PASIUNEA nu cunoaşte vacanţă/ Cum rezistă la sat o FIRMĂ DE CABLU TV (FOTO)

PASIUNEA nu cunoaşte vacanţă/ Cum rezistă la sat o FIRMĂ DE CABLU TV (FOTO)
Evaluaţi acest articol
(2 voturi)

* O tânără din Cudalbi a pornit de la o simplă sală de calculatoare şi a reuşit să pună pe picioare o firmă de furnizare a serviciilor de internet * Mai departe, în ciuda concurenţei, a înfiinţat şi o societate de furnizare a televiziunii prin cablu


În anul 2005, prea puţini aveau acces la calculator, dar şi mai puţini la internet. La ţară, cu atât mai mult se simţea lipsa. Monica Lungu - absolventă de ASE, dar şi de informatică - şi-a luat inima în dinţi şi, împreună cu soţul ei, a achiziţionat câteva computere, realizând astfel prima sală de calculatoare din Cudalbi. A vrut să le ofere clienţilor posibilitatea de naviga şi pe internet, astfel încât a contractat un abonament contra unei sume fabuloase la vremea aceea, 30 de milioane de lei! Costurile, imense pentru cât puteau câştiga ea şi soţul ei, i-au convins să înfiinţeze un SRL, Monicom, şi să ofere ei internet. Acum, firma a ajuns să furnizeze internet pentru aproape 500 de clienţi din Cudalbi şi Costache Negri, la un preţ de 20 de lei de abonament. Munca a fost şi este grea. Monica Lungu a investit în fibra optică subterană, care vine tocmai din Tecuci, pentru că tot din Tecuci vine şi banda garantată. Investiţia a făcut-o pentru că vrea că omul să fie mulţumit. Chiar dacă preţul abonamentului la internet este peste cel al pieţei, aceasta consideră că ceea ce o ţine în afacere este permanenta dispoziţie de a răspunde cerinţelor clienţilor.

„A fost o pasiune, ne-a plăcut. De fiecare dată când ne sună un client, mergem şi rezolvăm problema, indiferent dacă ea ţine de noi sau de client. În unele cazuri, internetul nu merge pentru că e defect calculatorul clientului, dar mergem să vedem despre ce este vorba. Trebuie să te duci. Nu există vacanţă, sărbători. Trebuie să le oferi mai multă atenţie oamenilor pentru a rezista. Nu poţi lăsa clientul două, trei zile fără internet. Intervenim într-o oră, două. Trebuie să investeşti tot timpul, pentru a înlătura uzura morală”, povesteşte întreprinzătoarea Monica Lungu.

Servicii de cablu TV cu fonduri europene

Din 2006 familia Lungu a oferit servicii de internet, dar, pentru că a existat cerere pe piaţă, clienţii având încredere în firmă, au vrut să îşi diversifice activitatea şi să ofere şi servicii de cablu TV. La momentul acela, chiar dacă mai exista o firmă locală care furniza astfel de servicii, familia Lungu a vrut să facă un credit la bancă şi să vină în întâmpinarea clienţilor care cereau şi TV. Întâmplarea a făcut ca firma de consultanţă să le spună soţilor despre finanţările prin Programul Naţional de Dezvoltare Rurală. Astfel, în 2009, au depus un proiect pentru înfiinţarea societăţii Lungu Monica PFA, prin Programul Naţional de Dezvoltare Rurală, Măsura 312, sprijin pentru crearea şi dezvoltarea de micro-întreprinderi. Proiectul a avut o valoare totală de 205.598 lei, iar valoarea eligibilă a fost de 168.600 de lei, cu o finanţare nerambursabilă de 118.000 de lei. Practic difuzarea de servicii cablu TV către populaţie a început din aprilie 2011. Investiţia a vizat achiziţionarea, printre altele, a şase antene parabolice, receptoare, server, monitor, sistem de calcul, aparat de diagnosticare CATV, un aparat de măsurat fibra, unul de lipit fibra. Aparatura pentru măsurat fibra optică poate depista rapid unde sunt problemele, unde este ruptă fibra.

„Se încarcă remorci cu baloţi şi rup cablurile sau trece un tir şi dărâmă un stâlp. Intervii rapid cu aceste aparate”, ne-a mai spus Monica Lungu. Acum are aproximativ 500 de clienţi pentru serviciile de televiziune prin cablu, iar numărul lor este în creştere de la lună la lună, cu câte cinci, şase.

Lupta pentru supravieţuire

Pentru un abonament de 20 de lei, clienţii Monicăi prind 62 de canale, chiar şi dintre cele pe care alte firme mari nu le furnizează, cum ar fi Discovery, dar şi postul local. Pe postul local, cudălbenii pot vedea anunţuri, de tip videotext, cât şi înregistrări de la evenimentele din sat.

Monica Lungu povesteşte că este greu să rezişti într-o piaţă ocupată, cu o concurenţă acerbă şi ar fi greu să se extindă. „Oamenii sunt interesaţi de urbea lor. Vor să vadă la televizor evenimentele care îi vizează. De aceea ne-am achiziţionat o cameră video şi un microfon. Avem şi un studio, care acum trebuie renovat din cauza inundaţiilor. Din când în când dăm filmări de la evenimente, activităţi de la şcoală, campanie electorală. Încercăm să ne menţinem şi cu astfel de difuzări”, ne-a mai spus aceasta. Asta, cu atât mai mult că, din costul de 20 de lei al abonamentului, 80 la sută se duce pe plata posturilor TV şi numai 20 la sută rămâne ca venituri în firmă. Singurele soluţii pentru ca firma de distribuţie a serviciilor prin cablu să reziste sunt să difuzeze programele pe care alte firme nu le au, postul local şi disponibilitatea de a interveni la orice oră în caz că nu funcţionează ceva.

„Afacerea nu este foarte profitabilă, dar pentru noi este pasiune. Sperăm să rezistăm”, încheie Monica Lungu.

Citit 9086 ori Ultima modificare Marți, 10 Iunie 2014 18:20

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.