GALERIE FOTO / Mafia hoţilor de fier distruge sistemele de irigaţii. Satul în care se fură tot, sub ochii autorităţilor
Foto: Foto: Vasile Caburgan

GALERIE FOTO / Mafia hoţilor de fier distruge sistemele de irigaţii. Satul în care se fură tot, sub ochii autorităţilor
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Kilometri de conducte de irigaţii se fură zi şi noapte la Scânteieşti * Localnicii îi cunosc pe hoţi, dar le e teamă să-i dea în vileag * Directorul Îmbunătăţirilor Funciare, Petru Bărceanu, spune că fierul se vinde la Fârţăneşti şi susţine că astăzi va depune plângere la Poliţie * În vreme ce Ministerul Agriculturii calculează cât costă să repare sistemul de irigaţii, gălăţenii fură şi puţinul rămas de dinainte de 1989


Hoţii de fier vechi din Scânteieşti şi Fântânele tocmesc oamenii sărmani din comună şi îi pun la muncă zi şi noapte, ca să scoată ţevile de irigaţii din pământ, să le taie şi să le ducă la vânzare. Sub pământul comunei se ascund sute de tone de ţevi de fier, aşa că hoţii au de treabă! Peste câmpurile cultivate cu grâu sau peste pârloage, rămân şanţuri kilometrice de până la un metru şi jumătate adâncime, din care hoţii şi armatele lor de sclavi înarmaţi cu lopeţi au scos ţevi groase şi grele din fier. Peisajul arată ca după război sau ca într-un film science-fiction, în care nişte cârtiţe gigantice ar fi săpat pe sub câmpurile oamenilor. Localnicii de bine se tem de hoţii de fier şi spun că nu vor să fie văzuţi cu noi, în vreme ce luăm urma afacerilor ilegale. Deşi ştiu cine sapă şi ce muncitori sunt plătiţi pentru asta, localnicii nu vor să rostească nici un nume, fiindcă se tem pentru siguranţa lor şi a familiilor.
Şi iată cum, în vreme ce Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale (MADR) învârte vorbe mari şi goale despre cum s-ar putea reabilita complet sistemul românesc de irigaţii cu vreun miliard de euro, gălăţenii puşi pe înavuţire necinstită jefuiesc fără griji tot ce a mai rămas din reţeaua construită înainte de 1989. Şi o fac pe bani buni, adică măcar vreo câteva mii de lei, zilnic.
Directorul-executiv al Agenţiei Naţionale pentru Îmbunătăţiri Funciare (ANIF) Galaţi, ing. Pentru Bărceanu spune că tot fierul se vinde la un centru din Fârţăneşti şi că instituţia pe care o conduce face eforturi să-i prindă pe hoţi.

Ţevi de irigaţii tăiate şi vândute

Primăria Scânteieşti a tras drum de asfalt până departe, în câmp, în satul component Fântânele, aşa că nu ne-a fost deloc greu să ajungem la câmpurile însămânţate, din toamnă, cu grâu. Armata de oameni cu lopeţi tocmită de hoţii de fier a scos ţevile, metru cu metru şi a lăsat şanţuri adânci. Călăuzele noastre ne spun că oamenii pe terenurile cărora se sapă au greutăţi să repare pagubele, dar totuşi nu depun plângere.
„Vă daţi seama că grâul nu se va mai face pe unde au săpat bandiţii ăştia. În plus, după ce au scos ţeava, nu mai astupă şanţul, iar omul trebuie să aducă pe banii lui un buldoexcavator care să astupe găurile, distrugând însă şi alte suprafeţe de culturi în drum!”, ne spune unul dintre localnicii care ar vrea să vadă comuna liberă de mafia fierului vechi.
Mai rău este că oamenii temuţi în comună fură şi ziua, şi noaptea, lucrează uneori continuu la dezgropat, tăiat şi transportat ţevi, dar nici autorităţile locale, nici poliţiştii nu i-au oprit până acum. Iar lăcomia hoţilor nu cunoaşte limite. Din Staţia de Punere sub Presiune (SPP) Nr. 9 de la Fântânele - care nu a fost predată către nicio Organizaţia a Utilizatorilor de Apă pentru Irigaţii (OUAI) şi este încă în administraţia Agenţiei Naţionale pentru Îmbunătăţiri Funciare (ANIF) - n-a mai rămas aproape nimic. Deşi, cu ceva muncă, s-ar mai găsi şi pe aici de furat.
Pe alocuri s-a săpat până aproape de marginea şoselelor, aşa că nicio autoritate locală şi nici un poliţist nu poate spune că n-a ştiut de faptul că se fură, pe rupte, conducte de irigaţii. Ştie toată lumea din zonă, dar nimeni nu face nimic.

Muncă "de ocnă" la răscolit câmpurile

Mai mulţi localnici ne-au spus, tot la adăpostul anonimatului, că şefii reţelelor de exploatare a fierului vechi - care scot adesea vreo mie de euro pe zi - îşi adună muncitorii de cu seară şi îi duc pe câmp, cu maşinile, unde îi pun la săpat, până spre dimineaţă. Localnicii de bine îi cunosc, le ştiu maşinile, dar n-au curaj să vorbească.
Lopeţile „minerilor” de fier vechi răscolesc şi până la un metru şi jumătate în măruntaiele pământului - pe teren drept sau pe dealurile cu pante adesea abrupte - până când dau de ţeava de fier, cu diametru de vreo jumătate de metru şi cu pereţi groşi de cam un centimetru. Doar câţiva metri din aceste conducte cântăresc o tonă, aşa că - şi dacă ar vinde cu doar 80 de bani kilogramul de fier vechi - şefii reţelelor tot ar scoate o avere în fiecare zi. Mai ales dacă ţinem seama de faptul că săpăturile au început prin vară, iar până la acest moment s-au săpat kilometri şi kilometri de şanturi.
„Uitaţi-vă cât de adânci sunt şanţurile şi cât de mult sapă într-o noapte. Ţevile sunt dezgropate până dimineaţă şi tăiate, cu autogenul, în cursul zilei următoare. La scurt timp după aceea, kilometri întregi de ţeavă dispar ca şi cum n-ar fi fost vreodată, luând calea centrelor de fier vechi. Îi vezi cum pleacă, pe seara, cu maşinile hoţilor de fier vechi. Se întorc spre dimineaţă, beau ceva la cârciumă şi se duc să se culce. După care o iau de la capăt, în seara următoare”, ne spune unul dintre localnicii care ne-au dus pe câmpurile răscolite al satului Fântânele.

