Regizorul Ţino Geirun, directorul Teatrului „Pygmalion”, a fost premiat pentru întreaga activitate, pe 28 noiembrie, când Primăria din Viena a organizat o ceremonie în cadrul căreia i-a acordat Medalia de aur a oraşului Viena pentru merite culturale deosebite. Este al doilea om de cultură vienez de origine română care primeşte această înaltă distincţie – primul fiind Ioan Holender.
Ţino Geirun s-a născut la Brăila, a absolvit Academia de Teatru şi Film din Bucureşti în 1974 şi a condus teatrul din Bacău. În 1985 a fugit în Austria, spectacolele sale fiind interzise în ţară. La Viena, a fondat Teatrul „Pygmalion”, pe care îl conduce şi în prezent. În paralel, predă actoria la Academia de teatru şi film din Bavaria şi conduce o trupă de 50 de studenţi. Ocazional joacă sau regizează în ţara sa natală şi poposeşte mai ales la Galaţi, unde a montat, în ultimii patru ani, patru spectacole („Lecţia”, „Hora iubirilor”, „Woyzeck” şi „Nebuna din Chaillot”). Este singurul român care a obţinut titlul de profesor docent în regie de teatru la Academia de Teatru şi Cinematografie ”Athanor” din Bayern, Germania.
Convingerea sa este că Teatrul Dramatic din Galaţi – căruia i-a înlesnit câteva deplasări în Austria şi Germania - trebuie cunoscut şi introdus într-un circuit european. „Critica şi spectatorii germani şi austrieci, care au aplaudat fără reticenţe spectacolele trupei ”Fani Tardini”, confirmă acest lucru. Teatrul gălăţean merită mai mult. Singura diferenţă fundamentală dintre teatrul românesc şi cel german este limba. Actorul, emoţia, limbajul scenic sunt cele care creează liantul între toate scenele lumii”, ne-a declarat regizorul Ţino Geirun, răspunzându-ne astfel la întrebarea: prin ce diferă fundamental teatrul românesc de cel austriac şi german?