Tanţa şi Costel, în gară la Lehliu, via Bordeaux

Tanţa şi Costel, în gară la Lehliu, via Bordeaux

Teatrul din Buzunar Galați
Evaluaţi acest articol
(3 voturi)
Fii primul care postează comentarii!

"Anul acesta sărbătorim 23 august cu Tanţa şi Costel" - anunţa Teatrul din Buzunar - o trimitere băşcălioasă la sărbătoarea cominternistă de altădată. Şi chiar pe 23 august, la restaurantul "Bordeaux", am avut parte de premiera spectacolului "Noi doi şi un peron", după celebra comedie "Tanţa şi Costel - Iubirea e un lucru foarte mare", text foarte popular scris în ´62 pentru televiziune de maestrul personajelor penibile, Ion Băieşu. Adaptat (ba chiar şi rescris pe alocuri de către regizor, în trend contemporan, ca şi la începuturile teatrului european, de a obţine un tot din compilaţii) de Dan Mirea - regizor reşiţean care a montat mult şi cu succes la Galaţi, ca şi în ţară.
Am rămas stupefiat cum echipa de actori şi regizorul, doar după câteva ”repetiţii” pe telefonul mobil, au repetat practic, cu mişcare şi fără scenă adevărată, numai patru zile! Regizorul a folosit ca pretext toată sala cu mese şi… măşti de pandemie. Şi inclusiv… toaleta, drept un arlechin după care actorii să iasă, să intre, să se schimbe şi chiar să schimbe replici de dincolo. Băieşu, admirabil în text absurd sau fantastic, reuşea aici un text popular cu succes extraordinar la publicul de televiziune - serialul ”Tanţa şi Costel”.
Este un fapt ambiţios să scoţi din capul unor generaţii întregi interpretarea lui Octavian Cotescu şi Coca Andonescu. A fost acum foarte apreciată interacţiunea actorilor Geanina Sion, coregrafa de la ”Nae Leonard”, fondatoare a şcolii de dans Just Elite Dance, cu reuşite şi în piese ale Buzunarului. Acum jucând o altă Tanţă, aprigă, în stare să se şi apere de pretenţiile despotice ale soţului ad-hoc, dispusă chiar ”să schimbe foaia”, şi Vlad Ajder, apreciatul actor de la Dramatic, în stare să facă faţă chiar şi intervenţiei cam în stil Costel a unor tineri spectatori cu… replică. Spumoasă şi… dramaturgia regizorului, care fie a actualizat situaţii (de pildă, aluzia la cazul Elodia), fie a construit situaţii cu totul noi, cu final liric, a dat violenţă supravieţuitoare personajelor, scriind replici primite bine de publicul… nuntaş nolens volens, printre mesele căruia personajele s-au justificat, au căutat confirmări, cerând măcar ”darul”, dacă tot... ”dragoste nu e”…
O altă variantă regizată de Mirea, la Cluj (am văzut spectacolul şi pe scena Festivalului naţional de comedie gălăţean, în 2016 obţinând, firesc, Premiul publicului), cu titlul ”Nuntă cu navetişti”, cu aceeaşi cronologie însă şi posibilitatea unei interacţiuni fizice mult mai ”apăsată” a lui ”Costel”, jucat de regizor, alături de actriţa Ileana Căprariu.

Citit 1130 ori Ultima modificare Vineri, 18 Septembrie 2020 17:39

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.