Săraci, dar cu telefoane noi

Săraci, dar cu telefoane noi

Evaluaţi acest articol
(1 Vot)
Fii primul care postează comentarii!

Conform celui mai recent studiu GfK Omnibus, 82 la sută dintre românii care deţin un telefon mobil declară că au cumpărat acest gadget nou. La fel au spus şi participanţii la studiu care îşi cumpăraseră telefoane mobile obişnuite şi cei care aveau smartphone-uri. Oamenii au declarat că preferinţa lor pentru telefoane noi se datorează în mare parte ofertelor operatorilor de telefonie la aparatele noi, dar şi dorinţei de a deţine un telefon proaspăt ieşit din fabrică, ca o garanţie a unei utilizări cât mai îndelungate şi fără probleme. Conform datelor din cercetarea GfK Temax, valoarea totală a pieţei de telefoane mobile şi smartphone-uri noi a crescut cu 18 la sută în primul trimestru din acest an, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, însumând circa 88 de milioane de euro.
Noile modele de smartphone-uri lansate recent au contribuit la creşterea acestui segment cu 58 la sută, în timp ce o scădere a cererii pentru telefoane mobile a produs o rată de creştere negativă de –29 la sută pentru aceste produse. Există totuşi şi o categorie de utilizatori cu o sensibilitate crescută la preţ care preferă device-urile la mâna a doua, achiziţionate în special de la alte persoane, evitând interacţiunea cu canalele oficiale (magazine online sau offline).
Întrebaţi despre modalitatea prin care au achiziţionat telefonul, 81 la sută dintre cei care au un telefon mobil clasic cumpărat la mâna a doua au avut drept furnizor o altă persoană. Cei care deţin cartele telefonice sunt în cea mai mare măsură orientaţi către achiziţionarea unui telefon obişnuit la mâna a doua. Aceasta reprezintă o soluţie la îndemână care nu necesită o investiţie financiară foarte mare în contextul în care probabil nici valoarea lunară a cheltuielilor cu numărul respectiv nu este una considerabilă. La polul opus se situează bucureştenii (96 la sută), dar şi abonaţii (95 la sută) care preferă telefoanele noi. Când vine vorba de smartphone-uri, bărbaţii, persoanele care au venituri personale scăzute (mai mici de 1000 RON), tinerii cu vârste între 19 şi 24 de ani, dar şi utilizatorii de cartele telefonice sunt mai degrabă interesaţi să le achiziţioneze la mâna a doua. Pentru aceste segmente, dorinţa de a fi în pas cu tehnologia avansată se confruntă cu constrângerile de buget, la final beneficiul de a avea un gadget nou nemaifiind relevant.
Dintre proprietarii de smartphone-uri second hand, 75 la sută au declarat că au preferat să cumpere de la o altă persoană, în vreme ce doar 10 la sută s-au orientat către site-uri de vânzare - cumpărare.
Tendinţa este similară şi pentru produsele IT, 83 la sută dintre românii care deţin un computer (desktop sau laptop) spun că l-au achiziţionat nou, o alegere influenţată de dorinţa de a beneficia de garanţie, evitând astfel eventuale probleme care pot apărea în cazul produselor IT second hand.

Citit 2599 ori Ultima modificare Vineri, 06 Septembrie 2013 16:25

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.