Consiliul Local va decide ce se întâmplă cu sediul Primăriei

Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Conducerea Primăriei municipiului Galaţi a participat, săptămâna trecută, la o întâlnire-negociere cu noii proprietari ai clădirii de pe strada Domnească nr. 38, adică ai actualului sediu al administraţiei publice locale.

După discuţii, la care au participat primarul Dumitru Nicolae, viceprimarul Nicuşor Ciumacenco, directoarea economică Doina Stamate, dar şi city-managerul Florin Popa, nu s-a luat nicio hotărâre.

Singura decizie stabilită a fost aceea că numai Consiliul Local va hotărî ce va face pe viitor cu sediul din Domnească: îl cumpără de la proprietarii de drept, îl închiriază sau pur şi simplu refuză oferta şi alocă fonduri pentru construcţia unui nou sediu?

Cum numai aleşii locali pot lua o astfel de hotărâre, care implică răspundere patrimonială şi bugetară, s-a luat decizia ca, la proxima şedinţă, adică ultima joi din luna septembrie, consilierii vor discuta această problemă şi vor căuta soluţii.

Iar cea mai bună soluţie nu va fi una uşor de găsit: pentru cumpărarea sediului ar fi nevoie de minim cinci milioane de euro, o sumă importantă chiar şi în vremuri de boom economic, iar în cazul în care nu se va cumpăra, ar trebui luată decizia construcţiei unui nou sediu.

Însă o primărie nu se ridică aşa, la comandă, deci, în acest timp, unde vor lucra funcţionarii?, iar soluţia mutării temporare a birourilor va depinde tot de cei 27 de consilieri locali.  

„Teoretic, proprietarii au obligaţia legală de a ne lăsa să mai stăm în sediu măcar trei ani”, spune viceprimarul Nicuşor Ciumacenco. Acesta a adăugat că îşi menţine punctul de vedere potrivit căruia ar trebui construit un nou sediu de primărie.

„Totuşi, decizia care se va lua la nivelul Consiliului Local Galaţi nu va fi deloc una simplă şi nici uşoară”, spune vicele.

Citit 634 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.