„Problema există, dar nimeni nu o vede”

Primarul din Scânteieşti, Ghiorghe Bute, spune că situaţia nu-i este străină şi că a auzit că oamenii se tem să depună plângeri. „Este o problemă care există, dar pe care nimeni nu o vede. Asta e realitatea. De ce se întâmplă aşa şi de ce nimeni nu îi prinde pe oamenii ăştia care sapă, n-aş putea să spun. Ştiu sigur că nu s-a întâmplat numai la noi, ci şi în comunele din jur. La Folteşti, spre exemplu. Primăria nu poate interveni în astfel de probleme, mai ales dacă nu vin asociaţiile de producători să ne sesizeze. Ştiu că au fost mai mulţi proprietari de terenuri nemulţumiţi de faptul că şi-au găsi bucăţile de pământ răscolit şi culturile distruse, dar chiar n-aş putea să spun dacă au depus şi plângere scrisă la Poliţie sau nu”, a precizat primarul comunei Scânteieşti, Ghiorghe Bute.

„Încercăm să-i prindem!”

Directorul filialei gălăţene a Agenţiei Naţionale pentru Îmbunătăţiri Funciare (ANIF), ing. Petru Bărceanu, spune că, după o săptămână în care s-a lucrat la prinderea hoţilor, astăzi instituţia va depune plângere oficială la Poliţie. „Noi am descoperit această situaţie în cursul săptămânii trecute şi am făcut deja evaluări cu privire la prejudiciu. În această dimineaţă, plângerea cu toate datele aferente va fi depusă la Poliţie. Am identificat chiar şi o bucată de ţeavă dezvelită dar încă netăiată, unde am încercat să-i surprindem pe hoţi. Dar n-au mai venit să o scoată în weekend. Probabil că au mirosit ceva. SPP 9 şi SPP 10 din zonă sunt în administrarea noastră şi încercăm să rezolvăm aceste probleme, pentru că sunt deja prea mulţi oameni care se ocupă cu distrugerea sistemului”, a precizat Petru Bărceanu.
Vom ţine aproape şi vom vedea dacă măcar acum li se va înfunda hoţilor care jefuiesc în voie de luni de zile.



 

Citit 7974 ori Ultima modificare Luni, 11 Martie 2013 17:47

41 comentarii

  • postat de tot eu ala de atunci . . .
    Joi, 04 Aprilie 2013 14:06
    ma stroila zamfir e argat ??? da u ce ejti ma gunoiu societatii ejti sageata ai lingau lu barceanu ma . . . daca ai fi luat examenu ai mmai fi avut 1800 de accesari si 30 de comentarii :)) mie scarba de tine oletan imputit ce esti :Pnu mai postat atat ca ti se apleca angajatii anif mai vechi stiu cine ejti :)) cu betiile care le faceai pe la 4.1 pastrama gainile si pestele acre il aduceai acasa !!! si cu vorba aia a ta LA DRACULUI . . . .rusine sarutal in . . .pe barceanu ca daca erai bun te aducea inapoi la anif ca vad ca suferi de cand nu mai ejti la intreprindere si sper sa mai posteze mai multi de la anif sa vada lumea cine esti . . . .
    0
    0
    Raportează
  • postat de angajat in dizgratie la ANIF
    Miercuri, 20 Martie 2013 11:11
    Citesc in sfarsit un adevar scris din pixul Domnului MIHAI STROILA ca acea PERSONALITATE ** a driguit activitatea de IF in cea mai fasta perioada a acestei activitati din *90 pana astazi ** dar nu zice cine este persoana.
    El este ing. ION NASTEA fost DIRECTOR GENERAL LA ANIF in perioada 2005-2007 cand Ministrul la Agricultura a fost domnul GHE. FLUTUR cand intradevar ANIF a mers ff bine la fel si irigatiile.
    Stiti ce partid i-a propus si sustinut demersurile : P D L .
    Astazi asistam cum BARCEANU DIRECTORUL ANIF GALATI si GHEORGHE SAGHIAN PRESEDINTELE COM DE AGRICULTURA DIN SENAT ingroapa acest sector vital pentru tarani si fermieri.
    Toata lumea agriculturii si-au dat seama ca NASTEA ION SI GHE> FLUTUR au fost personalitati si caractere care s-au inteles si au colucrat f f bine si lumea nu i-a uitat
    0
    0
    Raportează
  • postat de Geta
    Luni, 18 Martie 2013 13:24
    Raspuns pt. Chivu . Aaaaa, Zamfir a fost un director nemaipomenit , a lasat totul la cheie , pe timpul dumnealui nu s-a furat nici un capat de ata . Cum poti sa-l pupi cu asa drag , cand acest om pe toata durata directoratului ,peste trei sferturi din cele 8 ore de lucru erau dedicate campaniei electorale impreuna cu unul Oprea(pensionar militar) de la personal . Acest Oprea a ramas si acum tot la personal , alte persoane cu studii de specialitate au fost disponibilizate , asta e dreptatea care s-a facut la ANIF. Zamfir , marele specialist nu a facut nimic , cum nu face nici acest Barceanu nespecialist . Numai interesul poarta fesul . O mana de oameni cu rutina duce cat poate ANIF-ul , cu specificatia ca nu toti sunt de calitate , sunt si destui lingai. Indiferent cine ar conduce , cum pana acum s-a mers numai pe distrugere , tot asa se va continua .
    0
    0
    Raportează
  • postat de I.C.dc
    Duminică, 17 Martie 2013 18:56
    Nu este dificil sa teagem concluzia ca subiectul legat de irigatii ,de imbunatatiri funciare si despre ANIF este de mare interes si nu este greu sa observi ca exista o disputa : Zamfir Aurel fost director ANIF contestat si demis de PSD, ing Mihai Stroila cunoscut specialist de imb. funciare, demis de Zamfir din motive politice cu comentarii si articole de specialitate apreciate pentru profesionalism de unii si contestate ca jignitoare de altii si Petru Barceanu director nou al ANIF Galati catalogat ca nepregatit profesional, lipsit de elementele minimale necesare acestei functii, etichetat ca .
    Adevarul este pe undeva pe la mijloc, irigatiile sunt la pamant si ar trebuii ca Viata Libera sa faca lumina fata de aceasta problema.
    Ce este si cu ce trebuie sa sa ocupe ANIF, un interviu cu acestea trei si cu altii nu ar strica.Aviz DL.KOLBAY.
    De o saptamana art. se citeste in fiecare zi,subiectulintereseaza.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Chivu de la irigatii
    Duminică, 17 Martie 2013 15:46
    Directorul executiv de la Agentia de if Galati Petru Barceanu (fara Ing.) este total aerian ca ANIF nu trebuie sa prinda hotii de instalatii, instalatile de irigatii trebuie sa fiie pazite si intrE tinute permanent ca primeste bani de la stat pentru treaba aceasta. Fostul Director Zamfir Aurel specialist adevarat de If i-a lasat totul la cheie in stare de functionare si bine conservate si el le distruge pe toate cum a distrus Soc Albina si Statiile de la Baltatu Sp Nr 15 si 14 si mai grav Statia de la Lozova pe care a devalizat-o si a vandut-o la fier vechi, urmeaza canalele si conductele mari din Sifoane au inceput la Smardan si la Schela, apoi tot sistemul din C. Covurlui unde este Director si Administrator + Director executiv la ANIF.Cum de este posibil !!!!!!!!!!!!!! si ????????

