REPORTAJ în Micro 14, un cartier gălățean peticit de autorităţi
Foto: ”Viața liberă”, Alina Şerban

REPORTAJ în Micro 14, un cartier gălățean peticit de autorităţi
Evaluaţi acest articol
(8 voturi)

Primul lucru pe care-l vezi atunci când vii pentru prima dată în cartierul Micro 14 sunt şinele de tramvai uzate şi refugiul din staţiile aferente acestora, care sunt atât de degradate încât oamenii au ajuns să stea mai mult pe şosea pentru a aştepta mijlocul de transport în comun.

Peste drum, în staţia de autobuz, situaţia pare trasă la indigo: asfalt plin de găuri, lipsa refugiului şi la fel de multă indiferenţă din partea autorităţilor.

Din păcate, însă, acestea sunt doar câteva dintre problemele cu care se confruntă locuitorii din Micro 14. În afară de asfaltarea câtorva străzi şi de amenajarea unei parcări mai spaţioase, autorităţile locale nu au făcut nimic pentru a schimba faţa cartierului, şi-aşa îmbătrânit de vreme.

A.P., în vârstă de 65 de ani, ne-a spus că şi-ar dori foarte mult ca intersecţia străzilor Tecuci şi 1 Decembrie să fie reamenajată, deoarece se află într-o stare avansată de degradare. Pe lângă asta, aceeaşi persoană a ţinut să precizeze că, deşi s-au dărâmat multe chioşcuri din zonă, tocmai pentru a aerisi cartierul, tot au mai rămas câteva, chiar în intersecţie. De pildă, unul dintre chioşcuri e amplasat pe trotuar, chiar lângă o trecere de pietoni, astfel că îi încurcă foarte tare atât pe şoferi, cât şi pe pietoni. "Uitaţi, magazinul ăsta nu are ce căuta aici, încurcă vizibilitatea şi e şi inestetic."

O altă plângere a celor din zonă e că iluminatul stradal lasă de dorit şi că s-au săturat să le fie frică să iasă din casă după ora 20,00.

Poate una dintre cele mai mari nemulţumiri a gălăţenilor din Micro 14 e cea legată de multitudinea de garaje din jurul blocurilor. Oamenii se plâng că proprietarii boxelor fac gălăgie, organizează grătare şi îşi spală maşinile pe aleile dintre blocuri. Aceştia şi-ar dori că garajele să fie, dacă nu dărâmate, măcar mutate mai departe de zonele de locuit, pentru a nu mai deranja.

M.M, în vârstă de 62 de ani, venită la întâlnirea cu cititorii, a dorit să puncteze că autorităţile ar trebui să pună mai mult accent pe curăţenia din cartier şi că şi-ar dori că bătătoarele de covoare, existente până acum ceva timp în faţa blocurilor, să fie montate iar.

Micro 14 e un cartier care, din păcate, bate pasul pe loc şi pentru care încă nu există soluţii sau planuri de reabilitare. Autorităţile nu fac altceva decât să peticească problemele existente, în speranţa că nimeni nu le va mai aduce în discuţie.

Garajele, o problemă de amploare în tot oraşul

Problema garajelor a încetat de mult să mai fie una izolată, doar în anumite cartiere din oraş. Ea a luat o atât de mare amploare încât, în orice zonă am merge să vorbim cu oamenii, auzim aceleaşi plângeri şi aceleaşi dorinţe. Gălăţenii sunt sătui de bateriile de garaje care sufocă cartierele şi speră că autorităţile vor lua seama de nemulţumirea lor, chiar dacă, până acum, nu prea s-a întâmplat.

În Micro 14, de pildă, locuitorii din zonă sunt foarte iritaţi de numărul mare de garaje dintre blocuri şi spun că proprietarii lor nu numai că fac gălăgie, dar organizează grătare şi îşi spală maşinile fără să le pese de cei din jur. Mulţi dintre cei ce deţin astfel de baterii nu le folosesc pentru a-şi adăposti autotorismele, ci pe post de spaţii de depozitare.

