Ce spun gălăţenii despre STRĂZILE recent modernizate/ Investiţie necesară, dar făcută de MÂNTUIALĂ
Foto: Foto: Arhivă VL

Ce spun gălăţenii despre STRĂZILE recent modernizate/ Investiţie necesară, dar făcută de MÂNTUIALĂ
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Astăzi încheiem campania „Topul celor mai bune şi celor mai rele lucruri întâmplate la Galaţi”, demarată la începutul lunii februarie. În urma votului a 693 de persoane, 22,8 la sută dintre votanţi au considerat modernizarea mai multor artere importante, precum Oţelarilor şi Frunzei, dar şi altele, ca fiind cel mai bun lucru realizat în ultima vreme în Galaţi. Modernizarea străzilor este probabil cel mai vizibil lucru, având în vedere că toţi dintre noi trebuie să le folosim zilnic. Pe de altă parte, analizate în detaliu, vom vedea că nici aceste lucrări n-au fost lipsite de hibe.

Modernizarea străzilor, apă de ploaie

Primăria a închis, în septembrie, anul trecut, în mod oficial, proiectul de modernizare a Bulevardului Oţelarilor, străzilor Stadionului, Frunzei şi Gheorghe Asachi. Potrivit datelor furnizate atunci de către Primărie, proiectul de 50.860.554 de lei a adus peste trei kilometri de linii tramvai moderne, 65.507 metri pătraţi de străzi noi, 12 kilometri de piste pentru biciclişti şi 40 de rampe pentru persoanele cu handicap locomotor. Tot anul trecut a fost asfaltată şi Brăilei, pe care maşinile ar fi trebuit să meargă brici. Municipalitatea promitea o stradă Brăilei care să se ridice la nivelul calitativ al unei autostrăzi, asfaltul folosit la modernizarea ei având în compoziţie polimeri şi pudră de cauciuc.

Toate bune şi frumoase, în teorie. Numai că, în practică, la orice plimbare pe oricare dintre străzile numite mai sus, oricine poate observa că lucrurile nu sunt atât de perfecte precum sunau iniţial.

Pe strada Brăilei polimerii şi pudra de cauciuc au cedat la câteva luni, când pe asfaltul proaspăt turnat au apărut valuri, obligând municipalitatea să prevaleze probe din carosabilul nou-nouţ, pentru a vedea motivele apariţiei umflăturilor. Săptămâna trecută altă lucrare, de această dată aparţinând Apă Canal, a mai furat puţin din asfalt, din cauza unei avarii, asta fiind, poate, încă o dovadă că, în continuare, lucrările nu se fac în mod unitar. Iar dacă asfaltăm, pentru ca apoi să spargem din cauza conductelor vechi sau a unor lucrări prost făcute, nu am făcut nimic. Aşa se face că asfaltul de pe Brăilei este plin acum de petice, la mai puţin de un an de la finalizarea lucrărilor. În plus, dacă, de bine, de rău, carosabilul a fost reabilitat, starea în care se află trotuarele de pe cea mai importantă arteră din Galaţi arătă că treaba nu a fost făcută decât pe jumătate. Acestea sunt pline de gropi, de spărturi şi crăpături, iar în unele zone asfaltul este de-a dreptul măcinat. Şi uite aşa, în timp ce asfaltul din carosabil se deterioreaza văzând cu ochii, modernizarea trotuarelor de pe Brăilei nici măcar nu a început. În ritmul acesta, până când municipalitatea se va apuca să refacă trotuarul, va trebui refăcut şi carosabilul...

În ceea ce priveşte cei 12 kilometri de piste pentru biciclişti, acestea au fost făcute numai de ochii lumii. Pistele amenajate pe trotuar, dacă nu ocupă tot trotuarul în unele zone, acestea dau, la propriu, în stâlp, ori sunt ocupate de maşinile parcate pe trotuar. Pe Frunzei, dacă ar fi să ne luăm după pista trasată, ar trebui ca oamenii să leviteze, astfel încât să nu calce aria destinată bicicliştilor. Este clar că proiectul a fost gândit prost, pentru că, oricum ar fi, nu ajută pe nimeni. Totul nu este decât de formă, dar Primăria "şi-a făcut treaba" şi se laudă cu realizarea a 12 kilometri de pistă.

Pe Oţelarilor şoferii circulă bine, nimic de zis, însă pe asfaltul neted şoferii nu au nicio piedică în a apăsa pe acceleraţie. Din una dintre cele mai bune străzi din Galaţi, Oţelarilor s-a transformat în magnet pentru accidente. Şoferii intră în pietoni ca în popice, în absenţa unor limitatoare de viteză. Chiar dacă municipalitatea promitea, în toamna anului trecut, că până de Crăciun acestea vor fi realizate, a trecut Crăciunul, a venit vara, iar acestea tot nu au apărut. Unde mai pui că trecerile de pietoni desenate pe Oţelarilor dau în spaţiul verde, nicidecum pe trotuar.

Amânare peste amânare

Finalizarea lucrărilor pe strada Basarabiei este amânată la nesfârşit, pe porţiunea dintre intersecţia cu strada Anul Revoluţiei 1848 şi intersecţia cu bulevardul George Coşbuc. Lucrarea trebuia finalizată până în primăvară, în schimb nu poate fi gata nici în această vară. Şina de tramvai pe tronsonul cuprins între bulevardul Coşbuc şi strada Poşta Veche nu mai poate fi folosită, chiar dacă, în teorie, aceasta are doar 13 ani. Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice (ANRMAP) a respins caietul de sarcini pentru achiziţia de şină de tramvai pentru bucăţica din Basarabiei de două ori, semn că ori cineva nu îşi face bine treaba, ori ANRMAP are ceva cu Primăria.

Cotidianul nostru a anunţat, pornind de la informaţiile furnizate de către Primărie, că mai multe zone ale oraşului vor fi transformate în şantiere lunile acestea, intrând în modernizare sau pur şi simplu urmează a fi finalizate lucrările pe anumite străzi, respectiv pe Ana Ipătescu, în Micro 17, Caşin, Caraiman, Prunari, Nămoloasa, Braşov şi Predeal, pe Traian (între Metro şi Tecuci), pe Rizer, dar şi pe Cetăţeanul Ioan. Rămâne doar să vedem şi modul în care vor fi realizate aceste lucrări. Poate de această dată lucrările vor fi făcute cum trebuie până la capăt.

 

Citeşte şi: PARADOXUL anului 2013/ Primăria Galaţi a avut BANI de INVESTIŢII, dar NU i-a cheltuit

Citit 2970 ori Ultima modificare Joi, 05 Iunie 2014 09:41

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.