Proiect pentru modernizarea unui kilometru din strada Basarabiei

Proiect pentru modernizarea unui kilometru din strada Basarabiei
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* 1,15 km din cea de-a doua arteră  rutieră a oraşului - atât urmează să fie modernizat prin primul proiect lansat la Galaţi în cadrul Programului Operaţional Regional *

Sala de conferinţe a Parcului de Soft a găzduit, joi, lansarea oficială a  primului proiect din judeţul Galaţi, în cadrul Programului Operaţional Regional (POR). Este vorba despre reabilitarea şi modernizarea a 1,15 km din strada Basarabiei, a doua arteră de circulaţie din municipiul Galaţi, ca mărime şi trafic.

Strada are o lungime totală de 8,5 km, din care, până în prezent, nu au fost reabilitaţi decât 3 km (tronsonul cuprins între Domnească şi Coşbuc).

Proiectul, în valoare totală de 13,269 milioane lei (din care 2 la sută reprezintă cofinanţare locală) va dura 24 de luni, din care lucrările propriu-zise se vor desfăşura timp de 18 luni.

Târziu şi, totuşi, aşa devreme…

„Proiectul a început, practic, pe 20 februarie. Cum lucrările sunt programate a dura 18 luni, iar din experienţa noastră am învăţat că termenele se depăşesc, în general, am dat drumul în devans cu o lună la procedurile de achiziţii”, a declarat Costel Hanţă, manager proiect, în cadrul Primăriei municipiului Galaţi. Acesta s-a referit şi la un alt aspect care, în general, ţine capul de afiş al ziarelor – încetineala cu care se accesează fonduri europene, prin diverse proiecte.

„Durata de gestionare a acestui proiect a fost de un an şi opt luni, iar lumea se întreabă de ce a mers aşa de greu? Vreau să reamintesc faptul că România s-a integrat în UE la 1 ianuarie 2007, dar şi faptul că fiecare program se negociază cu Comisia Europeană. Trebuie ştiut că România este a doua ţară după Austria care a semnat proiectele de finanţare cu Comisia Europeană”, a explicat Costel Hanţă.

Piste pentru biciclete şi semafoare pentru nevăzători

Revenind la proiectul de modernizare a străzii Basarabiei, lucrările prevăd modernizarea liniilor de tramvai; în plus, reabilitarea va permite şi circulaţia pe trei benzi de mers în porţiunea Piaţa Energiei - Piaţa Aurel Vlaicu şi pe două, în zona Piaţa Aurel Vlaicu - George Coşbuc. Totodată, se vor urmări reabilitarea reţelelor de apă şi canalizare, a celor electrice, de termoficare şi de gaze.

Şi o noutate (de fapt, componentă care a contat foarte mult la punctarea proiectului de către europeni, a precizat Luminiţa Mihailov, director general al Agenţiei de Dezvoltare Regională Sud-Est): pe trotuarele reabilitate vor fi amenajate piste pentru biciclişti, iar locurile destinate traversării străzii de către pietoni vor fi amenajate şi pentru persoanele cu dizabilităţi (de vedere, auz etc)!

Deşi pare futuristă (în contextul în care singura pistă de biciclete din oraş este … un culoar vopsit, de pe Faleza Inferioară), aceasta componentă socială contează foarte mult în momentul în care vorbim de accesarea de fonduri structurale.

Idei să fie, că fonduri, destule!

Cu ocazia lansării proiectului, am mai aflat că din partea Primăriei municipiului Galaţi, pe axa 2 a POR mai există, depuse, la Bucureşti, alte trei proiecte (două privind reabilitarea şcolilor nr. 38 şi „Elena Doamna”, iar unul, a Spitalului de Pediatrie „Sf. Ioan”) care aşteaptă avizarea, în vederea obţinerii de finanţare.

De toate acestea se ocupă Direcţia de Proiecte din cadrul Primăriei, în frunte cu city-managerul Florin Popa, a cărei activitate a fost lăudată atât de primarul Dumitru Nicolae, cât şi de directoarea Luminiţa Mihailov.

De altfel, aceasta  a mai precizat că lansarea proiectului de astăzi poate fi continuată cu alte proiecte ulterioare, prin programul Planul Integrat de Dezvoltare Urbană. Galaţiul este unul din cele 13 municipii din ţară care poate accesa fonduri de până la 18,6 milioane de euro, în cadrul acestui Plan Integrat, a mai spus Luminiţa Mihailov:

„Galaţiul şi Brăila sunt considerate municipii de importanţă naţională, motiv pentru care li s-au alocat fonduri prin Planul Integrat de Dezvoltare Urbană, fără ca aceste oraşe să se lupte pentru aceşti bani, aşa cum este cazul Focşaniului, Buzăului sau Tulcei. Important este, pentru a accesa aceste fonduri, să se urmărească o înfrăţire a obiectivelor urbane, sociale şi economice”

Citit 1384 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.