    In acest ritm dispare totul din sistemul de irigatii din Galati si nimeni nu se sesizeaza !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Asa este cand institutiile staului sunt conduse de INCAPABILI pusi politic de USL( PSD )
    0
    0
    Raportează
  • postat de cetateanul turmentat
    Sâmbătă, 16 Martie 2013 20:53
    BARCEANU nu este sef la SCHELA ce cauta el la FANTANELE cine ma lamureste. Ce este ANIF cu ce se ocupa Si cine este director acolo ca el este sef la SCHELA
    0
    0
    Raportează
  • postat de OCHI VIGILENT DIN FANTANELE
    Sâmbătă, 16 Martie 2013 20:42
    OAMENI BUNI OAMENI CA GH BUTE ,PRIMAR LA SCANTEIESTI SI PETRE BARCEANU HAT SI DE RASUL CURCILOR.NU_SI CUNOSTEAU OBIECTIVELE STATI SAU TEVI NU-SI CUNOSTEAU NICI RASPUNDERILE.
    NORMAL POLITIA TREBUIAU SA LE DEA O AMENDA USTURATOARE SI PRIMARULUI SI LUI BARCEANU PERSONAL PT LIPSA DE INTERES FETA DE BUNURILE STATULUI.
    CEI DE LA ANIF HABAR NU AVEAU CA SE FURA DIN CURTEA LOR DE 2-3 SAPTAMANI CU CAMIOANELE. SE FURA SI ASTAZI O SA-I FURE SI PE EI CU BIROURI CU TOT.
    0
    0
    Raportează
  • postat de fosta anifista
    Sâmbătă, 16 Martie 2013 13:15
    Pe fondul acestor dezastre cu care se infrunta imbunatatirile funciare si irigatiile foarte bine faceti Mihai Stroila de va mai aduceti aminte de primul Director al ANIF Bucuresti, NASTEA Ion care in numai 2-3 ani a facut lucrure importante pentru acest sector la reorganizat din temelie si a dat incredere tuturor salariatilor si mai ales inginerilor de if prin salarizari si dotari. A vazut lichelele de departe si le-a dat afara imediat pe ingamfatul Dogaru, Pe alcolicul Lefter si pe Ioan D V. Perioada a fost scurta si s-a ajuns unde s-a ajuns. Nu ne mai revenim.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Prieten(a)-Coleg(a),ma feresc de dandanae
    Vineri, 15 Martie 2013 14:35
    Mihai , dragul meu , pe sosotite in sediu la ANIF se vorbeste numai de tine ,majoritatea te compatimesc, iar ti-au facut o mare Nedreptate(nu Petrovici si cu Sterian sunt de vina). Insfarsit cred ca te-ai lamurit si tu cine este P.BARCEANU un HOT si cum sa isi tradeze el hotii de langa el.HOT la HOT trage. Se vorbeste si lumea te condamna ca asa meriti ca tu crezi ca un prost in el.

    In articol titlu este MAFIA HOTILOR DE FIER DISTRUGR SISTEMUL DE IRIGATII nu eu spun ca MAFIA HOTILOR DIN ANIF CONDUS DE CARUTASUL PETRU BARCEANU DISTRUGE SISTEMUL DE IRIGATI si trebuie sa scri si tu si Viata Libera despre aceste fapte

    Mi-a placut cum ai scris de Dl. Nastea caci cu toti ne-am dat seama ca despre el ai scris. Asa conducator mai RAR. Cina sa se mai ocupe acum de noi BARCEANU TAU.

