primăria încearcă să vireze evenimentele din oraş acolo.
    Am citit că acolo, în Parcul Rizer va avea loc şi Festivalul de Folclor, şi cel de fanfare şi o mulţime de alte evenimente.
    Nu înţeleg de ce se fac acolo, căci prin zonă nu trece niciun mijloc de transport în comun, iar dacă mergi cu maşina nu ai unde să parchezi. Ca sa te duci pe joc, trebuie să treci printr-o zonă controlată de rromi agresivi, şi către Domnească şi către Baia comunală. E un dezastru total!!!! Ast ca să nu mia spun că în apropiere este spitalul militar, iar pacienţii au nevoie de linişte, nu de balamuc.
    Alte Stan şi consilierii lui cu mintea ţăndări numai prostii fac! Vai de mama care i-a făcut!
    0
    0
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.