Câţiva gălăţeni din Micro 14 chiar au făcut sesizări către primărie, cerând ca garajele să fie măcar mutate, dacă nu demolate. Din păcate, reclamaţia lor a rămas fără răspuns.

Cu toate astea, Primăria Galaţi a declarat în trecut că doar garajele care nu dispun de autorizaţie vor putea fi dărmate în viitor. De celelalte nu se va atinge. Rămâne totuşi de văzut cât timp va mai rămâne situaţia aşa şi dacă se va schimba ceva măcar la anul.

Prea puţine locuri de parcare

Locurile de parcare puţine sunt deja la ordinea zilei în Galaţi. Chiar dacă autorităţile au făcut eforturi pentru a amenaja parcări, asta nu a rezolvat problema. În Micro 14, cartierul vizitat de noi joia trecută, locuitorii sunt nemulţumiţi de lipsa locurilor de parcare, chiar dacă a fost amenajată o parcare în acest sens. Oamenii spun că, printre blocuri şi pe aleeile înguste, autotorismele sunt încă înghesuite, îngreunând accesul în zonă.

Cum dărâmi un chioşc, apare altul

Problema chioşcurilor e una foarte veche, care a fost parţial rezolvată în unele zone din oraş. Cu toate astea, mai există totuşi cartiere unde aceste construcţii au răsărit iar. Autorităţile par să ignore această situaţie, permiţându-le acestor magazine să existe. În Micro 14, de pildă, la intersecţia străzilor Tecuci şi 1 Decembrie, există câteva astfel de chioşcuri, chiar dacă, la doar câţiva metri mai încolo, a fost deschis un supermarket.

Fără refugiu în staţia de autobuz

La întâlnirea cu cititorii de joia trecută, aceştia şi-au exprimat nemulţumirea faţă de lipsa refugiului din staţia de autobuz din zona Maşniţă. Situaţia se prezintă aşa de ani de zile, însă, de curând, autorităţile au dat de înţeles că sunt în căutarea unor soluţii. Primăria Galaţi a anunţat că a deschis o licitaţie pentru achiziţia şi montajul unui număr de maximum 128 şi minimum 60 de adăposturi pentru călători, în staţiile de transport în comun.

Staţia de tramvai, în stare avansată de degradare

De departe, cea mai arzătoare problemă a celor din Micro 14 este starea refugiului pentru tramvai. Asfaltul s-a erodat atât de mult, încât oamenii stau acum doar pe o fâşie subţire şi neîncăpătoare. Pe lângă asta, refugiul prezintă un real pericol pentru oricine doreşte să aştepte tramvaiul acolo, neexistând niciun fel de bare de protecţie care să-l separe de şosea. Locuitorii din zonă, care sunt nevoiţi să treacă zilnic pe acolo, spun că încă speră ca autorităţile să modernizeze locul.

Băltoace, gropi şi mult praf. Uliţă ca la ţară, în plin oraş

E greu de crezut că într-un oraş din anul 2017 mai există străzi care ar putea cu uşurinţă să convingă pe oricine că, de fapt, locuieşte într-un sat. Pline de praf şi gropi, ele zac aşa de ani de zile, autorităţile nedând semne că au de gând să facă ceva. Oamenii din zonă au făcut sesizări peste sesizări, însă nu a venit nimeni măcar să vadă despre ce e vorba, chiar dacă situaţia e cât se poate de rea.

Cel mai rău e atunci când plouă, străzile umplându-se de băltoace sau de noroi, lucru care le face greu acesibile, mai ales în cazul unei urgenţe. Câţiva locuitori din zonă ne-au spus că nu o dată s-a întâmplat ca o maşină să rămână împotmolită. Ori, dacă nu, atunci sigur suferă vreo stricăciune din cauza gropilor mari care s-au căscat în pământ.

