Absurdul este la el acasă în Ţiglina III: Maşini pe trotuare, oameni pe carosabil

Absurdul este la el acasă în Ţiglina III: Maşini pe trotuare, oameni pe carosabil
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Strada Gheorghe Asachi – nouă, dar cu piste anapoda * În lipsa parcărilor, maşinile sunt urcate pe trotuare, degradându-le, iar oamenii merg pe carosabil * Borduri distruse, dar date cu var


O altă schimbare în bine în cartierul Ţiglina III este că strada Gheorghe Asachi a fost modernizată, chiar dacă şi de această dată municipalitatea nu a reuşit să evite absurdul. Carosabilul şi zona pietonală au fost reabilitate, dar faptul că pistele pentru biciclişti, trasate pe trotuare, dau în multe puncte ori în stâlp, ori ocupă tot trotuarul, frizează prostia. Ba, mai mult, în unele locuri, pista este cât tot trotuarul, ceea ce ar face ca, dacă s-ar respecta, oamenii să fie obligaţi să meargă pe carosabil. Şi nu de puţine ori oamenii au observat ciudăţenia, oraşul fiind împânzit de astfel de exemple. Şi, cum cu o stradă nu se face primăvară, dacă intrăm mai adânc în cartier, vedem trotuare sfărâmate, ondulate şi pline de maşini.
Dacă nu e parcare...
Parcările dintre blocurile Ţiglinei III se rezumă în multe locuri la trotuare. Acestea fiind singurele locuri unde pot parca oamenii maşinile. „Trotuarele s-au degradat cu timpul, asta şi din cauza maşinilor care sunt urcate în fiecare zi pe zonele pietonale, însă, pe de altă parte, unde să şi le parcheze oamenii, dacă nu au unde?”, spune Codruţ. Ce-i drept, trotuarul din faţa PS-urilor se vede că sunt degradate, fie că sunt din cauza timpului trecut peste ele, fie că e din cauza maşinilor care au urcat şi coborât de pe ele de sute, mii de ori. Totodată, faptul că maşinile sunt urcate pe trotuare, iar toţi locatarii sau trecătorii merg pe carosabil, le un alt element de teatru absurdul.
Borduri stricate, dar vopsite
Totodată, doamna Popescu atrage atenţia asupra faptului că municipalitatea a vopsit bordurile carosabilului dintre blocuri, dar acestea arată mai mult că n-ar fi, decât că ar fi, atât sunt de măcinate. Aceasta este de acord că vopsirea lor îmbunătăţeşte imaginea trotuarelor, dar nu înţelege de ce s-ar vopsi cele care în mod evident trebuie înlocuite mai întâi. Ceea ce, evident, nu înţelegem nici noi.
Alee neasfaltată şi plină de garaje
Poate ar fi nedrept să spunem că între stadionul Oţelul şi blocuri există o alee neasfaltată şi plină cu bălţi, atâta timp cât pe străzile mai mari dintre blocuri nu sunt trotuare ca lumea şi nici locuri de parcare, dar, atâta timp cât aleea respectivă ţine tot de cartier, nu avem cum să nu o observăm. Pe lângă faptul că este plină de noroi, ea este şi plină de garaje, garaje care, dacă ar fi demolate, ar lăsa loc pentru amenajarea unei parcări. Deşi, dacă ne amintim dificultatea cu care s-a dărâmat chiar şi un singur garaj, pentru a se amplasa unul dintre stâlpii nocturnei stadionului Oţelul, ne cam dispare optimismul privind rezolvarea rapidă a situaţiei.

Citit 1877 ori Ultima modificare Duminică, 10 Noiembrie 2013 15:43

4 comentarii

  • postat de laur
    Luni, 11 Noiembrie 2013 19:45
    5.13.229.***
    Acele masin merita zgariate, taiate cauciucurile, rupte oglinzile si ii saturi pe propietari, asta merita si daca unul are gura mare trebuie inchisa...
    Merita sa treaca un tir odata prin zona si sa distruga toate masinile parcate aiurea.
    Acum ce sa faca primaria, sa demoleze blocuri sa faca parcari nu ? Nu va mai luati masini ca nu e obligatoriu masina sa o deti.

    Oricum n ue singura zona din galati, asa e peste tot...
    3
    3
    Raportează
  • postat de Onofrei Sergiu-Gabriel
    Luni, 11 Noiembrie 2013 16:19
    92.80.164.***
    Vina nu este nici a soferilor ci a autoritatilor canu gasesc solutii!!! Cartierul Tiglina-III este printre cele mai vechi cartiere din Galati. S-a construit intre anii '65-'70. Ce circulatie era atunci??? Cate masini erau in 1970 si ce trafic era?? Logic, ca mai toate cartierele din Galati, si strazile aferente, s-au construit la nivelul anilor '70, cand erau doar cateva masini. Acum daca orasul s-a marit ca numar de locuitori, masinile s-au inmultit si ele proportional, orasul s-a dezvoltat, a evoluat, societatea evolueaza creierele ,,inteligentilor si specialistilor'' in acest domeniu pe care-i platim din taxe si impozite, CE FAC???????? NIMIC, logic...!!! STAGNEAZA!!! Asa ca...situatia o sa persiste!!
    1
    4
    Raportează
  • postat de Ion
    Luni, 11 Noiembrie 2013 14:08
    5.13.205.***
    Nu mai intereseaza pe nimeni absolut nimic despre acest oras, toti sunt in parcul Viva. Inca vreo 2 parcuri ca Viva si Stanica are voturile asigurate pentru 100 de ani!
    0
    6
    Raportează
  • postat de eu
    Luni, 11 Noiembrie 2013 11:55
    89.137.220.***
    La fel se intampla si in Tiglina 1, in fata blocurilor B2 si B3.
    Masini parcate pe trotuar, de nu poti merge decat pe strada. Si sa nu creada cineva ca masinile care vin incetinesc cat de cat. Trebuie sa fii iute de picior sa te feresti din fata lor, in micul spatiu dintre alea parcate. Si cum strazile respective duc spre piata, sunt destul de aglomerate, iar daca mai ai si niste sacose rezulta un slalom destul de periculos. Eu inteleg ca nu sunt destule locuri de parcare, dar poate daca s-ar umbla putin cu buldozerul la garajele aflate in apropiere, ar fi destule. Ca in unele nici nu mai sunt masini, aparuse la un moment dat si un aprozar. In altele se vinde bautura pe sest.
    Facute locurile de parcare in locul garajelor, dar pe urma pusi si niste stalpi pe trotuar, ca in fata LMK-ului, ca nu ne punem cu marlania unora, care ar fi in stare sa se urce cu masina in scara.
    Dar cine sa o faca, primaria?
    Ei sunt ocupati cu altele.
    1
    5
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.