    Curaj si putere TIE si sotiei tale VIORICA voi nu meritati asa tratamente dar tu iti mareti soarta cu politica ta cu PSD.
    0
    0
    Raportează
  • postat de fost coleg anif
    Vineri, 15 Martie 2013 01:23
    Inginere Stroila ca specialist in if ne esti, ti-ai venit in fire vorbesti si tu frumos despre un adevarat specialist,stim noi cine.Ai avut si tu o zvacnire cu el, ce sa zic !!!!!!!!!!!!!!
    Azi ai luat-o in barba de la PETRU BARCEANU ai reusit sa-l scoti si pe el din mintea lui bleaga.Nu ti-au fost de ajuns linsaturile si pupaturile in Kur.laudele si odele pe care i le faci.doar ,doar te o primi si pe tine finnapoi fara concurs.Vrei COMISIE noua.Puneti pofta in cui baiete si pune burta pe carte!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!AUREL ZAMFIR a stiut el cu ce poama are de a face si usor,usor si PETRU BARCEANU cu toate ca nu-l prea i-l duce capul.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Mihai STROILA
    Joi, 14 Martie 2013 21:19
    La cele aproape 1800 de accesari si 30 de comentarii se merita inca o adaugire.

    In urma cu ceva minute m-a sunat o PERSONALITATE, o SOMITATE nationala ,si nu numai, in IMBUNATATIRI FUNCIARE.Personalitate pentru care am o deosebita consideratie si apreciere, respect si stima nemarginita.Personalitate ,SPECIALIST de inalt calibru in IMBUNATATIRI FUNCIARE ce si-a facut loc prin munca , devotament pentru profesia sa si pentru realizarile deosebite in domeniu sau de activitate, si-a facut loc IN ANALELE ,, OAMENI DE SEAMA AI STIINTEI AGRICOLE ROMANESTI ''.
    Mi-a spus printre multe altele ca apreciaza si felicita ziarul ,, VIATA LIBERA '' din Galati pentru campania privind ,,STAREA AMENAJARILOR DE IMBUNATATIRI FUNCIARE ' ' si ca ,de asemenea , da apreciere si ca sunt de mare importanta comentariile pe care le-am facut, cu trimitere la ,, excesul de apa ' ' , ,, alunecarile de la Brates ' ' si la cel in nota cu pozele de mai sus legat de ,,furturile si distrugerile din sistemele de IRIGATII ' '. Despre ,,detractori ' ', a spus sec : ,,vor pierii inconstienti prin faptele lor ' ' si apoi ,, atentie ! astea vor da mereu cu pietre coltoase in dumneata ' '..
    Personalitatea este cel ce in urma cu cativa ani a pus STOP declinului sectorului de IMBUNATATIRI FUNCIARE, l-a propulsat apoi acolo unde ii este locul, in randul sectoarelor de activitate cu mare importanta pentru agricultura romaneasca. L-a restructurat din temelie structural, organizatoric si administrativ, dar si uman. Dand importanta , personalitate si aprecierea cuvenita SPECIALISTULUI de IMBUNATATIRI FUNCIARE material si profesional. Ducand la o normalitate benefica colaborarea cu Politia, cu CL si primarii structurilor administrative, cu fermierii si agricultorii.
    A diriguit activivitatea de IMBUNATATIRI FUNCIARE in ce mai fasta perioada a acestei activitati din ' 90 pana astazi.
    Si a mai spus domnia sa ca I N G I N E R U L de I M B U N A T A T I R I F U N C I A R E ,de anul viitor, va disparea din Nomenclatorul Specialistilor, fara CODIFICARE europeana. Si ca o statistica pe activitati profesionale spune ca astazi 1980 de ingineri de IF si electrotehnici sunt in somaj scosi din plata, din care 455 sunt familisti (sot- sotie ) si 42 intreaga familie( sot- sotie -1 si 2 copii).Iar astazi la ANIF , din 780 personal TESA doar 8o mai sunt ingineri specialisti de IMBUNATATIRI FUNCIARE.
    Mentionez ca la inceputul cunoasterii noastre aveam mari divergente politice dar si profesionale.Cu timpul divergentele politice s-au mentinut antagonice pe cand cele profesionale ne-a apropiat foarte mult bazate pe sentimente de apreciere si respect reciproc.
    Asta este situatia IMBUNATATIRILOR FUNCIARE.Acestea sunt explicatiile a tot ce citim si vedem despre aceasta activitate in ,, VIATA LIBERA ' '.Activitatea aceasta, pentru care eu si multi altii ne-am pregatit pentru ingineria sa este bolnava. Diagnosticele ingrijoreaza.Temperatura ii este in crestere.Pulsul sau exploadeaza.Obosita, abandonata in trebuintele ei, umilita si siluita, dupa cum se vade, activitatea de IMBUNATATIRI FUNCIARE, abia de-si mai tine rasuflarea.Pronosticele, deocamdata, pentru maine si poimane sunt sumbre.Cineva ma si intreba astazi daca va mai exista cu adevarat un poimane.Eu cred in revenirea la normalitate si in acest sector .Cred ca si aici ,la Galati activitatea de IF isi va stopa declinul pentru ca eu cred in coordonatorul sau- din pacate, printre foarte putini.
    Nu inteleg atitudinea unor SPECIALISTI de le ANIF, putini cati mai sunt, de coabitare si toleranta cu si fata pungasi, fraudatori si imorali, straini de aceasta preocupare agricola .Le sare bazdacul cand sunt invitati la ratiune, la profesionalizare, la asociere si organizare profesionala, la documentare si initiativa, la desolidarizare fata de cei care aplica actul de frauda ,ba chiar il duce la rang de virtute fara teama ,fara jena, fara remuscari si fara teama de Dumnezeu. Nu realizeaza spusa olteneasca ca: ,, beleaua vine pe rand , azi la mine ,maine la tine' '.
    Eu zic, am mai zis: ca a venit vremea sa treaca urgent de la acesta a lor stare de adolescenta egocentrica, la o stare de maturitate responsabila.
    Oricum, ceva trebuie intreprins, si asta , foarte degraba.Caci , va ziceam, activitatea de IMBUNATATIRI FUNCIARE este bolnava, Si , ingrijorator,mana chirurgului se lasa asteptata!
    Imi este dor de PERSONALITATEA ce spuneam ca m-a sunat astazi spre seara.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Fost coleg
    Joi, 14 Martie 2013 00:39
    DL ing. M. STROILA

