Bacul digital, sabotat de site-ul ministerului

Bacul digital, sabotat de site-ul ministerului
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Pentru tinerii care petrec şi câte 7-8 ore pe zi în faţa computerului, o probă de o oră şi jumătate despre utilizarea calculatorului pare floare la ureche *

Ieri, la simularea noii probe de competenţe digitale din cadrul bacalaureatului, o parte dintre viitorii absolvenţi de liceu au avut posibilitatea să demonstreze că nu stau în faţa ecranelor de calculator doar ca să discute pe messenger într-un limbaj codat şi într-o română stâlcită.

Aproximativ 2.500 de liceeni gălăţeni din anul terminal au participat la una dintre cele două sesiuni de simulare, programate de Ministerul Educaţiei de la ora 13,00 şi, respectiv, 15,30.

Un certificat util

Cu mai bine de jumătate de oră înainte de prima testare, în faţa celor 20 de computere din laboratorul de informatică al Liceului de Artă „Dimitrie Cuclin” se afla câte un elev.

„De obicei, stau mult, foarte mult la calculator, mai ales ca să intru pe Internet. Nu mă aştept să am probleme la probă, dar am emoţii”, ne-a spus o elevă de la specializarea „Arhitectură”.

O colegă de clasă, Andreea Zamfirescu, crede că certificatul de competenţe digitale, pe care îl va obţine în urma susţinerii probei propriu-zise, îi va fi de real folos.

„Aş fi făcut oricum un curs în acest domeniu”, a adăugat tânăra.

Andrei Vasile, de la clasa de „Muzică”, ne-a spus că petrece zilnic la calculator în jur de trei ore şi că nivelul lui este unul mediu-experimentat:

„Trăim într-o eră modernă şi e absolut necesar să ştim să lucrăm pe computer. Nu se ştie când ne va ajuta certificatul de competenţe”.

Din spusele tinerilor, cea mai dificilă probă de competenţe a bacalaureatului sau, în orice caz, cea mai solicitantă în ce priveşte efortul la învăţat, li se pare cea la limba română.

Examen în toată regula

Înainte de începerea probei de simulare de ieri, comisia din şcoală - formată din directorul şcolii, preşedinte al comisiei, din informatician, din câte doi asistenţi pentru fiecare sală de examen şi alţi doi membri - a multiplicat subiectele aflate pe suport electronic, după ce a primit parola de la minister prin SMS.

În prima jumătate de oră a probei, elevii au avut acces la internet pentru a rezolva, într-un fişier creat pe calculator, cerinţele dintr-o Fişă A. După ce s-au scurs cele 30 de minute, elevilor li s-a închis conexiunea la internet şi li s-a înmânat Fişa B.

Candidaţii au dat răspunsurile cerinţelor din a doua fişă pe o foaie tipizată de examen. Fişierul de pe calculator şi răspunsurile în scris vor fi evaluate de profesorul de informatică de la clasă, dar şi de un al doilea cadru didactic de specialitate, de la altă unitate şcolară.

Elevii nu vor primi note, ci un calificativ care le atestă nivelul în ceea ce priveşte utilizarea calculatorului. Însă abia mâine după amiază, după aflarea rezultatelor, vor putea spune că proba pe computer a fost floare la ureche.

Site-ul ministerului, blocat de candidaţi

Prima sesiune de simulare din liceele gălăţene a fost prelungită cu zece minute, de la 90 la 100 de minute, deoarece elevii s-au trezit că nu pot rezolva o anumită cerinţă.

„Toţi candidaţii din ţară aveau de căutat informaţii despre examenul de bacalaureat din 2010 pe siteul indicat în subiect, www.subiecte2010.edu.ro”.

„Din cauza numărului mare de utilizatori, site-ul s-a blocat şi niciun elev nu l-a mai putut accesa ca să rezolve cerinţa. Am remediat problema transmiţându-le elevilor că pot căuta şi selecta informaţiile de la oricare altă adresă de internet”.

„Problema a fost a siteului ministerului, nu a şcolilor”, a explicat inspectorul şcolar general adjunct Laura Marin, precizând că nu au fost alte incidente la simularea de ieri.

Explicaţie foto: Ieri, Ministerul Educaţiei a testat dacă proba de competenţe digitale din luna aprilie se poate desfăşura în condiţii optime

Citit 946 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.