DESZĂPEZIRE cu BULDOEXCAVATOARE în cartiere, la mai bine de o săptămână de la NINSOARE (FOTO)
Foto: Foto Nicoleta Onofrei

DESZĂPEZIRE cu BULDOEXCAVATOARE în cartiere, la mai bine de o săptămână de la NINSOARE (FOTO)
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Miercuri, 7 ianuarie, am fost invitaţi de către directorul Ecosal, Ionuţ Pucheanu, să mergem pe teren, pentru a vedea cum decurge procesul de deszăpezire. Buldoexcavatoarele au fost repartizate în grupe de câte trei, patru sau cinci pentru deszăpezirea străzilor din interiorul cartierelor Micro 40, Micro 39 A, Micro 39 B, Micro 39 C, dar şi din Mazepa I şi II.

Ceva progrese prin zonele critice, dar mai e de lucru

În jurul orei 12,00, am ajuns în Micro 40, iar primul utilaj era, într-adevăr, pe teren cu lama jos pentru a curăţa zona Victor Papilian, Caişilor, Năruja. Se vedea că pe acolo s-a trecut cu utilajul. Zăpada nu mai era în valuri, iar stratul se subţiase, dar nu putea fi vorba în nici un caz să se ajungă "la negru". Supraveghetorul a explicat că zăpada este deja îngheţată şi se face cât se poate. În acelaşi timp, acesta a spus că mulţi cetăţeni se plâng de faptul că zăpada le este dată foarte aproape de porţi şi garduri. „Nu avem cum să cărăm zăpada din cartiere. Nu avem cum să cărăm toată zăpada din oraş. Încercăm să o dăm pe cât posibil pe spaţiul verde. Cred că am cărat până acum 18.000 de tone de zăpadă din oraş”, ne-a explicat directorul Ecosal.

 

 

Pe Odobeşti şi Vlaicu, nămeţii de zăpadă de pe margine stăteau martori că pe acolo se muncise, chiar dacă stratul de zăpadă îngheţată încă exista. Se lucra şi în Micro 39 A, dar nu cu foarte mult spor. Lama buldoexcavatorului a trecut prin interiorul cartierului, dar superficial, stratul de zăpadă era destul de mare, motiv pentru care directorul i-a cerut agentului de teren care supraveghează activitatea să refacă zonele pe care se intrase până la ora respectivă. Când am plecat din Micro 39 A, directorul şi-a exprimat îndoiala că vor termina până la ora 18,00.

În Micro 39 C, aceeaşi stradă pe care a intervenit acelaşi şofer, cu acelaşi utilaj era ca şi cum ar fi fost ruptă în două. Într-o parte era adusă aproape la negru, stratul de zăpadă care rămăsese era foarte subţire, bine netezit, în schimb, în cealaltă parte şedea un strat gros de zăpadă morfolit de roţile maşinilor. În Mazepa, pe Armata Poporului, carosabilul era adus aproape la negru, dar acolo, potrivit agentului din teren, au fost ajutaţi şi de sare, care a mai înmuiat zăpada. „Aproape 70 la sută este gata şi strada Română, intrăm pe străduţele din interiorul cartierului acum, dar vrem să aducem la negru strada de la Apă Canal. Am intrat pe Ovidiu, dar vom mai merge o dată. Pe străduţele dintre blocuri este foarte greu să intrăm din cauza maşinilor parcate”, ne-a spus agentul de teren.

„Contează cine mânuieşte utilajul”

Nu se poate spune că în toate aceste cartiere nu se lucra, cel puţin utilajele erau acolo, dădeau zăpada cu lama, o aduceau la marginea drumului, dar se putea mai bine, a recunoscut-o şi directorul Ecosal. Cel mai bine arătau străzile circulate intens, pe străzile din interiorul cartierelor era mai dificil.

„Contează foarte mult cine manipulează utilajul, contează cât de mult îşi dă interesul, cât şi de abilităţile lui. Mai contează şi cine supraveghează. Sunt şi şoferi care dacă au trecut o dată cu utilajul pe o stradă zic că au deszăpezit, pentru că au trecut pe acolo. Nu pot nici să dau afară mulţi, pentru că salariul pentru un şofer este mic şi nu prea se înghesuie lumea”, ne-a explicat Pucheanu.

 

 

Citeşte şi: UTILAJE cum nu au fost nici după ce s-a oprit NINSOAREA: Tur de forţă pentru DESZĂPEZIREA TROTUARELOR (FOTO)

Citit 4247 ori Ultima modificare Miercuri, 07 Ianuarie 2015 19:58

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.