    Daca fostul tau sef ing. BALTAGA LIVIU , insp. sef , adevarat specialist in domeniul imb. funciare -doctorand- nu ca tine , un neispravit LIPSIT de CARACTER , te - ar fi dat AFARTA din servici pentru neindeplinirea sarcinilor , lipsa de initiativa -nu ai facut NIMIC - ca inspector de zona ,fapt remarcat si de fostii tai colegi .mai putin I.D.V.-stii tu ....cine si de ce ???? .- lipsa NEMOTIVAT de la servici ,nu mai aveai tupeul sa minti ca un nerusinat si sa pozezi intr-un MARE specialist. Mai ai tupeul sa vii acum - dupa cum singur afirmi - pe la ANIF , la Dl. Director BARCEANU sa te angajeze .CINE se leaga la cap cu un I--DIOT CA TINE ???? Cine s-a fript cu ciorba sufla si in iaurt .
    0
    0
    Raportează
  • postat de Pensionar IELIF
    Miercuri, 13 Martie 2013 21:41
    PT.FOSTA COLEGA ANIF
    Interesant este, ca, de cand este directorul ANIF ,dl.ing. BARCEANU -membru PSD- secondat de alti doi directori dl. ing.LEFTER GHE -vechi membru PSD - si sing. GALBEN VALERICA - fost consilier PSD - acest "lingau" ing. STROILA MIHAI -aceasta NULITATE a imbunatatirilor funciare din GALATI care se crede mare specialist in I.F.-in realitate este o parodie ,unul care timp de peste 30 de ani de cand lucreaza in sectorul I.F. nu s-a facut remarcat cu nimic , nu face altceva decat sa ponegreasca activitatea colegilor de birou , mai putin -fiindui un apropiat - dl. ing IOAN DUMITRU VIOREL .despre care nu pomeneste nimnic in nici un comentariu ,
    Aceasta este fata adevarata a ing. STROILA MIHAI. Un neica nimeni , care nu a facut nimic in viata lui-nu a demonstrat-o.i s-a solicitat de nenumarate ori de alti postaci-sa faca publice realizarile lui-altele decat ce a facu ca insp. in zona SCHELA impreuna cu BARCEANU , a publicat articole scrise de altii , un intrigant ,o nulitate din punct de vedere profesional .Di pacate suntem nevoiti sa citim -ineptiile lui STROILA MIHAI uneori si ceea ce de multe ori nici hartia nu suporta
    0
    0
    Raportează
  • postat de OBIECTIV
    Miercuri, 13 Martie 2013 16:58
    Doamna, fosta.........colega
    daca a-ti lucrat in ANIF stiti foarte bine ca in urma infiintarii agentiei 01 01 2012 au ramas in total la sediu -inclusiv cei de la TECUCI - 24 de salariati din care 23 sunt cei ce au vechime in aceasta institutie intre 8 (OPT) si 32 ani.,unul singur -cu studii economice ,si masterat in resurse umane-avand o vechime de 3 ani.Dar acest individ ,lipsit de caracter ,STROILA MIHAI nu stie decat sa-si jicneasca fostii colegi ,adevarati specialisti.Invoca tot timpul ord. 82 ,habar nare de LEGEA 333-privind paza obiectivelor.Dar ce poti sai ceri unui asemenea individ ??????De unde nui, nici D-zeu nu cere .
    0
    0
    Raportează
  • postat de Fosta colega ANIF
    Miercuri, 13 Martie 2013 15:41
    DOMNULE ING. STROILA v-am vazut si noi cat erati de trist si de suparat ieri, ne miram si noi cum mai rezisteti.
    Aveti perfecta dreptate despre o parte ( asa spuneti si dv) din salariatii de la ANIF caci o mica parte sunt de toata isprava (folosesc cuvintele dv ).Suntem cu totul de acord cu ce spuneti dv. despre ei. Sunt ce adusi de dl ZAMFIR si cei care au uitat sa plece cu el.
    Tot ce spuneti este real ,, nu sunt ganduri personale ,, sunt ale noastre ,ale tuturor si aveti dreptate ca ,, nu este o stare de seninatate ,, si mai spuneti un alt adevar ca DL Director BARCEANU are bune intentii dar ca este sabotat cu buna stiinta din interior si prea se poarta cu manusi.Caracterul face diferenta dintre oameni.
    Este adevarat ca se fura cam totul de la ANIF dar nu in totalitate ANIF ul este vinovat si asta trebuie sa scoata in evidenta cei de la ziar.
    In rest DL ING. STROILA fiti tare ,ati pierdut o lupta , incepeti alta, adevarul v-a iesi la suprafata, noi , cea mai mare parte, va asteptam in randul nostru ,aveti locul care vi se cuvine.SUCCES!
    0
    0
    Raportează
  • postat de Geta
    Miercuri, 13 Martie 2013 12:54
    Ce sa faca cei de la ANIF , decat hartii prin care sa justifice banii statului care se duc pe apa sambetei. O fi un serviciu care se ocupa cu patrimoniul , nu stiu cate persoane sunt dar din birou nu se pot pazi toate bunurile amplasate aproape pe toata raza judetului Galati. Se vorbeste acum numai de furturile din amenajarile de irigatii , nu se mai spune nimic de taierile ilegale de salcam din plantatiile antierozionale din partea de nord a judetului , de canalele care au ramas fara nici o dala din beton , se duce totul de rapa . Daca ne mai legam de cei 3 directori a caror salarii ar acoperi cel putin 11 muncitori , nu mai punem la socoteala ca au si masini pt. care nu se cheltuie nici un leu , merg cu apa din sistemele de irigatii , masini pe care le folosesc si in interes personal desigur . Sa se verifice unde se parcheaza masinile pe timp de noapte si atunci ar iesi alte lucruri la iveala .
