Autorităţile dau asigurări că lucrările din bani europeni nu sunt proaste, doar că s-au acoperit insuficient
Conform tradiţiei, în Galaţi, la cea mai mică ploaie sau ninsoare, asfaltul începe să se scufunde. Aşa s-a întâmplat şi în zona sensului giratoriu către Bac, acolo unde circulaţia rutieră a fost blocată, anul trecut, timp de mai multe luni, pentru a se realiza lucrări la canalizare, pe fondurile europene ale programului ISPA. Conform contractului, lucrările au fost realizate de Sistem Yapi, care a subcontractat firmei gălăţene SC ERG Termrom.
„Nu este vorba de o calitate slabă a lucrărilor, ci despre o compactare insuficientă a pământului, care a condus la această tasare. Dar totul se va remedia, deja societatea care a lucrat intervine acolo”, a declarat şeful Unităţii de Implementare a Proiectului ISPA, Cristi Borcea. Aceleaşi asigurări le-am primit şi de la directorul de producţie al societăţii beneficiare a proiectului ISPA, Niţă Podaru.
Totuşi, nu putem să nu constatăm că la fiecare ploaie mai serioasă, în Galaţi, în ultima lună s-au produs surpări doar pe străzile pe care s-au efectuat lucrări prin programul ISPA: pe Radu Negru, pe 9 Mai, Navelor…
Până la urmă, se putea şi mai rău. Adică, primăria să fi asfaltat deja străzile pe care s-au realizat lucrările ISPA (aşa cum intenţionează, de altfel, să facă în acest an cu creditul bancar de 61 de milioane de lei), iar acum să se surpe carosabilul abia reparat…