Agenţii de intervenţie, singurii responsabili pentru accidentele în care sunt implicaţi

Agenţii de intervenţie, singurii responsabili pentru accidentele în care sunt implicaţi
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

În ediţia de weekend a ziarului nostru aţi putut citi despre un accident rutier grav, petrecut pe Faleza superioară a Dunării. Un autoturism Dacia Logan, aparţinând unei firme de pază şi protecţie Rosegur, a lovit o femeie de 62 de ani, pe trecerea de pietoni. În urma impactului, femeia a decedat pe loc. Şoferul maşinii, un tânăr în vârstă de 26 de ani, le-a declarat anchetatorilor că se afla în misiune şi că trebuia să ajungă la obiectivul indicat prin staţie în decurs de doar câteva minute.

Pornind de la acest fapt, am dorit să aflăm care este statutul unui agent de intervenţie. În acest sens, am luat legătura cu reprezentanţii soceităţii IPS care activează la Galaţi. Un angajat al firmei, care are atribuţii în acest sens, ne-a explicat care sunt îndatoririle unui agent de pază sau de intervenţie şi căror norme este obligat acesta să se supună. 

Legea se aplică la fel

Maşinile firmelor de pază şi protecţie, care iau parte la intervenţii trebuie să respecte aceleaşi reguli rutiere ca oricare alt participant la trafic. Aceste echipaje nu au dreptul de a circula cu o viteză peste cea admisă de lege sau de a ignora regulile de acordare a priorităţii, au susţinut cei de la IPS.

Agentul răspunde pentru un accident

Aşa cum ne-a explicat reprezentantul societăţii de pază cu care am vorbit, răspunderea pentru producerea unui eveniment rutier nedorit îi revine în totalitate agentului. Firma de pază angajatoare nu îşi asumă nicio responsabilitate, considerându-se suficient instructajul prealabil făcut agenţilor. Acest lucru înseamnă că tânărul care a lovit-o pe femeie pe trecerea de pietoni va trebui să răspundă singur în faţa legii.

În astfel de cazuri, pe perioada cât se află sub anchetă, contractul de muncă al agentului este suspendat de către firma angajatoare. Dacă angajatul este găsit vinovat şi condamnat, contractul său de muncă va înceta. Cu alte cuvinte, firma de pază nu are nicio responsabilitate legală în eventualitatea producerii unor astfel de evenimente.

De ce gonesc maşinile de intervenţie prin oraş?

Dincolo de dovezile de teribilism şi inconştienţă pe care le dau şoferii multor echipaje ale firmelor de pază, aceştia sunt presaţi să ajungă la locul anunţat prin staţie într-un timp prestabilit. Dacă nu se încadrează în acest timp, şoferul va fi sancţionat, putându-se ajunge chiar şi la concediere. Din cauza numărului insuficient de echipaje, unii şoferi sunt nevoiţi să încalce anumite reguli de circulaţie, tocmai pentru a respecta timpii de răspuns specificaţi în contract.

Ce trebuie să facă un agent-şofer atunci când are de ales între a încălca regulile de circulaţie, doar pe propriul risc, şi a întârzia la o intervenţie, tot pe propria răspundere? Este o întrebare care încă aşteaptă răspuns, în vreme ce zeci de vieţi sunt puse în pericol zilnic pe străzile oraşului. Contează mai puţin dacă regulile sunt încălcate din cauza inconştienţei agenţilor, sau din pricina societăţilor de pază şi protecţie.

Vom reveni în ediţiile viitoare cu detalii legate de felul în care funcţionează aceste firme de pază.

Citit 12123 ori Ultima modificare Marți, 13 Martie 2012 23:33

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.