    Nu , cred ca gresesc , noaptea sunt pe teren sa prinda hotii .
    0
    0
    Raportează
  • postat de Un Curios INDIGNAT
    Miercuri, 13 Martie 2013 10:41
    Ce fece domnule ANIF acesta ? Cine ne spune si noua? Am auzit ca au TREI DIRECTORI cu peste 4000 lei salariu si mai au un SERVICIU MARE pentru PAZA PATRIMONIULUI cu un alt DIRECTOR. Ce fac ? CA nici nu IRIGA nici nu scoate apa de pe teren si culturi si nici nu-si PAZESC ce le apartine PATRIMONIUL lor si al STATULUI.Pe ce isi iau oamenii acestea salarile si suntaproape 100 de salariati.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Clara Rodin
    Miercuri, 13 Martie 2013 09:33
    Atentie vine BARCEANU de la SCHELA si-a adus aminte ca de 10 luni este director la ANIF si nu a facut absolut nimic. Acum striga ca se fura tevi de irigatii. HOTUL striga HOTII cine il mai i-a in seama.Unde a ajuns tara asta de la pus director de ANIF pe BARCEANU de la SCHELA ?
    0
    0
    Raportează
  • postat de primarul @ m. stroila
    Miercuri, 13 Martie 2013 09:24
    mihai stroila te inteleg situatia ta profesionala te obliga sa ai atitudinea aceasta fata de p.Barceanu directorul de la ANIF.dar eu te stiu de om cu demnitate si mandrie de oltean. cum de il lauzi in halul asta pe acest individ.Incult ,unii spun ca este chiar analfabet,falimentar de unitati, hot ca si fratesu- fostul primar au distrus as. Albina si tot sistemul de irigatii de la schela.sti doar cum iti furau apa din sifon fara sa plateasca cand ai fost Inspector Sef la ANIF si ce probleme aveai cu Zamfir si Baltaga .si tu acum vrei sa-l scoti basma curata si sa creada lumea ca este trup si suflet pt ANIF si pt irigatii si ca este cel mai bun pt aceasta functie. revino-ti omule si coboara cu picioarele pe pamant fii realist ,ca singur iti faci un mare deserviciu.Barceanu e piaza rea pt ANIF si tu il speli cu dero.distruge ai sa vezi si Federatia covurlui cum a distrus si org de udatori de la schela pt aceste merite a fost numit director la ANIF.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Mihai STROILA
    Marți, 12 Martie 2013 22:57
    Astazi, in sediul ANIF din str. Stiintei-97,am fost intrebat: ce parere am despre acest articol si despre starea prezenta a ANIF-ului.M-am bucurat, eream multumit ca sunt bagat in seama si ca puteam da un raspuns promt si am raspuns . Am spus ca nu stiu.
    Sigur ,eream plin de naduf .Eream suparat de constatarea ca in clipa prezenta ANIF-ul este plin de angajati care ar trebuii sa fie ocupati sa dea seama pentru tot ce a ce au facut in ultimii ani, pentru mitocanie ,pentru hotie, pentru coruptie si frauda.Da ,zic in limba romana " f r a u d a ".Dar ce ingrijoreaza este ca nu sunt capabili sa-si schimbe mentalitatile cultivate peren de Basescu , intretinute si exploatate pana la paroxism de Toader PDL-istul si argatul sau Zamfir, dar mai ales de trepadusii acestuia cu simtul puternic subdezvoltat al cinstei, al corectitudinei, al moralei si al datoriei.
    Sunt oameni care schimba mireasma, imput starea in care se baga ei si ,din pacate ,sunt destui.Nu au simtul ratiunii si al bunului-simt sunt damnati si stapaniti de ura si dispret patologic.Nu au masura importantei si obligatiilor profesionale.
    A fost momentul tristetilor mele caci am constatat ca ANIF-ul prezent nu se poate dezbara de astfel de specimene. Sunt caricaturi reziduale ale unui regim politic de scurta durata care i-a adoptat, i-a format si specializat sa capuseze si bunele intenti de reformare si credibilizare a ANIF-ului.
    Sunt oameni periculosi care coplesesc si nadusesc, care pun serioase piedici noului director, Petru BARCEANU , dorintelor sale de a normaliza si eficientiza activitatea acestei institutii Sunt dorinte credibile si care trebuie sa prinda rapid contur.
    Constientizez, din pacate, ca nimeni nu este asa de tare ca trecutul.Pe acesta nimeni si nimic nu-l poate schimba. Problema este prezentul. Se fura de peste 20 de ani Sistemul National de IRIGATII, dar aici ,la noi , la Galati, cat s-a furat si distrus in ultimii 2-3 ani nu are precedent. Antenele amenajarilor de IRIGATII- elemente ingropate de ultim ordin ale acestor constructii- nu au fost pana acum supuse demolarii si ruinarii.
    Ne-am instrainat de obligatiile si responsabilitatile noastre:institutii, administratii, cetateni etc.
