Brand de ţară electorală

Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Nu ştiu alţii cum sunt, dar eu, când mi-am văzut preşedintele, la malul mării, făcând baie (de mulţime), când am privit-o pe doamna Udrea, plângând de bucurie la concertul lui Gheorghe Zamfir şi pe Flutur, sărind din avion, cu trăistuţa bucovineană pe un umăr şi lămpiţa cu lumina de la Ierusalim în mână, inima mi-a tresărit de bucurie, recunoscând, chiar şi fără brand,  ţara în care m-am născut! 

Poate din cauza crizei, care ne face să ne interesăm mai mult de cele spirituale decât de cele materiale, poate din cauză că Gigi Becali a fost eliberat şi alte subiecte fierbinţi nu am mai avut, sau pur şi simplu datorită fondurilor substanţiale alocate, în acest an, campaniei de imagine, Paştele 2009 a fost, cred, cel mai mediatizat din ultimii 20 de ani.

Toate televiziunile au transmis fie de la malul mării, fie din salină, fie din Bucovina, imagini de la slujba de Înviere. Nimic mai frumos! Chiar ar trebui să remarcăm, fără a fi cârcotaşi, că unele lucruri pur şi simplu nu existau până acum; câţi din noi au auzit de salina de la Cacica?

Şi totuşi, râvna cu care s-au mediatizat cele câteva puncte de atracţie turistică a făcut ca anumite aspecte să pice în ridicol. Iar imaginea lui Gheorghe Flutur, în cămaşă albă, transpirată, purtând cu simţ de răspundere trăistuţa bucovineană, pe umăr şi agitând „lampa lui David” este una din picturile care vor înveseli luni bune de acum înainte memoria colectivă.

Asta, ca să nu mai vorbim de dandanaua care a ieşit după, când Patriarhia Română a intrat în dispută cu parlamentarul democrat-liberal, pe tema luminii de Înviere, adusă de la Ierusalim. Povestea e următoarea: pentru prima oară după ’89, Patriarhia a decis să aducă în România lumină de la Ierusalim. Numai că fix acum şi politicienii PD-L din Suceava s-au gândit la acelaşi lucru.

Aşa că românii s-au pomenit că sunt martorii a două „aterizări” cam forţate: pe de o parte Flutur, cu lumina sa şi avionul închiriat pe 20.000 de euro (bani strânşi din chetă, de la parlamentarii PD-L de Suceava – că deh!, o dată e Paştele în an electoral), pe de altă parte Patriarhia, cu lumina sa.

Este drept, aterizarea avionului lui Flutur a fost mai rapidă decât cea a Patriarhiei, însă înaltele feţe bisericeşti spun acum că lumina politicianului nu a fost tocmai în regulă, pentru că nu a fost sfinţită şi binecuvântată de Patriarhul Daniel…

În acelaşi spirit tradiţional de Paşti – gen „fiecare cu… lumina lui” – nu putem decât să felicităm Ministerul Turismului pentru inspirata idee a sloganului "Romania, the land of choice". Choice, adică alegere.

Păi da, că ţara noastră este ţara alegerii. Alegerii primarului, consilierilor, deputatului, senatorului, europarlamentarului, preşedintelui. Şi câte alegeri, atâtea atracţii turistice. Desigur, pentru străini, că noi, românii, ne-am cam plictisit deja…

Citit 750 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Mai multe din această categorie:

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.