"Cum se fabrică": Pod între studenţii gălăţeni şi posibilul angajator

"Cum se fabrică": Pod între studenţii gălăţeni şi posibilul angajator
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Aproximativ 70 de studenţi s-au întrecut în realizarea unui pod de hârtie în cadrul unei acţiuni organizate de ArcelorMittal * "Podul înseamnă legătura dintre noi, comunitate şi sistemul educaţional"


După aproape patru ani în care criza economică a îndepărtat şi mai mult mediul academic de cel industrial, ArcelorMittal a reluat parteneriatul cu Universitatea "Dunărea de Jos". Mai mult, chiar l-a extins şi l-a transformat într-o punte de legătură cu comunitatea şi cu viitorul.

Viitorii ingineri, în vizită pe platforma siderurgică

Cea mai recentă activitate desfăşurată în cadrul parteneriatului dintre "metalurgia educaţională" şi "metalurgia productivă" a avut loc la sfârşitul săptămânii trecute. În jur de 70 de studenţi, în mare parte de la Facultatea de Metalurgie şi Ştiinţa Materialelor, au participat la o sesiune tematică sub titlul "Cum se fabrică". Studenţii au beneficiat de o serie de prezentări teoretice şi practice susţinute de specialişti din cadrul ArcelorMittal, precum şi de o vizită de câteva ore în Combinat. Partea cea mai interesantă a activităţii s-a desfăşurat, însă, la Club Sidex, unde a avut loc o adevărată competiţie între studenţi, împărţiţi în mai multe echipe. Aceştia au avut de proiectat şi de construit un pod din hârtie lung de peste un metru şi cu o înălţime de peste 15 centimetri, care urma să susţină o maşină teleghidată de aproximativ 300 de grame. Totul într-un interval de timp delimitat care punea presiune suplimentară pe viitorii ingineri.

Studenţii au luat totul în serios

După jumătate de oră de calcule pe hârtie, cele şapte poduri au început să prindă contur. Cunoştinţele teoretice ale studenţilor s-au transformat în mici construcţii, însă partea cea mai interesantă a activităţii se derula în sânul echipelor, acolo unde certurile colegiale pe teme profesionale aveau darul de produce o tehnologie mai bună decât cea folosită de "adversari". Deşi totul a fost o joacă, studenţii şi-au luat foarte în serios rolul de constructori şi au folosit toate principiile pe care le-au învăţat la şcoală. Totul sub directa supraveghere a unora dintre profesorii de la Universitatea "Dunărea de Jos", dar şi a specialiştilor de la ArcelorMittal. Atmosfera a fost mereu una relaxată. Doar anunţurile cu privire la expirarea timpului îi alarmau pe componenţii echipelor aflate în întârziere cu construcţia.

Un simbol

La final, cele mai multe echipe reuşiseră să se încadreze în timp şi să construiască poduri care au susţinut destul de bine maşina. De învins au învins cei care au folosit cele mai puţine resurse, însă, aşa cum susţineau organizatorii, cu toţii au câştigat ceva. "Încercăm să creăm o punte de legătură între noi şi comunitate, între noi şi mediul educaţional. Podul pe care aceşti studenţi l-au construit astăzi este o metaforă, înseamnă exact această legătură între noi şi comunitate", a explicat Mihaela Crăciun, director Resurse Umane în cadrul ArcelorMittal.

Participanţii, încântaţi de program

Studenţii prezenţi la acest program de internship derulat de ArcelorMittal s-au arătat de-a dreptul entuziasmaţi atât de ceea ce au învăţat, cât şi de modalitatea de predare. Cei mai mulţi au fost fericiţi că au putut îmbina cunoştinţele teoretice acumulate la cursuri cu chestiunile practice. De asemenea, mulţi dintre studenţi afirmă că participarea la astfel de programe le oferă şanse în plus de a se angaja după terminarea studiilor. Nu doar la ArcelorMittal, ci la orice firmă care cere candidaţilor cunoştinţe practice în domeniu.

"Una e teoria, alta e practica"

Dorian Pavel, student la masterat la Facultatea de Automatică şi Calculatoare, susţine că cel mai mare câştig este posibilitatea de a pune în practică ideile teoretice. "Este foarte interesant, este o modalitate foarte bună de învăţa chestiuni noi. Particip pentru prima dată şi am avut ocazia să văd că una e teoria, alta e practica. Ar fi nevoie de mult mai multe astfel de cursuri", susţine Dorian Pavel.

"Stimulează lucrul în echipă"

Geanina Tiron, studentă în anul al patrulea la Facultatea de Metalurgie şi Ştiinţa Materialelor, crede că marele câştig al unui astfel de program este posibilitatea de a lucra în echipă. "Este extraordinar de bun pentru noi, mai ales pentru cei din ultimul an. Ştim bine că atunci când vom merge la interviuri ni se va cere experienţă, iar un astfel de program echivalează cu activităţi practice. În plus, aici avem posibilitatea să lucrăm în echipă, iar acest lucru ne stimulează să fim creativi", consideră Geanina Tiron.

Citit 4421 ori Ultima modificare Miercuri, 07 Noiembrie 2012 00:13

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.