    Prin lege ANIF-ul are, printre altele, si atributiile de : " ...asigurarea pazei si protectiei infrastructurii de IMBUNATATIRI FUNCIARE din cadrul amenajarilor de IF pe care le administreaza, exploateaza, intretine si repara "
    Dar cu cine sa faci acest lucru ? O.U.G 82 / sep 2011 , opera ministrului Tabara ce a dinamitat fara precedent material si uman o structura care incepuse sa se stabilizeze si sa functioneze eficient cu o evolutie usor ascendenta.
    De neinteles si condamnabil este si atitudinea de nepasare si indiferenta a administratiilor locale si ale primarului, in cazul de fata Ghiorghe BUTE, ale Politiei care are obligatia de a asigura paza si integritatea proprietetilor private ale statului si nu numai.
    Daca mi se spune ca aceste ganduri sunt prea " personale ", voi recunoaste.
    Asa este.Dar sterea prezenta a amenajarilor de IRIGATII nu este o stare potrivita pentru seninatate.
    Cauza sunt oamenii, nu putini, care se fac ca lucreaza la ANIF mimeaza seriozitatea si maturitatea si pe care dl director Petru BARCEANU, in bunele sale intentii, nu mai trebuie sa-i tolereze. Mitocanii nu merita un astfel de tratament.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Cristi
    Marți, 12 Martie 2013 18:54
    Problema furtului de instalatii de irigat este extinsa pe raza intregii comune Frumusita, mai nou hotii au inceput sa scoata tevi si de prin poligon. Sunt convins ca acesti hoti sunt foarte bine cunoscuti de autoritatile locale si de catre politia din zona aferenta furturilor, dar in loc sa fie prinsi si sanctionati pentru ceea ce fac , ei sunt chiar protejati!Am intampinat si eu o astfel de problema undeva la limita de nord a poligonului unde au fost scoase in aceasta iarna vreo 100 de metri de teava groasa ( CS) si desi am anuntat politia nici o masura nu s-a luat, ba din contra furtul tevilor a continuat fara nici o problema.
    0
    0
    Raportează
  • postat de din pacate, un idiot ca multi alti
    Marți, 12 Martie 2013 17:00
    doar o tara de idioti condusi de smecheri. asta este, cind se termina ce e pe cimp o sa vina si o sa-ti darime casa cu tot cu tine in ea . atita timp cit n-au nici o frica se poate intimpla orice.
    0
    0
    Raportează
  • postat de sa auzim de bine
    Marți, 12 Martie 2013 16:51
    Acesti presupusi au fost prinsi in aceasta toamna de jandarmi cu tot cu masina dar le au dat drumul ptr. ca nu a facut nimeni plangere(reclamatie)PACAT ca nu mergeti mai departe cu ancheta ptr. cqa se srie cine e capul rautatilor in comuna Scanteiesti .MARGETI MAI DEPARTE CU ANCHETA VA RUGAM ZIARISTILOR DACA vreti sa faceti ceva
    0
    0
    Raportează
  • postat de Geta
    Marți, 12 Martie 2013 14:56
    Au murit hoti pe stalpii de alimentare cu energie electrica a statiilor de pompare si furturile tot au continuat , acum se fura de pe camp unde nu-si pun viata in pericol . Nu raspunde nimeni de bunurile statului , numai la noi in tara toate sunt lasate in voia soartei . Sper sa ne trezim ca natiune , dar va fi mult prea tarziu .
    0
    0
    Raportează
  • postat de tot eu
    Marți, 12 Martie 2013 14:26
    daca imi dati 1000 de euro va spun eu cine sunt toti care se ocupa cu furatu' fierului de pe camp. Nu imi este frica de nici unul, doar ca vreau sa-mi iasa si mie ceva ca doar nu-s fraier sa-i dau in gat aiurea. Astept oferte.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Mircea F.
    Marți, 12 Martie 2013 14:22
    Acesta este rezultatul unui primar condamnat la randul sau pentru furt. Asa oameni netoti ca in Fantanele rar mai gasesti. Isi merita soarta prostii. Au vrut un hot, acum sunt furati. Au in conducere oameni cu doar 8 clase, asa le trebuie.
    0
    0
    Raportează
  • postat de realitatea
    Marți, 12 Martie 2013 14:20
    domnule e si normal sa profite de criza din cauza saraciei, taranul trebuie sa faca ceva sa supravetuiasca , insa nu-si da seama ca-si taie creanga de sub picioare , insa sa nu uitam un lucru in anii 1980-1988 , unitatile militare de diribau , si delicventii montau tevi de irigatii , ei dupa revolutie ,pana in 1992 cand sa votat constitutia cine credeti ca fura tevile de aluminiu de pe camp ? exact autoritatile locale : adica colonei de armata si de politie, erau echipati cu camioane de armata , si-mi aduc aminte ca luau ziua in amiaza mare.dupa 23 de ani ati sesizat ca se fura de la scanteiesti , dar pe celelalte rute pe aia cine-i trage la raspundere? cati dintre ei mai sunt astazi in viata? cine raspunde pentru jaful comis la acea vreme?
    0
    0
    Raportează
  • postat de Marius Stanica
    Marți, 12 Martie 2013 13:49
    tara de idioti !

