Rovinieta se scumpește pentru zeci de mii de transportatori

Rovinieta se scumpește pentru zeci de mii de transportatori
Evaluaţi acest articol
(3 voturi)

Proprietarii de vehicule între 3,5 şi 12 tone vor plăti mai mult pentru roviniete, arată un proiect normativ postat pe site-ul Ministerului Transporturilor, iar Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) estimează că vor fi afectaţi peste 30.000 de utilizatori.

"Proiectul de Ordonanţă a Guvernului pentru modificarea anexelor nr. 1 şi 2 la Ordonanţa Guvernului nr. 15/2002 privind aplicarea tarifului de utilizare şi a tarifului de trecere pe reţeaua de drumuri naţionale afectează cel mai mult cele peste 30.000 de autovehicule de transport marfă cu masă maximă autorizată între 3,5 tone şi 12 tone (cu maximum trei axe, inclusiv) din România", se arată într-un comunicat al UNTRR.

"Transportatorii vor trebui să plătească tarife de rovinietă pentru o zi de 12 euro, în creştere cu 33 la sută, de la 9 euro, pentru vehiculele de şi peste 12 t (cu maximum trei axe, inclusiv), cu 71,42 la sută, de la şapte la 12 euro, pentru vehiculele între 7,5 - 12 t şi în urcare cu 200 la sută, de la 4 la 12 euro, pentru vehiculele între 3,5 - 7,5 t. Cele peste 100.000 de autovehicule de transport marfă de peste 12 t (categoria F), vor plăti 12 euro în loc de 11 euro la vinieta de o zi, iar pentru rovinieta de 30 zile această categorie de autovehicule va plăti cu 5 euro în plus, de la 55 la 60 de euro", se mai arată în comunicat.

Potrivit UNTRR, creşterea valorilor rovinietelor prin proiectul menţionat afectează cel mai mult autovehiculele din categoria C (între 3,5 - 7,5 t) şi apoi autovehiculele din categoria D (între 7,5 - 12 t).

Proiectul nu vizează nicio modificare pentru valorile rovinietelor pentru autoturisme (categoria A) şi nici pentru autovehiculele de transport persoane, indiferent de numărul de locuri - sub sau peste 23 locuri (categoriile G şi H).

"În prezent, la nivelul Comisiei Europene se discută modificarea Directivei 1999/62/CE prin Directiva eurovignetei, prin care se urmăreşte implementarea conceptului de plată a taxelor pe kilometru şi nu pe timp, aşa cum se aplică în prezent în România", menţionează UNTRR.

CE consideră că măsura propusă în proiectul de Directivă contribuie la aplicarea în mod consecvent a principiilor "poluatorul plăteşte" şi "utilizatorul plăteşte", în vederea generării de venituri şi a asigurării de finanţare pentru investiţiile viitoare în transporturi.

"În România, principala problemă este legată de dezvoltarea insuficientă a infrastructurii rutiere, astfel că cel mai probabil va fi solicitată o perioadă cât mai lungă de tranziţie până când România îşi dezvoltă infrastructura, dar care potrivit estimărilor actuale nu va putea depăşi anul 2027. Totodată, în România, astăzi nu se ţine cont de nivelul de poluare, în timp ce restul ţărilor taxează suplimentar acest aspect", mai arată Uniunea Transportatorilor.

Citit 1381 ori Ultima modificare Miercuri, 22 August 2018 21:38

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.