Un PUG întârziat şi alte proiecte uitate

Un PUG întârziat şi alte proiecte uitate
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

La „opt luni” de la venirea în Primărie, pe post de arhitect şef, Florentina Iugan nu poate nominaliza nici un proiect pe care l-a realizat, pentru că „practic, am devenit arhitect şef acum o lună, când am preluat în subordine Direcţia de Urbanism”.

Recunoscând că şi până acum o lună a fost încadrată, în acte, ca arhitect şef (ceea ce a implicat şi încasarea unui salariu corespunzător funcţiei), Florentina Iugan spune, totuşi, că „atribuţiile şi drepturile pe care le-am avut până acum şapte luni nu erau conform legii pentru postul de arhitect şef”.

Rezultatul? Întârzierea PUG-ului şi mai multe proiecte nerealizate…  

Date vechi pentru proiect nou

Arhitecta şefă a Primăriei municipiului Galaţi, Florentina Iugan, care este acum şi directoarea Direcţiei de Urbanism, a declarat că „partea cu PUG-ul a întârziat destul de mult”, mai exact, realizarea primei etape care consta în actualizarea suportului topografic şi care ar fi trebuit să fie gata în urmă cu aproape un an.

Motivul întârzierii este, în opinia arhitectei şefe, faptul că datele privind delimitările teritoriale intravilane dar şi cele administrative ale municipiului Galaţi sunt vechi (din 1978) şi nici măcar aşa ele nu au fost puse la dispoziţia Primăriei de cei care le deţin - Oficiul de Cadastru şi Publicitate Imobiliară.

„Etapa întâi trebuia să fie gata la şase luni de la începerea contractului, adică de la 30 iunie 2008”, a spus Florentina Iugan. Aceasta a adăugat că nici actualul PUG, aprobat în 1999, nu a fost de prea mare ajutor, având în vedere că „era realizat la nivel de planşă, nu electronic”.

„Se încearcă recuperarea întârzierilor. Cât priveşte cine ar trebui să plătească întârzierile şi cine să răspundă, arhitecta spune că „este o chestiune economic-juridică şi cei în măsură să analizeze contractul sunt alţii”.

Reamintim că noul PUG este realizat de către Universitatea de Arhitectură „Ion Mincu” din Bucureşti, pentru suma totală de 1.000.500 de lei. Contractul (atribuit în baza unei licitaţii) a fost demarat în iunie 2008 şi are ca termen de derulare 24 de luni.

„Vechiul” PUG a fost adoptat în 1999, şi, conform legii, a „expirat” anul trecut. Cum nici actualul PUG, care ar trebui să se finalizeze pe 30 iunie 2010 (24 de luni de la începerea contractului), nu se simte prea bine, Consiliul Local Galaţi a aprobat o hotărâre privind prelungirea perioadei de valabilitate a vechiului studiu, cel din 1999, până la apariţia celui nou.

Din păcate, însă, hotărârea CL a fost invalidată de către Prefectura Galaţi...

Şi alte proiecte la stadiul de intenţie

Ca şi în luna mai a anului 2009, când Florentina Iugan susţinea prima sa conferinţă de presă în calitate de arhitect şef al Primăriei, şi în prezent dumneaei are mai multe proiecte ambiţioase pe care vrea să le pună în practică. Mai exact, are aceleaşi proiecte ambiţioase din mai 2009.

Printre proiecte, se numără unul de urbanism zonal privind amenajarea Falezei Dunării, dar şi altul privind proiectarea noului sediu al Primăriei Galaţi.

Arhitecta mai intenţionează elaborarea unor regulamente privind amenajarea de parcări, de extinderi de balcoane şi chiar de mansardare a blocurilor. Nu în cele din urmă, Florentina Iugan s-a referit şi la un proiect privind realizarea unui PUZ pentru zone protejate.

Este vorba despre un set de reguli aplicabile tuturor proprietarilor clădirilor istorice sau celor cu relevanţă arhitectonică pentru oraş. Astfel, spune arhitecta Primăriei, nu se vor mai putea face intervenţii asupra caselor de acest gen sau asupra împrejurimilor acestor case.

Şi aşa nu vom mai descoperi case istorice vopsite în roz bombon sau transformate în corăbii de lemn cu piraţi în poartă! 

„Proprietarii vor avea regulamente mult mai stricte pe acest subiect”, a spus Florentina Iugan. „Care confirmă că şi în prezent există anumite reglementări, dar că „mulţi din proprietari nu le cunosc”.

Ceea ce nu îi scuteşte de amenzi, dar nici amenzile nu prea se dau. De ce? „Eu nu pot răspunde de ce nu s-a făcut la Direcţia de Urbanism înainte de 1 februarie, când am preluat-o…”, a venit şi răspunsul.

Citit 1403 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.