Cum să pierzi tramvaiul lângă trecerea de pietoni

Evaluaţi acest articol
(14 voturi)

A trecut ceva timp de când proiectul privind "unda verde" a debutat, iar acum autorităţile anunţă că sunt pe ultima sută de metri cu implementarea lui. Deşi trebuia inaugurat anul trecut, apoi în primăvară, nu avem motive să nu sperăm ca măcar la toamnă acesta să fie complet funcţional. Până când vom vedea cât de bine funcţionează acest minunat sistem, gălăţenii se confruntă deja cu probleme majore. În primul rând, este vorba despre noile şi vechile treceri de pietoni. După cum aţi aflat deja, unele treceri de pietoni au fost desfiinţate, altele au fost mutate, iar în unele locuri au apărut marcaje noi. Chiar dacă nu ştim exact cine a gândit aceste marcaje pietonale şi a cui a fost decizia de a le muta, desfiinţa sau înfiinţa, am putea spune că respectivul personaj nu are nicio legătură cu Galaţiul.

Păi, altfel, cum s-ar justifica faptul că au fost desfiinţate treceri de pietoni care erau utile, vezi cea de la Parfumul Teilor, cartier locuit în special de persoane trecute de prima tinereţe, pentru care mersul pe jos nu este o alternativă chiar foarte bună, iar în alte locuri au fost înfiinţate treceri de pietoni riscante. La acest ultim capitol, putem aminti cele două marcaje pietonale din centrul oraşului. Unul este pe strada Domnească, iar celălalt este pe strada Brăilei. Ambele poziţionate imediat după curbă. Cum s-o fi gândit oare respectivul că o trecere de pietoni imediat după curbă este o idee bună? Greu de spus. Unde mai pui că între cele două treceri de pietoni există şi un semafor, distanţa dintre ele fiind prea mică pentru a conta. În plus, în zonă există şi un pasaj, prin care se poate traversa de pe o parte pe alta. Pasajul are nevoie de reparaţii serioase, dar acesta este un cu totul alt subiect, care ar trebui să intre în atenţia autorităţilor.

Capul luminat care a decis toate aceste lucruri s-o fi plimbat oare şi prin oraş sau a luat deciziile uitându-se pe o bucată de hârtie pe care era desenată o hartă? De ce întreb asta? Simplu. Pe strada Siderurgiştilor, între Doja şi IREG, există trei semafoare, iar între ele nu este nicio trecere de pietoni. Dacă între cele două semoafoare de la IREG ar fi penibil să poziţionezi o trecere de pietoni, poate nu ar fi fost rău să se discute un pic despre varianta gălăţenilor care doresc să traverseze strada pentru a ajunge în staţia de tramvai. Da, aici e o problemă pe care am trăit-o pe pielea mea. Am aşteptat să traversez strada, la câţiva metri de trecerea de pietoni, pentru a ajunge în staţie. Oricum, dacă aş fi trecut pe marcajul pietonal, aş fi fost obligată să merg pe mijlocul străzii pentru a ajunge în refugiul pentru tramvai, situaţie imposibilă pentru un gălăţean aflat în cărucior cu rotile sau pentru o mamă cu căruţul. Şi uite-aşa am pierdut tramvaiul şi am fost obligată să aştept minute bune până la următorul. La toate acestea se mai adaugă şi reguli noi de circulaţie, precum linia continuă de pe bulevardul Coşbuc sau cea de pe Drumul  de Centură.

Situaţiile prezentate mai sus sunt doar câteva dintre problemele generate în oraş de proiectul de sistematizare a traficului. Să sperăm totuşi că autorităţile vor ieşi din birou şi vor remedia neregulile, înainte ca "unda verde" să îşi intre în drepturi.

CITEȘTE ȘI: Domnule primar, haideţi în autobuz!

Citit 4370 ori Ultima modificare Sâmbătă, 16 Iulie 2016 10:23

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.