Fatidica zi de 11.11.2011 în relaţia cetăţean-funcţionar public

Fatidica zi de 11.11.2011 în relaţia cetăţean-funcţionar public
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Un gălăţean aşteaptă de două luni să primească un răspuns de la Primărie * Administraţia locală nu răspunde, pentru că „aşa e procedura”  

Domnul Mircea Dobre a sărbătorit, pe 11 noiembrie 2011, împlinirea a 50 de ani de căsătorie. Ştiind că primarul Dumitru Nicolae a făcut o tradiţie din a acorda premii pentru cuplurile care au sărbătorit nunta de aur, gălăţeanul s-a dus „la primărie chiar în aceeaşi zi şi am înaintat o cerere. Deşi a trecut o lună, nu am primit nici un răspuns, aşa că pe 21 decembrie am revenit cu o adresă la primărie, întrebând de ce nu mi-a răspuns nimeni la cerere. Dacă nu se mai dau premii, nu e cu supărare, dar firesc era să spună ceva: ori albă, ori neagră”.

Deşi nu se înştiinţează, cuplurile se premiază

Ceea ce i se părea „firesc” domnului Dobre este, de fapt, stabilit şi în lege, sau mai bine spus, în legi, precum Legea 544/2001, sau OG 27/2002. Totuşi, de la purtătoarea de cuvânt a Primăriei, Nicoleta Manole, am aflat că „într-adevăr am primit o cerere din partea domnului Dobre, dar procedura nu este să-i răspundem, ci  să se reţină în baza de date informaţia. În general, când la primărie se adună 100-150 de astfel de cereri, primăria organizează un spectacol în cadrul căruia se decernează cuplurilor diplomele şi câte un cec în valoare de 500 de lei. Primul eveniment din acest an va avea loc în primăvară”.     

Lege avem, cu aplicarea stăm mai prost! 

Poate că cererea domnului Dobre ar putea fi considerată că nu este o informaţie de interes public, dar există OG 27/2002 care precizează, la art. 8 că „autorităţile şi instituţiile publice sesizate au obligaţia să comunice petiţionarului, în termen de 30 de zile de la data înregistrării petiţiei, răspunsul, indiferent dacă soluţia este favorabilă sau nefavorabilă”. Dacă cererea este considerată informaţie de interes public, există Legea 544, la art. 7 care precizează că „autorităţile şi instituţiile publice au obligaţia sa răspundă în scris la solicitarea informaţiilor de interes public în termen de 10 zile sau, după caz, în cel mult 30 de zile de la înregistrarea solicitării, în funcţie de dificultatea, complexitatea, volumul lucrărilor documentare şi de urgenţa solicitării. În cazul în care durata necesară pentru identificarea şi difuzarea informatiei solicitate depăşeşte 10 zile, răspunsul va fi comunicat solicitantului în maximum 30 de zile, cu condiţia înştiinţării acestuia în scris despre acest fapt în termen de 10 zile». Dacă autoritatea locală refuză să comunice informaţiile «refuzul comunicării informaţiilor solicitate se motivează şi se comunică în termen de 5 zile de la primirea petiţiilor». Tot legislaţia actuală precizează şi ce poate face o persoană nemulţumită că nu a primit în termen legal răspunsul: «poate sesiza instanţa de contencios administrativ competentă, pentru a solicita anularea, în tot sau în parte, a actului, repararea pagubei cauzate şi, eventual, reparaţii pentru daune morale. De asemenea, se poate adresa  instanţei de contencios administrativ şi cel care se consideră vătămat într-un drept al său, recunoscut de lege, prin nesoluţionarea în termen sau prin refuzul nejustificat de soluţionare a cererii”.

Citit 1428 ori Ultima modificare Luni, 23 Ianuarie 2012 12:42

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.