CJPC. Aproape 1.000 de controale în primul semestru din 2017

CJPC. Aproape 1.000 de controale în primul semestru din 2017
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

În cadrul ședinței ordinare a Colegiului Prefectural din 23 august, Comisariatul Judeţean Pentru Protecţia Consumatorilor Galaţi şi-a prezentat rezultatele obţinute în primele şapte luni ale anului în urma controalelor efectuate, făcând şi o analiză comparativă cu anul trecut. 

În primul semestru al anului CJPC a desfăşurat 970 de acţiuni de control, care s-au finalizat cu 348 de procese verbale de constatare de contravenţie faţă de  80 de procese verbale în 2016. Cât despre reclamaţii, acestea au fost în număr de 699, însă comparativ cu primul semestru al anului precedent cifrele sunt mai mici. Comisarul şef adjunct al CJPC Galaţi, Carmen Tudor, a ţinut să facă o estimare şi pe număr de comisari astfel că în primele luni ale anului curent au fost doar cinci comisari activi, cu trei mai puţin decât activau în 2016. 

Cât despre acţiunile de control pe comisar, aceasta a spus că, dacă anul trecut erau 140, anul acesta au crescut la 194.

Produsele cu abateri, existente încă la comercializare, nu au scăpat nici ele de controlul comisarilor CJPC, astfel că s-a constatat că valoarea acestora depăşeşte 457.093 de lei, în timp ce valoarea produselor retrase definitiv de pe piaţă a fost aproape la fel ca cea de anul trecut 17.956 lei.

Una dintre constatările comisarilor CJPC e că majoritatea produselor neconforme, adică acelea care nu respectă toate normele impuse prin lege ori de către producător, au provenienţă extracomunitară: China şi Turcia.

Principalele abateri constatate în urma controalelor sunt: prezentarea la vânzare a produselor cu data limită sau cu data durabilităţii minimale de consum depăşită, nerespectarea condiţiilor de depozitare sau expunere la vânzare a produselor, refuzul înlocuirii produselor sau serviciilor sau restituirea contravalorii deşi consumatorul este îndreptăţit la aceasta şi, în fine, nerespectarea clauzelor contractuale. 

Comisarul şef adjunct Carmen Tudor a ţinut să puncteze că anul acesta s-au înmulţit reclamaţiile întemeiate din cauză că operatorul economic refuză să rezolve amiabil o reclamaţie atunci când consumatorul se prezintă la operatorul economic şi acceptă doar în urma controlului efectuat de comisarii CJPC.

În ceea ce priveşte sesizările şi reclamaţiile, se pare că gălăţenii au fost nemulţumiţi cel mai mult de produsele nealimentare şi de prestările de servicii, 90 la sută dintre nemulţumiri înregistrându-se aici. La produsele alimentare reclamaţiile sunt relativ puţine, doar 4 la sută, în timp ce la produsele şi serviciile financiare sunt în jur de 5 la sută.

Reclamaţiile nesoluţionabile au un procent de 18 la sută deoarece consumatorii vin la sediul CJPC după mai mult de şase luni, moment în care reclamarea nu îşi mai are rostul, ori aceştia vin fără documente fiscale pentru sumele achitate. Mai sunt şi cazuri când consumatorul face cu operatorii economici înţelegeri verbale, care nu sunt scrise într-un contract şi nu se pot verifica. 

Citit 1328 ori Ultima modificare Joi, 24 August 2017 20:07

2 comentarii

  • postat de Jackie Chan
    Vineri, 25 August 2017 15:30
    Dacă ANPC și-a face treaba cum trebuie, atunci TOATE magazinele chinezești care au invadat piața s-ar închide.
    Peste 70% din marfa vândută nu este conformă cu normele UE. Nu există etichete cu descrierea produsului în limba română, certificat de garanție, produse Disney, Marvel Heroes, etc fără licență.
    Iar astea sunt doar câteva nereguli pe care le vede toată lumea. Unii consumatori se complac, atrași de preturile mici (deși, nu mai sunt demult așa!). Iar inspectorii ANPC închide ochii pentru că, deh... și ei sunt oameni. Oameni cu nevoi, cu lipsuri. Iar "micile" atenții, intervențiile unor cunoștințe, etc fac ca afacerile asiaticilor să prospere!
    0
    1
    Raportează
  • postat de ariciul
    Vineri, 25 August 2017 09:23
    Parerea mea este ca aceste controale sunt anuntate din timp asa cum se face la romani de cand ma stiu eu.de la reovulatie incoace,nu se mai da cu var ,se trag dungi si se intinde covorul rosu,ci se pregatea doar plicul cu mita,si sacosa cu produse pentru domnul inspector,care nici nu stia despre ce e vorba ,ci se trezea acasa cu masina plina cu....de toate.Asta in domeniul alimentarelor si al unitatilor de profil in general.La nivel de munca ,personal semnalat o neregula a unui angajator,care dat cadou cateva posete,salvat firma de amenda si aflat cine facut lacramatia.Consacinte?ramas sotie fara loc de munca.Eiii da e un caz singular nu faceti valuri ,Doamne fereste fiindca eu nu mai muncesc iar fimeia me,deabia are o zi de munca.In rest toaaaate bune si frumoase,controalele merg la fel ca pana acuma,sunt ....dar lipsesc cu desavarsire,oamenii sunt prosti si muncesc ca boul in jug si weekendurile si programe de 12-16 ore platiti doar 8,iar patronii trag in piept si statul si angajatul dar ,cei in drept nu mai prididesc cu controalele deoarece nu au sesizari si lacramatii.Cine?Cine sa o faca ?daca de a doua zi raman fara job si nimeni nu zice nimic???
    1
    1
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.