Ponta: Şansa continuării lucrărilor la Autostrada Transilvania sunt fondurile europene

Ponta: Şansa continuării lucrărilor la Autostrada Transilvania sunt fondurile europene
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Premierul Victor Ponta consideră că şansa continuării lucrărilor la Autostrada Transilvania sunt fondurile europene, autorităţile de la Bucureşti încercând să negocieze includerea acestui proiect în bugetul UE pentru perioada 2014-2020.

Întrebat, vineri, la Cluj-Napoca, într-o conferinţă de presă, cum vede proiectul continuării lucrărilor la Autostrada Transilvania şi când ar putea fi acesta finalizat, Victor Ponta a răspuns că din bugetul naţional se va face cât s-a făcut şi în timpul guvernării Boc, ceea ce "nu satisface necesitatea de dezvoltare a Transilvaniei".

"Când trebuia să se realizeze, în 2004, Autostrada Transilvania cu 2,5 miliarde de dolari a fost o oportunitate care nu va mai veni. Finanţarea din bani europeni este pentru Coridorul IV şi Coridorul IX, iar primul nu presupune acelaşi traseu cu Autostrada Transilvania. În măsura în care, la negocierile privind bugetul 2014 - 2020 putem să introducem şi acest amplasament în finanţare europeană, şansele sunt foarte mari. Din bugetul naţional vom face cât a făcut şi Boc, adică câte un pic, lucru care nu satisface necesitatea de dezvoltare a Transilvaniei. Marea şansă rămâne legată de modul în care negociem mecanismul financiar multianual", a spus Ponta.

Proiectul autostrăzii Braşov-Borş, denumit Autostrada Transilvania, a fost aprobat în 2003 şi început în 2004, în baza unui contract de 2,2 miliarde de euro încheiat cu compania americană Becthel care trebuia executat până cel târziu în 2012. Pe fondul disputelor politice iniţiate de partidele care s-au succedat la guvernare şi fără bani alocaţi de la buget, proiectul de 415 kilometri a fost derulat într-un ritm lent, iar până în prezent nu au fost executaţi decât 52 kilometri.

Pentru acest tronson de doar 52 kilometri construiţi într-un interval de şapte ani, statul a cheltuit până în prezent 5,6 miliarde lei, reprezentând mai mult de jumătate din totalul fondurilor care ar fi trebuit alocate pentru întregul proiect.

România are în prezent puţin peste 300 de kilometri de autostradă.

Citit 762 ori Ultima modificare Vineri, 16 Noiembrie 2012 16:48

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.