CJPC. Aproape 1.000 de controale în primul semestru din 2017

CJPC. Aproape 1.000 de controale în primul semestru din 2017
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

În cadrul ședinței ordinare a Colegiului Prefectural din 23 august, Comisariatul Judeţean Pentru Protecţia Consumatorilor Galaţi şi-a prezentat rezultatele obţinute în primele şapte luni ale anului în urma controalelor efectuate, făcând şi o analiză comparativă cu anul trecut. 

În primul semestru al anului CJPC a desfăşurat 970 de acţiuni de control, care s-au finalizat cu 348 de procese verbale de constatare de contravenţie faţă de  80 de procese verbale în 2016. Cât despre reclamaţii, acestea au fost în număr de 699, însă comparativ cu primul semestru al anului precedent cifrele sunt mai mici. Comisarul şef adjunct al CJPC Galaţi, Carmen Tudor, a ţinut să facă o estimare şi pe număr de comisari astfel că în primele luni ale anului curent au fost doar cinci comisari activi, cu trei mai puţin decât activau în 2016. 

Cât despre acţiunile de control pe comisar, aceasta a spus că, dacă anul trecut erau 140, anul acesta au crescut la 194.

Produsele cu abateri, existente încă la comercializare, nu au scăpat nici ele de controlul comisarilor CJPC, astfel că s-a constatat că valoarea acestora depăşeşte 457.093 de lei, în timp ce valoarea produselor retrase definitiv de pe piaţă a fost aproape la fel ca cea de anul trecut 17.956 lei.

Una dintre constatările comisarilor CJPC e că majoritatea produselor neconforme, adică acelea care nu respectă toate normele impuse prin lege ori de către producător, au provenienţă extracomunitară: China şi Turcia.

Principalele abateri constatate în urma controalelor sunt: prezentarea la vânzare a produselor cu data limită sau cu data durabilităţii minimale de consum depăşită, nerespectarea condiţiilor de depozitare sau expunere la vânzare a produselor, refuzul înlocuirii produselor sau serviciilor sau restituirea contravalorii deşi consumatorul este îndreptăţit la aceasta şi, în fine, nerespectarea clauzelor contractuale. 

Comisarul şef adjunct Carmen Tudor a ţinut să puncteze că anul acesta s-au înmulţit reclamaţiile întemeiate din cauză că operatorul economic refuză să rezolve amiabil o reclamaţie atunci când consumatorul se prezintă la operatorul economic şi acceptă doar în urma controlului efectuat de comisarii CJPC.

În ceea ce priveşte sesizările şi reclamaţiile, se pare că gălăţenii au fost nemulţumiţi cel mai mult de produsele nealimentare şi de prestările de servicii, 90 la sută dintre nemulţumiri înregistrându-se aici. La produsele alimentare reclamaţiile sunt relativ puţine, doar 4 la sută, în timp ce la produsele şi serviciile financiare sunt în jur de 5 la sută.

Reclamaţiile nesoluţionabile au un procent de 18 la sută deoarece consumatorii vin la sediul CJPC după mai mult de şase luni, moment în care reclamarea nu îşi mai are rostul, ori aceştia vin fără documente fiscale pentru sumele achitate. Mai sunt şi cazuri când consumatorul face cu operatorii economici înţelegeri verbale, care nu sunt scrise într-un contract şi nu se pot verifica. 

Citit 1492 ori Ultima modificare Joi, 24 August 2017 20:07

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.