    sa scoti sistem de irigatii extraordinar de muncit si pus in pamant, cu eforturi si costuri mari
    si sa il vinzi la fier vechi pe bucati ca niste alcoolici maidanezi !

    popor de idioti ce suntem !

    de cand se tot cere LEGEA care sa nu mai permita persoanelor fizice CI DOAR JURIDICE (si acestea doar cu contract de demolare) sa vina sa vanda fier vechi la centre ????

    Dar nu s-a facut nimic de 20 de ani !

    Tara de idioti ! Asta suntem !

    PS: in viitor vor pune macar tevi de plastic care nu o sa le mai poata vinde nicaieri
    0
    0
    Raportează
  • postat de geta
    Marți, 12 Martie 2013 13:19
    A vrut Zamfir sa faca ordine dar numai pe raza comunelor unde erau primari de la PSD , in rest nu era nici o problema . Barceanu nu poate sa faca nimic cu paza din moment ce aceasta este asigurata de firme care doar patruleaza si daca vad ceva tot la politie se ajunge . Se alege praful de tot si de toate cu toate ca ANIF-ul cheltuieste banii cu lopata , daca te gandesti ca numai la nivelul jud. Galati sunt 3 directori cu peste 4000 lei salariu pe luna , ce or fi facand nu se stie dar sunt acolo .
    0
    0
    Raportează
  • postat de mocangiu
    Marți, 12 Martie 2013 12:14
    Sa reluati articolul si la vara, toamna cand vor urla taranii , ca vor ajutor de la stat pentru culturile agricole distruse de seceta.
    Ei ar trebui sa fie primii care sa isi apere irigatiile , pentru ca la nevoie sa le foloseasca !
    0
    0
    Raportează
  • postat de unul care e scarbit
    Marți, 12 Martie 2013 11:24
    Hai d-nle sa fim seriosi ......cica Petru Barceanu va face sesizare la politie !!! El mama hotilor....l-as intreba cate a furat el, cat a fost sef de la fosta Asoc.Albina ? Gardul care imprejmuia fostul CAP l-a demontat si l-a dus la fier vechi.Banii cred ca tot el i-a luat. A furat ca in codru...sunt multe exemple de dat referitor la acest personaj cu o ampla pregatire...mastere pe la Sorbona si cine stie ce doctorate.Deja imi face greata cand ii vad numele pe aici.
    0
    0
    Raportează
  • postat de bosch alex
    Marți, 12 Martie 2013 09:51
    ciobanii si organele statului care ar trebui sa isi faca treaba sapati mai bine da si voi de la ziar ati dat nas in nas cu hotii ii stiti cine sunt
    0
    0
    Raportează
  • postat de cachiporc
    Marți, 12 Martie 2013 09:41
    mafie fier vechi pestele de la cap se impute dar ii mare pestele asta ii sigur balena un ziar local pffffffffai ancheta ii urita treaba acolo cu si voi acum ati vazut sapati mai bine ca lucrurile nu sunt asa cum scrie is mai grave
    0
    0
    Raportează
  • postat de OARECARE
    Marți, 12 Martie 2013 09:26
    fura de la CFR,se inchide o ruta de trasport feroviar,fura de pe camp,se usuca recoltele,fura busturi de statui,inchidem parcul?vor fura usile de la blocuri,tot ce se poate,poporul asta este un popor de hoti,mafioti,puturosi,imputiti,nu am vazut natie mai rea!cand ve-ti deschide ochii,trebuie inchise societatile de colectare sau colectarea sa se faca doar de la persoane juridice,organele de control primesc spaga,nu se vrea ordine in tara asta,o tara ca o cocina,murdara si plina de betivi in carciumi,romanul nu stie decat la iesirea de la munca sa mearga la "una mica".MI-E SCARBA DE VREMURILE IN CARE TRAIM!
    0
    0
    Raportează
  • postat de Hahaha
    Marți, 12 Martie 2013 09:21
    Hahaha - Uitativa la casa din spatele caminelor studentesti , fosta scoala cum dispare care este imprejmuita de paznici- un paznic la stadionul Portul Rosu , paznici la camine , paznici la directia de sivicultura si acum mai are doar o parte mica mica de acoperis, dupa care urmeaza bunul cel mai de pret "CARAMIDA".
    Voi doriti stoparea furturilor in camp cand se fura de langa noi?
    0
    0
    Raportează
  • postat de Cristi
    Marți, 12 Martie 2013 08:29
    de ce nu incepem sa facem ca in vestul salbatic? e prins la furat...trebuie omorat. si uite asa scapam de blestematii astia; daca justitia e degeaba, at. ne facem noi justitie (numai ca parca ii vad pe jandarmi venind a doua zi si arestand tot ce misca pentru a-i proteja pe hoti)
    0
    0
    Raportează
  • postat de negonic
    Marți, 12 Martie 2013 08:16
    Cand vom scapa de conducatorii care stiu de neregulile din ,,parohia'' lor ,dar nu iau masuri datorita faptului ca nu au fost sezizati ?(A se citi ce declara primarul G. Bute ).
    0
    0
    Raportează
  • postat de IC
    Marți, 12 Martie 2013 06:43
    Nu sunt in toata tara ziare in ale caror pagini sa incapa fotografiile distrugerilor din sistemul de imbunatatiri fuciare si mai ales din cel de irigatii . Dezastrul a inceput si continua, din fatidica zi cand un mare sef comunist a spus la TVR (devenita" libera" de vreo ora) :'intram intr-un vid legislativ tovarasi....." ,toavarasii au inteles si au inceput sa fure si sa distruga fiecare in functie de pozitie , tovarasii mai tovarasi ,acolo sus ,au facut averi si pozitii politice ,tovaraseii mai de jos si-au taiat craca de sub picioare ,au distrus fermele ,grajdurile , irigatiile ......iar satenii au legat cocenii cu sarma din liniile elecrice de alimentare cu energie electrica a statiilor de pompare si-au dalat cararile din curti cu dale furate de pe canale.Ce ,doar a spus un prim-ministru ,de atunci, ca irigatiile nu sunt rentabile in Romania , stia el ca sunt rentabile numai in Franta pe unde a studiat de pe pozitia de "beizadea de nomenclaturist comunist " Nu spun cine este findca acum este mare liberal????? in .....USL.
    0
    0
    Raportează
  • postat de sorin
    Marți, 12 Martie 2013 04:49
    hal de jurnalism de investigatie .... CITE CENTRE DE FIER VECHI SUNT? ALE CUI? CE CIFRE AU RAPORTAT LA FISC ANUL TRECUT? Hai, baieti, ca se poate!
    0
    0
    Raportează
  • postat de luav-ar naiba de hoti
    Marți, 12 Martie 2013 02:11
    Cica incearca sa-i prinda! Ce gluma buna! Ia du-te unul sa furi o varza din tarla si sa nu-i dai sefului de post atentie. Ia sa vezi cum te incatuseaza din camp direct! Hai sa fim seriosi ca Bute si cu politistul fac ce vor in comuna aia si voi ne credeti prosti sa ne povestiti ca e altfel...
    0
    0
    Raportează
  • postat de SCHELEAN
    Marți, 12 Martie 2013 01:52
    Ce sa faca Petru Barceanu facut peste noapte Director Executiv la ANIF cu hotii de fier vechi de la STATIILE SPP9 si 10 aflate in propietatea ANIF adica a lui el nici nu stie acest lucru ?????????????????
    Cum sa faca, stie el ???????????????? ca la fel a facut si el cu STATIA SPP LOZOVA a pus oameni lui cat a fost la ALBINA si a scos tevile din otel de la NEGREA le-a dus la sediului si lea vandut la centrul de fier vechi lund miliarde de lei si distrugand sistemul de irigati la intrare in sat NEGREA pe partea stanga si lasand fara irigare 600 de HA pe VALEA LOZOVEI. BARCEANU PETRU este SEF si peste ORGANIZATIA DE IRIGAT SPP LOZOVA,

    este si DIRECTOR la ANIF si MARE SEF LA FEDERATIA DE IRIGATI COVURLUI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    INCOOOOOOPAAAAAAAAAAATIIIIIIIIIIIBIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIILIIIIIIIIIIIIIIIIIIIITAAAAAAAAAAAAAAAAATEEEEEEEEEEEEE !!!!!!!!!!!!
    0
    0
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.