Paradoxal, Galaţiul se numără printre oraşele româneşti care au investit mult în trotuare şi străzi

Paradoxal, Galaţiul se numără printre oraşele româneşti care au investit mult în trotuare şi străzi
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Chiar dacă nu are un centru istoric, clădirile de patrimoniu sunt lăsate la mâna romilor, iar străzile şi trotuarele crăpate sunt mai mereu prilej de dispută între Primărie şi cetăţeni, Galaţiul e în top la investiţiile făcute în străzi şi trotuare. Informaţia provine dintr-o analiză realizată de furnizorului de pavele, borduri si rigole vibropresate Symmetrica.

Oraşele Iaşi, Cluj-Napoca şi Bucureşti se află pe primele locuri în clasament, iar Galaţiul, Timişoara şi Baia Mare se află pe ultimele poziţii ale topului 10. Nu este foarte clar, însă, cum s-a stabilit această ierahie, având în vedere şi situaţia din teren, care nu recomandă deloc oraşul nostru ca stând foarte bine la capitolul analizat.

Galaţiul are în continuare zeci de străzi pline de gropi, unele de-a dreptul impracticabile, Spre exemplu, strada ce poartă numele primei femei inginer din lume - Eliza Leonida Zamfirescu - este practic un drum prăfuit de ţară, care nu are acces nici măcar la apă curentă. De fapt, sigura stradă care a fost parţial (pe circa 20% din parcursul ei) modernizată este Brăilei, în vreme ce marile bulevarde Coşbuc, Siderugiştilor şi Domnească arată ca nişte câmpuri de luptă.

Referitor la "starea naţiunii", amintitul raport concluzionează că foarte multe străzi şi trotuare din oraşele româneşti sunt de o calitate deplorabilă. "Dacă discutăm de infrastructura rutieră şi pietonală, cele mai multe proiecte urbane sunt axate pe reparaţii şi întreţinere de străzi şi trotuare. Această direcţie este dată, pe de o parte, de starea deplorabilă în care se află infrastructura locală, iar pe de altă parte de posibilitatea de accesare a fondurilor comunitare. Refacerea zonelor istorice, a pieţelor pietonale şi a parcurilor sunt investiţii ce ocupă un volum important în lucrările ce se execută în zonele urbane", menţionează, într-un comunicat, Sebastian Bobu, director executiv al companiei.

Modul în care a alcătuit topul firma respectivă şi după ce criterii, având în vedere că nu este nominalizată nicio sumă, ridică semne de întrebare.

Iată, însă, cam cum se prezintă planul Primăriei Galaţi, potrivit bugetului pe 2013.

Ce îşi propune municipalitatea în 2013

Dacă ne uităm pe bugetul Primăriei Galaţi şi în planul de dezvoltare, municipalitatea vrea să continue în 2013 lucrările de modernizare a nu mai puţin de 16 obiective la secţiunea străzi şi începerea a cel puţin cinci obiective noi. Printre cele care vor fi continuate se numără modernizarea străzilor Unirii, Democraţiei, Plugului, Tineretului, Traian şi a aleilor de acces din Traian Nord, a căilor de acces din Micro 19, Rizer, Anghel Saligny, a aleii Trandafirilor, a străzilor din Valea Oraşului, a celor din cartierul Siret, a drumului de acces la staţia de sortare şi a parcării Drumului de Centură. Obiectivele propuse pentru începere în 2013 sunt reabilitarea Viaductului, modernizarea străzilor din Micro 17, a drumului DN 2B Tirighina - Galaţi, a străzii Pictor Isser şi modernizarea reţelei de apă şi canalizare a străzii Traian, între strada Brăilei şi Metro.

Menţionăm că reabilitarea a patru dintre aşa-zisele obiective noi sunt prinse în hotărâri de Consiliu Local din anii 2011 şi 2012 şi numai proiectul de modernizarea la reţeaua de apa-canal de pe Traian este o hotărâre din 2013. La capitolul străzi, bugetul pe 2013 arată în felul următor: 3,2 milioane de lei sunt alocaţi prin credite interne pentru proiectul european de continuare a modernizării liniilor de tramvai, 30 de milioane de lei sunt alocaţi prin credite interne, 35 de milioane de lei sunt alocaţi prin fonduri structurale, iar de la bugetul local vor veni 19,5 milioane de lei, pentru continuare de lucrări şi realizarea obiectivelor propuse pentru 2013.

Citit 2926 ori Ultima modificare Marți, 02 Iulie 2013 17:31

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.