Situaţii similare am găsit şi în alte cartiere, unde, la o primă vedere, ai fi spus că autorităţile au reuşit să toarne asfalt şi să-şi facă treaba, însă, de îndată ce intrai pe diferitele străzi din cartier, vedeai că situaţia nu e tocmai roz.

Pe două străzi din Micro 14, însă, pe lângă situaţia deplorabilă în care se află arterele, acestea nu dispun nici de un sistem de canalizare, astfel că cei ce locuiesc acolo sunt nevoiţi să folosească fose septice şi să suporte apa care bălteşte uneori zile întregi. Nici gunoaiele nu lipsesc din peisaj. Oamenii veniţi la întâlnirea cu cititorii de joia trecută ne-au spus că nu există dimineaţă în care să nu vadă gunoaie pe străzi. Containerele amplasate în zonă se dovedesc a fi neîncăpătoare şi deseori gunaoiele ajung în drum, de unde nimeni nu le strânge.

Oamenii speră totuşi că autorităţile vor lua totuşi măsuri pentru a repara drumurile, pentru că, spun ei, fiind plătitori de taxe şi impozite, au tot dreptul să beneficieze de străzi curate şi asfaltate aşa cum ar trebui.

Din păcate, la momentul actual, există multe străzi în Galaţi care seamănă mai degrabă cu nişte uliţe şi care sunt ignorate de autorităţi, pentru care astfel de probleme nu există.

Trotuare şi drumuri petiticite

La întâlnirea cu cititorii de joia trecută, ne-a fost semnalată o problemă care pare să persiste de mult timp în Micro 14. M.M., de 62 de ani, ne-a spus că multe dintre drumurile din cartier sunt fie pline de gropi, fie peticite şi că, în ciuda sesizărilor făcute, nimeni nu a venit să le repare. De asemenea, nici trotuarele nu se află într-o stare mai bună, acestea nemaifiind asfaltate corespunzător.

Supărarea oamenilor e determinată de faptul că situaţia persistă chiar şi pe aleeile mai mici şi că în faţa anumitor blocuri asfaltul e plin de gropi, astfel că oricine se poate accidenta, mai ales că nici iluminatul public nu excelează, de cele mai multe ori fiind întuneric printre blocuri.

Un domn ne-a arătat că, în ceea ce priveşte trotuarele, aproape toate se află în aceeaşi stare şi că poţi număra pe degete străzile şi locurile unde autorităţile chiar au făcut ceva.

Totuşi, gălăţenii din Micro 14 continuă să spere că şi cartierul lor va fi modernizat şi că se vor putea bucura de străzi şi trotuare reparate, aşa cum se întâmplă în alte zone din oraş. Până atunci, aceştia au spus că vor mai face o sesizare, în speranţa că va veni cineva să constate stricăciunile şi gropile din asfalt.

Joi, venim la Parfumul Teilor

"Viaţa liberă" continuă raidurile în cartierele Galaţiului, pentru a afla direct de la cititori care sunt principalele probleme cu care se confruntă, în zona în care locuiesc. Astfel, joi, 19 octombrie, între orele 9,00 şi 9,30, vă aşteptăm la chioşcul nostru de la Parfumul Teilor, pentru a ne spune ce nemulţumiri aveţi legat de cartierul dumneavoastră, dar şi ce pot face autorităţile locale pentru a remedia problemele.

În caz că nu puteţi ajunge la întâlnirea cu cititorii

În cazul în care nu reuşiţi să ajungeţi la întâlnirea săptămânală din cartierele gălăţene, pentru a ne spune, faţă în faţă, problemele cu care vă confruntaţi în zona în care locuiţi, "Viaţa liberă" vă pune la dispoziţie o adresă de e-mail la care puteţi face sesizări. Astfel, este suficient să scrieţi sesizarea dumneavoastră pe adresa Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea., de unde va fi preluată spre publicare. Vă mulţumim!

Citit 5765 ori Ultima modificare Duminică, 15 Octombrie 2017 17:39

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.